InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Gezonde voeding > Acai bessen goed voor je gezondheid en voor je lijn

Acai bessen goed voor je gezondheid en voor je lijn

Acai bessen goed voor je gezondheid en voor je lijn Je hoort de laatste tijd veel over acai bessen. Zo bestaat er het acai bessen dieet voor gewichtsverlies. Wat zijn nu precies acai bessen? Wat zijn de voordelen van het nuttigen van acai bessen voor de gezondheid? Kunnen ze echt helpen om snel gewicht te verliezen?

Populair

De acai bessen palm behoort tot de palmen soort en wordt voornamelijk gevonden in Zuid-Amerika. De bessen zijn eigenlijk de vruchten van de palm en zijn kleine bessen met een blauwe of paars/zwarte kleur. Acai bessen waren al populair in Zuid- Amerika en in het Amazonegebied, voordat ze pas in andere delen van de wereld bekend werden. Doordat er recentelijk wordt beweerd dat het acai bessen dieet er voor zorgt dat je snel af kunt vallen, zijn acai bessen momenteel de meest populaire vruchten in de wereld. Je vraagt je nu vast af wat acai bessen zijn, wat ze voor een voordelen hebben voor de gezondheid en wat het acai bessen dieet is. Hieronder vind je de antwoorden op deze vragen.

Wat zijn Acai bessen?

Acai bessen zijn kleine vruchten die op de acai palm groeien. Van deze bessen wordt gezegd dat ze nauw verwant zijn met blauwe bessen en veenbessen. De bessen kunnen niet rechtstreeks van de palm worden gegeten. Zij moeten worden verwerkt en worden meestal gedronken in de vorm van sap. De bessen bevatten twee krachtige antioxidanten, zoals anthocyanen en flavonoïden, die essentieel zijn voor het uitvoeren van verschillende functies in het lichaam. Ze helpen ons lichaam bij de celvernieuwing.

Wat doen Acai bessen voor de gezondheid?

Het nuttigen van acai bessen heeft talloze voordelen voor de gezondheid. De volgende zijn enkele van hen:
  • Het helpt bij de behandeling van slaapstoornissen en bij zicht-problemen.
  • Je krijgt er meer energie door en het uithoudingsvermogen verbetert.
  • Acai bessen voeren gifstoffen uit ons lichaam af.
  • Ze ondersteunen een goede hartfunctie.
  • Acai bessen sap remt ontstekingen en vertraagt het verouderingsproces.
  • Ze verbeteren je immuumsysteem.
  • Er wordt beweerd dat acai bessen sap zorgt voor gewichtsverlies.

Acai bessen en gewichtsverlies

Zoals je hierboven al hebt kunnen lezen is een van de populairste voordelen aan de acai bessen, dat ze zorgen voor gewichtsverlies. De anti-oxidanten in deze bessen verbeteren en stimuleren de stofwisseling, waardoor gewichtsverlies mogelijk wordt gemaakt. Ook zouden ze het vetpercentage in ons lichaam verminderen Daarnaast zouden ze het hongergevoel onderdrukken, waardoor er minder wordt gegeten.

Waar te koop

Na het lezen van deze talrijke voordelen voor de gezondheid, vraag je je nu vast af waar je deze acai bessen kunt kopen. Als je op zoek gaat naar verse acai bessen, zul je ze alleen in Zuid- Amerika kunnen vinden. Wel kun je ze soms ingevroren of gedroogd vinden in de vriezer of de schappen van de supermarkt. Makkelijker is het om de acai bessen in sap vorm te kopen. Dit is bijna overal te koop. Daarnaast zijn acai bessen te vinden als voedings-supplementen.
© 2011 - 2018 Jes1978, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Acai bessen goed voor je gezondheid en voor je lijn"

Infoteur: Jes1978
Gepubliceerd: 10-05-2011
Subrubriek: Gezonde voeding
Medische informatie…
Schrijf mee!