InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rimpels verwijderen zonder fillers: de FaceTrainer

Rimpels verwijderen zonder fillers: de FaceTrainer

Rimpels verwijderen zonder fillers: de FaceTrainer Er zijn verschillende producenten die beweren hét middel tegen rimpels en huidveroudering ontworpen te hebben. Zo ook no!no!. Zij brachten de zogenaamde FaceTrainer op de markt, een soort masker waarmee je de spieren in je gezicht traint. Hoe werkt de Face Trainer? En wat zijn de effecten van dergelijke gezichtsoefeningen op rimpels?

Rimpels: puur natuur!

Het gehele menselijk lichaam is onderhevig aan een onvermijdelijk verouderingsproces, zo ook de huid. De huid krijgt rimpels onder invloed van diverse natuurlijke processen, zoals invloed van hormonen en veranderingen in het DNA. Er zijn diverse factoren die de huidveroudering en daarmee gepaard gaande rimpels kunnen versnellen. Blootstelling aan Uv-straling, afkomstig uit zonlicht, is wellicht de meest bekende. Ook slechte gewoonten als roken kunnen ervoor zorgen dat je sneller rimpels krijgt dan verwacht. Velen zien rimpels als een verschijnsel dat de schoonheid niet ten goede komt. Steeds meer mensen laten hun rimpels behandelen door middels van cosmetische chirurgie. Met de ontwikkeling van de FaceTrainer lijkt dit een achterhaalde manier om van je rimpels af te komen.

FaceTrainer

De FaceTrainer is een apparaat waarmee naalden en messen tot de verleden tijd lijken te behoren. De FaceTrainer combineert oefeningen met weerstandstraining, om je gezichtshuid zo een natuurlijk uitziende lift te geven. De Face Trainer is door de Food and Drug Administration (FDA) goedgekeurd.

Hoe werkt de FaceTrainer?

Het achterliggende principe van de FaceTrainer is het uitgangspunt dat trainen van de spieren in het gezicht de spieren doet ontspannen, met minder rimpels tot gevolg. De bijbehorende weerstandstraining verhoogt de intensiteit van de spieractiviteit, waardoor een optimale work-out bereikt wordt.

De uitvinders van de FaceTrainer (no!no!) geven aan dat een dagelijkse work-out van 10 minuten binnen 30 dagen tot welk 42% minder rimpels leidt. Er zijn nauwelijks bijwerkingen, je spieren kunnen in het begin wel wat moe en verzuurd aanvoelen. Om dit te voorkomen is het aan te raden de spieren voorafgaande aan de training te stretchen en masseren.

Volgens een onderzoek van no!no! neemt de bloedcirculatie zichtbaar toe en verhoogt gebruik van de FaceTrainer de spieractiviteit meetbaar. Maar liefst 71% van de deelnemers aan het onderzoek merkte verbeteringen in de verslapte huid. Maar wat zeggen onafhankelijke onderzoekers over het nut van dergelijke oefeningen?

Bewijs voor effectiviteit trainen spieren gezicht

Onafhankelijke studies naar de effecten van het trainen van de spieren in het gezicht op rimpels zijn schaars. Oefeningen die onder andere onderzocht zijn bestaan uit het 'optillen' van de wenkbrauwen, de ogen stevig dichtknijpen en het vooruitsteken van de lippen. In alle onderzoeken bleken positieve resultaten geboekt te zijn. De onderzoeken zijn echter van matige kwaliteit. Zo werd de vooruitgang in vrijwel alle studies gemeten aan de hand van omschrijvingen in plaats van statistische testen. Of het trainen van de spieren in je gezicht om rimpels te verminderen werkt of niet, is dus tot op heden onduidelijk.
Gerelateerde artikelen
Huidveroudering voorkomenDe huid kan op allerlei manieren verouderen. Tegenwoordig zijn er veel mogelijkheden om huidveroudering tegen te gaan.
Sappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsSappen en smoothies voor een mooie huid zonder rimpelsEen mooie huid zonder rimpels begint van binnenuit met een gezonde en gevarieerde voeding. De recepten voor smoothies en…
Rimpels decolleté behandelingHeb jij decolleté rimpels opgemerkt bij jezelf of bij een vriendin? Wanhoop niet, want er zijn veel manieren om rimpels…
Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Hoe kun je het beste huidveroudering voorkomen?Huidveroudering is niet te voorkomen, wel te vertragen. Begin daarom vroeg met smeren en let op waar je je huid aan bloo…
Tegen huidveroudering: tomatenpureeTegen huidveroudering: tomatenpureeOp de markt verschijnen altijd weer anti-rimpelcrèmes en anti-verouderingsmiddelen. Het ene middel tegen huidveroudering…
Bronnen en referenties
  • Borsel van, J., Vos de M., Bastiaansen, K., Welvaert, J. & Lambert, J. (2014) The Effectiveness of Facial Exercises for Facial Rejuvenation: A Systematic Review. Aesthetic Surgery Journal vol. 34(1), blz. 22-27
  • Kohl, E., Steinbauer, J., Landthaler, M. & Szeimies, R.M. (2011) Review: Skin ageing. Journal of the European Academy of Dermatology and Venereology, vol. 25, blz. 87388
  • http://www.my-no-no.com/health.aspx
  • http://www.accessdata.fda.gov/scripts/cdrh/cfdocs/cfrl/rl.cfm?lid=214677&lpcd=ION

Reageer op het artikel "Rimpels verwijderen zonder fillers: de FaceTrainer"

Infoteur: Melod
Gepubliceerd: 06-09-2014
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!