InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huid

Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huid

Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huid Wat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is belangrijk om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een grote rol bij het behoud van de elasticiteit van de huid. Fijne rimpels en een droge huid ontstaan doordat er onvoldoende hyaluronzuur aanwezig is in de ouder wordende huid. Succesvol rimpels bestrijden start met extra inname van hyaluronzuur capsules. Hyaluronzuur wordt door ons lichaam geproduceerd om al onze gewrichten goed en gesmeerd te laten functioneren.

Wat is het?

Wat is hyaluronzuur? Hyaluronzuur is een lichaamseigen suiker. Hyaluronzuur is een onderdeel van de glucose bouwstenen. In ons menselijk lichaam komt Hyaluronzuur vooral voor in de huid en in het bindweefsel. Hyaluronzuur komt voor in:
  • Zenuwweefsel,
  • Bindweefsel en in het
  • Epitheelweefsel.

Waar bestaat het uit?

Waar bestaat hyaluronzuur uit? Uit wat is hyaluronzuur opgebouwd? Hyaluronzuur bestaat uit twee bouwstenen:
  • Gluconzuur en uit
  • N-acetylglucosamine (is ook bekend onder de naam: HydroHyal).

Vasthouden van vocht

Hyaluronzuur is een zeer belangrijk onderdeel in ons lichaam om vocht in de huid vast te houden. Ook speelt Hyaluronzuur een zeer belangrijke rol bij het behoud van de elasticiteit van de huid. Onvoldoende hyaluronzuur of een tekort aan hyaluronzuur in ons ouder wordende lichaam kan betekenen:
  • Vochtarme huid,
  • Droge huid,
  • De huid wordt minder elastisch.

Voordeel

Wat is het grote voordeel van hyaluronzuur? Wat kan hyaluronzuur betekenen voor onze schoonheid? Enkele grote voordelen van het gebruik van hyaluronzuur voor onze huid:
  • Geeft extra stevigheid aan de huid,
  • Vergroot de stevigheid van onze weefsels,
  • Versterkt het bindweefsel van onze huid,
  • De huid krijgt haar natuurlijke elasticiteit terug,
  • De rimpels in de huid vervagen,
  • Hele fijne rimpels verdwijnen.

Bouwsteen

Hyaluronzuur is essentieel voor een natuurlijke vochtbalans van de huid, maar is ook een belangrijke bouwsteen voor:
  • Gezonde gewrichtsvloeistof en voor het
  • Gewrichtskraakbeen.

Antirimpel

Fijne rimpels en een droge huid ontstaan doordat er onvoldoende hyaluronzuur aanwezig is in de ouder wordende huid. Succesvol rimpels bestrijden start met extra inname van hyaluronzuur capsules.

Anti-age

Is hyaluronzuur een anti age product? De ouder wordende mens produceert minder hyaluronzuur waardoor de huid droog en minder elastisch wordt. Hierdoor ontstaan rimpels. Door extra hyaluronzuur in te nemen blijft de vochtbalans van de ouder wordende huid op peil waardoor:
  • De huid straalt,
  • De gewrichten soepel houdt en
  • Rimpelvorming vermindert.

Verkrijgbaar

Hyaluronzuur is verkrijgbaar als natuurlijke voedingssupplementen. Hyaluronzuur als capsules zijn ook verkrijgbaar onder de naam: HydroHyal. Afhankelijk van het merk zijn er verpakkingen verkrijgbaar van 30, 45 en 120 capsules. Verkrijgbaar bij iedere (online) drogist.

Dosering

Wat is de beste wijze om hyaluronzuur in te nemen als capsule? Het liefst 1 a 2 keer per dag, bij voorkeur tijdens de maaltijd innemen. Lees altijd aandachtig de gebruiksaanwijzing door.

Capsule?

Waarom is het beter om hyaluronzuur als een capsule in te nemen? Hyaluronzuur in capsule vorm wordt het beste in ons lichaam opgenomen. Tabletvorm wordt nauwelijks opgenomen. Hyaluronzuur kan ook ingespoten worden, in dat geval betreft het vaak patiënten met:
  • Gewrichtsziekte,
  • Artrose.

Beweeglijkheid

Dankzij zo´n 250 gewrichten dankt ons lichaam zijn beweeglijkheid. Hyaluronzuur wordt door ons lichaam geproduceerd om al deze gewrichten goed te laten functioneren. Hyaluron wordt medisch vaak gebruikt tegen artrose en tegen gewrichtsproblemen.

Huisarts

Als voor u het hyaluronzuur product onbekend is, is het altijd raadzaam dit product met uw huisarts of deskundige te bespreken, vooral als u medisch niet helemaal in orde bent.
Gerelateerde artikelen
Hyaluronzuur - Cosmetica, injecties, supplementenHyaluronzuur is een natuurlijk bestanddeel van het bindweefsel dat tot dertig keer zijn volume aan water kan vasthouden…
Schoonheid uit een potje: zeewierZeewier kent krachtige voordelen voor de huid: het bezit huidverbeterende eigenschappen. Zeewier is een verzamelnaam voo…
Anti aging tips die werken, hoe blijf je mooi?Anti aging tips die werken, hoe blijf je mooi?Wie wil er nou niet zo lang mogelijk mooi blijven? Stress is een van de grootste boosdoener die ons er volkomen uitgeblu…
Inspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenInspuitingen met hyaluronzuur - Ervaringen en resultatenCrèmes met hyaluronzuur zijn erg in de laatste tijd. Ze beloven een goed gehydrateerde en volle huid die rimpels geen ka…
Mesotherapie - tegen rimpels en cellulitisMesotherapie - tegen rimpels en cellulitisAls we ouder worden daalt het gehalte aan Hyaluronzuur in onze huid waardoor ze minder water kan vasthouden en haar bind…
Bronnen en referenties
  • http://www.plantina.nl/producten/12/Age-essentials/37/HydroHyal-hyaluronzuur/
  • http://www.gratisadviseurs.nl/question.php?id=42816
  • http://www.natuurlijkdebeste.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=83&Itemid=90

Reageer op het artikel "Hyaluronzuur goed tegen rimpels, tegen artrose en droge huid"

Reacties

M. Blom, 25-07-2018 12:54 #3
Hallo

Helpen de capsules ook bij knie artrose tegen de pijn?

Mevrouw van Hooij, 17-12-2016 13:15 #2
Ik vraag mij na dit gelezen te hebben af waarom ik geen hyaluronzuur ingespoten krijg van of via mijn huisarts.Ik heb artrose in voet vingers en vooral mijn nek.Ik zou het natuurlijk kunnen vragen zou u zeggen.Heb ik er recht op?Alvast dank.

S. van Rij, 02-03-2016 10:47 #1
Graag hoor ik van U of het gebruik van hyaluronzuur bevattende cremes/serums goed kan samengaan met het bovendien innemen van capsules, of is dat dubbelop? Bij voorbaat dank, S. van Rij.

Infoteur: Roberta
Gepubliceerd: 27-04-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 3
Schrijf mee!