InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Snel afvallen met het nieuwe dieet: Eet de helft!

Snel afvallen met het nieuwe dieet: Eet de helft!

Snel afvallen met het nieuwe dieet: Eet de helft! Alle onderzoeken wijzen uit dat de crashdiëten ertoe bijdragen dat je na het snelle gewichtsverlies weer minstens zoveel aankomt. Tijd dus voor een andere en meer effectieve aanpak: Eet voortaan gewoon de helft! Honger jezelf niet uit, maar eet gewoon minder. Zie hieronder een toelichting op dit dieet.

Snel afvallen betekent eerst inventariseren

De enige die precies weet wat en hoeveel je eet, ben je zelf. Wees eerlijk en kijk eens goed naar de gerechten die je tot je neemt. Hoeveel boterhammen eet je per maaltijd en hoeveel beleg smeer je er op? Doe het eens met een plakje minder of smeer eens een dunner laagje. Misschien even wennen, maar het voordeel is dat als je dit gedisciplineerd toepast, je kan blijven eten wat je lekker vindt en ook nog af zult vallen!

Snel afvallen is wegen!

Weeg het avondeten af en kijk eens naar hoeveel gewicht als richtlijn per persoon op de verpakking staat vermeld?
  • Ongekookte rijst: 75gram p.p.
  • Ongekookte pasta: 75gram p.p.
  • Gekookte aardappelen:130 gram p.p.
  • Stukje vlees: 75 -100 gram p.p.
  • (Gekookte) groenten: 200 gram p.p.

Drink veel!

  • Drink alle thee en koffie vanaf nu zonder suiker!
  • Drink bij elke maaltijd een glas water.
  • Drink tussendoor groene thee: groene thee zorgt ervoor dat afvalstoffen na verloop van tijd steeds beter je lichaam verlaten.

Snel afvallen betekent ook je darmen aan de gang houden

  • Eet fruit
  • Eet een liga
  • Eet een rijstwafel
  • Eet een volkoren biscuitje
  • Eet een klein handje met pinda's is gezond!

Snel afvallen betekent gevarieerd eten

Belangrijk: eet gevarieerd! Zorg voor verschillende soorten beleg, zoals kaas, filet américaine, pindakaas light, fruithagel, kruidenkaas in een light-variant. En denk eraan dun te beleggen!
Eet de ene dag een boterham, dan crackers, een schaaltje magere yoghurt met wat fruit of eens een kopje soep. Verras je lichaam. Hoe gevarieerder je eet, hoe harder je lichaam aan het werk gaat en dus gaat verbranden!

Andere tips

  • Maak pasta saus van pure tomatensaus uit een pakje in plaats van een kant en klare pastasaus. Voeg daar zelf rundergehakt, een ui, knoflook, een courgette en een paprika aan toe. Een gezonde maaltijd in een handomdraai.
  • Eet de ene dag rijst, dan pasta, dan aardappels. Als je de hoeveelheden weegt, zie je dat aan je eigen gewicht op de weegschaal.
  • Wandel elke dag een blokje om.
© 2013 - 2019 Madeleine79, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Afvallen zonder dieet: tips, gratisAfvallen zonder dieet: tips, gratisAfvallen zonder dieet. Normaal houdt afvallen in: op dieet en afzien. Iedere dag weer, want afvallen is afzien. Geen lek…

Reageer op het artikel "Snel afvallen met het nieuwe dieet: Eet de helft!"

Infoteur: Madeleine79
Laatste update: 27-07-2015
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!