InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Afvallen met banaan

Afvallen met banaan

Afvallen met banaan De banaan is zacht fruit met een zoete smaak, die niet alleen een hoge voedingswaarde bezit, maar het is ook een vrucht waarmee men extra kilo’s kan kwijtraken, mits verstandig gebruikt. Het bananendieet is niet nieuw. Het wordt al meerdere jaren toegepast en geeft zeer goede resultaten. Als u dit dieet wil proberen, vindt u hier informatie daarover.

Helpt banaan echt om af te vallen?

De banaan is een vrucht die wordt gebruikt voor de behandeling van veel aandoeningen maar ze is ook zeer effectief in het bestrijden van overgewicht, omdat ze een gevoel van verzadiging geeft. Na het eten van banaan is de honger doorgaans weg en bovendien bezit banaan veel mineralen en hoogwaardige eiwitten.

Over het bananendieet

Het bananendieet is de oorspronkelijke naam voor dit dieet dat zijn oorsprong heeft in Japan. Bij veel mensen die geen baat hadden bij andere diëten, werkte het bananendieet voortreffelijk. In Japan groeit de banaan steeds meer uit tot vast onderdeel van de voeding, in de meeste gevallen door vervanging van het ontbijt door een of twee bananen. Maar er bestaan talloze andere manieren om bananen in te passen in de voeding.

Hoe werkt het bananendieet?

Voordat u begint met een bananendieet, is het belangrijk om te weten dat u bananen niet met andere levensmiddelen moet combineren omdat die de vertering kunnen vertragen vanwege het hoge gehalte aan suikers (fructose). Bovendien zal het dieet niet werken als u bananen samen met andere voedingsmiddelen gebruikt. Bananen moeten dus altijd worden gegeten op een lege maag en u dient minstens 45 minuten te wachten voordat men weer iets anders eet.

Bovendien moeten banananen voor gebruik in dit dieet rijp en niet groen zijn. Groene bananen zijn immers moeilijk te verteren.

Een eenvoudig dieet met banaan

Hierna vindt u een stappenplan met de meest effectieve manieren om dit eenvoudige dieet toe te passen.

  • Ontbijt: ´s ochtends, drinkt u een half glas warm water en wacht 10 minuten. Eet niets gedurende die 10 minuten en eet daarna slechts een of twee bananen. U mag vervolgens niets meer eten tot de lunch of de volgende maaltijd;
  • Lunch: u kunt nu een maaltijd naar eigen keuze eten, maar aangeraden wordt om daarbij rekening te houden met de aanbevelingen aan het slot van dit artikel;
  • Als u ’s middags honger heeft, eet dan een of twee bananen, het enige wat is toegestaan. Geen toetjes, geen koekjes enz.;
  • Diner: kies een menu naar eigen smaak maar houd weer rekening met onderstaande aanbevelingen;
  • Gedurende de dag kunt u normaal water drinken, zonder dat overigens te overdrijven en altijd buiten de maaltijden: 30 minuten voor of na het eten.

Extra aanbevelingen

  • de kansen op succes met dit dieet zullen toenemen als u die voedingsmiddelen uit uw dieet verwijdert die leiden tot overgewicht, zoals vlees en zuivelproducten, geraffineerde suikers (witte suiker) en derivaten;
  • vooral als u erg veel overgewicht heeft, moet u de eerdere aanbeveling opvolgen, omdat een bananendieet het lichaam reinigt en schadelijke gifstoffen en vet grondig verwijdert;
  • wie een maximale reiniging en snel resultaat wil bereiken, eet gedurende 2 dagen alleen bananen.
Gerelateerde artikelen
Het bananeneiland; dieet met bananen!Het bananeneiland; dieet met bananen!Bananen zijn zeer gezond. Alle belangrijke vitaminen en mineralen zitten erin. Je moet er wel veel van eten om deze vita…
Dieet en banaan, mag men bananen eten tijdens een dieet?Dieet en banaan, mag men bananen eten tijdens een dieet?Bananen behoren eveneens tot de consumeerbare fruitsoorten. Bananen hebben, ondanks het gegeven dat ze tot de consumeerb…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Afvallen met banaan"

Infoteur: Grosso_Modo
Gepubliceerd: 24-05-2013
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!