H&M klantenkaart/clubkaart: punten sparen voor korting
De bekende modezaak Hennes & Maurits heeft 31 maart 2015 een digitale klantenkaart gelanceerd. Mensen die deze klantenkaart gebruiken behoren tot de ‘H&M Club’. Deze kaart is anders dan andere kaarten omdat deze geheel digitaal is. Op het moment van lanceren is Nederland het tweede land waar deze klantenkaart wordt geïntroduceerd. In Oostenrijk is de klantenkaart al in gebruik. Met deze digitale klantenkaart kunnen consumenten punten sparen voor kortingen en evenementen. Het aanmelden voor deze digitale clubkaart kan heel eenvoudig online.- Wat is de H&M klantenkaart?
- Hoe aanmelden voor de H&M clubkaart
- Hoe werkt de korting?
- Waarvoor punten sparen?
- Verschillen met andere klantenkaarten
Wat is de H&M klantenkaart?
De H&M klantenkaart is een digitale klantenkaart waarmee men kan sparen voor verschillende dingen. Er kan niet alleen voor korting worden gespaard, maar ook voor toegang tot events van H&M. Om lid te worden is de H&M-app nodig op een smartphone. Een fysiek pasje wordt niet verstrekt door H&M. Door het hoge internetgebruik in Nederland, is dit het tweede land waar de clubkaart wordt gelanceerd.Fanclub
H&M zelf beschouwt de digitale klantenkaart meer als een soort ‘fanclub’. Volgens het bedrijf is de clubkaart er helemaal niet om de verkoop van producten te stimuleren. De laatste jaren gaat het juist erg goed met H&M. Met de kaart wil men meer betrokkenheid bij het bedrijf creëren. Mensen willen tegenwoordig weten en zien waar een product vandaan komt en hoe het product tot stand komt. H&M biedt deze mogelijkheden met de verschillende events waarvoor men punten kan sparen.
Hoe aanmelden voor de H&M clubkaart
Toetreden tot de H&M Club is volledig gratis. Het aanmelden gaat eenvoudig in zijn werk. Als je het nog niet gedaan hebt, moet de H&M-app worden geïnstalleerd. Hierna wordt er via een sms’je toegetreden tot de club. De minimale leeftijd bij het aanmelden is 16 jaar. De app is hierna meteen de ‘klantenkaart’. Met de app is het mogelijk om punten te sparen, maar er is ook te zien hoeveel punten er al zijn gespaard.Welkomstaanbieding
In 2020 is er een welkomstaanbieding voor mensen die zich aanmelden bij de H&M clubkaart. Nieuwe members krijgen 10% korting op hun eerste aankoop. Als je als nieuwe member van de H&M klantenkaart online winkelt, wordt de eerste bestelling ook nog eens gratis verzonden.
Hoe werkt de korting?
Door het doen van aankopen bij H&M kan men punten sparen. Iedereen krijgt bij aanmelding meteen 50 punten. Daarnaast krijgt men bij elke euro die er wordt besteed bij H&M, zowel in de webwinkel als in de fysieke winkel, één punt. Bij online aankopen worden de punten toegevoegd als de producten worden verzonden. Bij fysieke aankopen worden de punten binnen 24 uur toegevoegd. Het overzicht van het aantal punten is te vinden op de H&M-app en op de website.Punten
De punten kunnen slechts in één land worden ingewisseld. Voor het sparen van punten in een ander land dient men zich daar opnieuw aan te melden. Daarnaast dienen de punten te worden benut voordat het lidmaatschap wordt beëindigd. Na het beëindigen van het lidmaatschap worden alle punten gewist.
Waarvoor punten sparen?
Met de digitale klantenkaart kan er voor zowel producten als evenementen worden gespaard.Producten
De punten die worden gespaard kunnen worden ingeleverd voor kortingen op de producten bij H&M. Voor bijvoorbeeld 50 punten kun je een voucher krijgen voor €5 korting op een product naar keuze en voor 150 punten kun je een voucher krijgen voor 50% korting op een tweede broek.
Evenementen
Daarnaast kan er gespaard worden voor unieke designerevenementen in bijvoorbeeld New York of Parijs, fotoshoots met topmodellen van H&M, rondleidingen in de productielanden van H&M of voor een tennisclinic in Zweden. Deze unieke prijzen zijn de reden dat H&M de club een ‘fanclub’ noemt. Het lidmaatschap is meer dan een normale klantenkaart omdat H&M een kijkje achter de schermen geeft aan haar klanten. Zo kunnen 100 punten bijvoorbeeld worden ingewisseld voor een voucher waarmee je kans maakt op een pre-shopping evenement in Londen (inclusief vlucht en hotel).