InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Dieet > Hoe kun je afvallen met eieren?

Hoe kun je afvallen met eieren?

Hoe kun je afvallen met eieren? Kun je afvallen met eieren? Uit onderzoek is gebleken dat dit inderdaad heel goed kan! Hoe moet je eieren eten om af te kunnen vallen en hoe zit het met het ei dieet?

Afvallen met eieren

Je kunt afvallen met eieren. Dit is ook bewezen door een onderzoek dat is gehouden door Internationale Obesitas Rapport. Mensen die een caloriearm dieet volgen, verliezen meer kilo’s wanneer ze elke ochtend twee eieren eten. Gemiddeld gezien daalde het BMI met 61% méér dan met mensen die de dag niet met een ontbijt begonnen. Eieren geven een vol gevoel en dit voorkomt lekkere trek en eetbuien later op de dag. Ook zitten er veel goede vitamines in de eieren. Eieren eten voorkomt ook een tekort aan eiwitten. Alleen maar goed dus!

Hoe maak je de eieren klaar?

Als je wilt afvallen door eieren te eten, dan kook je ze bij voorkeur. Gebakken eieren zijn (door de olie of boter die wordt gebruikt) veel vetter. Wil je toch bakken? Doe dit dan zonder boter of olie en gebruik een pan met antiaanbaklaag. Afwisseling in de eieren is ook handig. Kook het eens hardgekookt, zachtgekookt of bak het af en toe. Hierdoor verveelt het minder snel. Lukt het niet om eieren tijdens het ontbijt te eten? Dan kun je ze ook in het avondeten verwerken, bijvoorbeeld in een salade of door een saus.

Ei dieet

Er is een speciaal ei dieet en hiermee kun je enorm veel kilo’s kwijtraken. Pas hier alleen erg mee op. Het ei dieet is zo opgesteld dat je vaak wel meer dan veertig eieren in een week eet. Dit is echt veel te veel en niet goed voor je lichaam. Zo kan het bijvoorbeeld een negatief effect hebben op je cholesterol. Ook is het ei dieet een crashdieet en in de meeste gevallen zul je na het dieet weer aankomen. Wil je dit dieet toch volgen? Overleg dit dan altijd met je arts!

Overdrijf niet!

Ei heeft een positieve werking op je gewicht, maar dit betekent niet dat je moet overdrijven met het eten van ei. Een ei per dag is meer dan voldoende. Meer eieren kan schadelijk voor je zijn. Pas hier dus goed mee op! Eet niet meer eieren dan nodig. Indien je twijfelt of het voor jou wel zo goed is, kun je een arts raadplegen.

Gezonde levensstijl

Afvallen met eieren is helaas geen wondermiddel. Daarom zul je eieren moeten combineren met een gezond eetpatroon. Eet drie keer per dag en kies gezonde tussendoortjes. Er zijn talloze mogelijkheden. Probeer ook afwisselend te eten. Dit zorgt ervoor dat je alle nodige vitamines en mineralen binnen zult krijgen. Beweging is ook ontzettend belangrijk. Beweeg elke dag tenminste een half uur, maar een uur is nog beter. Zoek een sport die je leuk vindt en die je vol kunt houden.
© 2012 - 2019 Afvallenmet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Hoe kun je afvallen met eieren?"

Infoteur: Afvallenmet
Laatste update: 07-07-2014
Subrubriek: Dieet
Medische informatie…
Schrijf mee!