InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Beauty: zin en onzin creme voor decollete

Beauty: zin en onzin creme voor decollete

Beauty: zin en onzin creme voor decollete Je hebt tegenwoordig overal crème voor, dus zo gek is het niet dat het decolleté ook een ‘eigen’ crème krijgt. Hoe zinvol of niet is het om voor het decolleté een aparte crème te gebruiken?

Huid

Aan veroudering van de huid ontkomt niemand, ook al bezoek je de plastische chirurg regelmatig en kan je het proces even vooruit schuiven. Het zwaard van Damocles is voor iedereen enig moment meer of minder genadeloos, maar ontkomen is er niet bij. Los van de vraag hoe erg het is dat onze huid ouder wordt en er lijntjes, rimpeltjes en vlekjes ontstaan, kan je wel de extra ‘belasting’ van het milieu en de zon in positieve zin voor je huid beïnvloeden.

Crème

En voor dit gebied is er natuurlijk een aparte crème op de markt. Niet alle cosmeticalijnen hebben aparte crèmes, maar de smeersels bevatten bijna allemaal collageen. Ook de rijpere gezichtshuid kent crèmes met collageen. Collageen wordt steeds minder van nature aangemaakt en een crème moet dit aanvullen. Het haalt lijntjes en rimpels niet weg, maar het verfijnd ze wel. Sommige crèmes bevatten ook glucosamine, dit zie je vaak in voedingssupplementen en bevorderd soepele gewrichten en gezond kraakbeen. Hoewel het grootschalig over de toonbank gaat, is het nog steeds omstreden voor wat betreft zijn werking. De vraag of de dagcrème met genoemde ingrediënten niet ook voor het decolleté gebruikt kan worden is dan legitiem. Het antwoord is ja en eigenlijk wel zo gemakkelijk als je s morgens de dagcrème aanbrengt. Heel eenvoudig om de decolleté mee te nemen in dit dagelijks ritueel.

Ook de jonge(re) huid die iedere ochtend een lik dagcrème op het gezicht krijgt, kan het decolleté meteen meenemen in het smeerproces.

Smeren

Als je gaat smeren is het belangrijk dat je start bij het decolleté en naar boven richting hals gaat smeren. Dit in zachte soepele bewegingen en stop pas als de crème goed is opgenomen in de huid.

Voorkomen?

Zoals gezegd zijn rimpels niet te voorkomen, maar een te snel verouderende huid wel. De zon kan desastreus zijn als het om het decolleté gaat. Deze is zo gevoelig en wordt door de zon, samen met het gezicht, armen en benen, meestal vol geraakt. Als we dan op het gezicht nog wel een crème smeren, moeten we constateren dat het decolleté de zon zo op de onbeschermde huid krijgt. Zorg dus altijd voor een zonnebrandcrème op de plekken die de zon raken en neem een hoge factor. Ook de lentezon, deze kan ongemerkt fel zijn.

Naast algehele veroudering van de huid kunnen er op den duur vlekjes ontstaan en wordt huidkanker steeds actueler.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Beauty: zin en onzin creme voor decollete"

Infoteur: Annastaal
Gepubliceerd: 17-05-2009
Subrubriek: Beauty
Special: Huidverzorging
Schrijf mee!