Slovs, de trendy winterlaars voor iedereen

Om onze voeten in de winter warm te houden kenden we al de trendy winterlaarzen van het merk Uggs. De Slovs zullen naar verwachting net zo trendy en populair worden als de Uggs.

Warme voeten houden in de winter

In de winter willen we graag warme voeten houden. Vroeger hadden we de lekker warme, maar behoorlijk lompe moonboots om onze voeten te beschermen bij sneeuw en kou. Tegenwoordig zijn er trendy oplossingen tegen koude voeten in de winterperiode. De Uggs zijn al een aantal jaar populair in Nederland, zowel onder mannen als onder vrouwen. Dit terwijl veel mensen het uiterlijk van de Uggs verafschuwen. Maar "gewone" lederen laarzen houden de voeten niet voldoende warm. Om deze reden gaan veel mensen toch voor comfortabel en nemen het wat logge uiterlijk van een warme laars op de koop toe of zij vinden het opvallende uiterlijk van de laars juist wel leuk.

Een recente speler op de markt: de Slovs

Slovs winnen op dit moment aan populariteit. De Slovs hebben de potentie om uit te groeien tot een echt mode-item. Net zoals de Uggs en de Crocs zal het uiterlijk van de Slovs veel mensen in het geheel niet aanspreken. Maar anderen zullen er helemaal weg van zijn. De Slovs hebben een wat vriendelijker en sierlijker uiterlijk dan de Uggs. Het uiterlijk van de Slovs is een beetje popperig en lief.

Waar komen Slovs vandaan en waarvan zijn ze gemaakt?

De Slovs worden al sinds honderden jaren verkocht in Rusland. De Slovs zijn dan ook afkomstig uit Rusland en zijn gemaakt om een temperatuur van -40° te kunnen weerstaan. Gelukkig wordt het in ons land nooit zo koud, maar het lijkt erop dat men in ons land heerlijk warme voeten houdt met deze laarsjes. De Slovs worden met de hand gemaakt en zijn van 100% schapenwol. In Rusland heten de laarzen overigens geen Slovs, maar Valenki. De Slovs zijn gemaakt zowel aan de binnenkant als aan de buitenkant gemaakt van schapenwol. Voor natte dagen zit er een speciaal soort overschoen bij de laars. Deze overschoen zorgt ervoor dat de laars zelf beschermd wordt tegen nattigheid. Dat is wel heel handig in ons natte klimaat. Zonder de overschoen zijn de laarsjes ook prima binnenshuis te dragen.

Slovs voor mannen, vrouwen en kinderen

Slovs zijn er in alle maten, dus ook in kindermaten. Het grote voordeel van de Slovs is dat ze unisex zijn. Ze kunnen dus door zowel mannen als vrouwen gedragen worden. Je kunt de hoogte van de laars aan je eigen smaak aanpassen door er gewoon een stuk vanaf te knippen. Door hun popperige uiterlijk zijn de laarsjes ook erg leuk voor kinderen. Vooral wanneer het buiten vriest zijn de laarsjes voor kinderen een uitkomst. Geen bevroren teentjes en tintelende voetjes meer.

Waar zijn Slovs te koop?

Je kunt Slovs kopen bij de internetwinkel www.slovs.com. De prijzen zijn 89,-- voor de kindermaten en 139 voor de volwassen maten. Ze worden gemaakt in de basiskleuren wit, grijs, zwart en bruin voor volwassenen en in wit en bruin voor kinderen.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • Vrouwonline Slovz.com Cosmopinie

Reageer op het artikel "Slovs, de trendy winterlaars voor iedereen"

Infoteur: Ceetee
Gepubliceerd: 23-10-2009
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!