InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Mode > Uggs schoonmaken, hoe doe je dat?

Uggs schoonmaken, hoe doe je dat?

Het schoonmaken van Uggs is niet ingewikkeld. In vijf eenvoudige stappen kun je de laarzen er weer als nieuw uit laten zien. Gebruik niet zomaar een middel om de Uggs te reinigen. Let goed op dat het middel PH-neutraal is. Ook kun je met een simpele truc alle nare geurtjes uit de laarzen laten verdwijnen. Hier lees je hoe je dat kunt doen.

Uggs schoonmaken

In het najaar is de tijd aangebroken om de Uggs weer uit de kast te halen. Koud weer zorgt er voor dat je lekkere warme voeten wilt hebben als je naar buiten gaat. Uggs zijn perfect gemaakt om je voeten lekker warm te houden. Eénmaal buiten kunnen je Uggs vies worden. Uggs schoonmaken is nog niet zo eenvoudig. De laars is gemaakt van duurzaam schapenvacht. Je kunt niet zomaar ieder schoonmaak middel gebruiken om de vlekken te verwijderen. Het schoonmaken van de Uggs moet je met zorg doen zodat de laars lang mooi blijft.

Schoonmaken Uggs, vijf stappen

Op je laarzen kan zand, pekel en ander straatvuil komen. Hoe haal je dit er nu af? Hieronder staan vijf simpele stappen om je Uggs weer als nieuw er uit te laten zien. Het kost je iets aan tijd, maar dan zijn je laarzen weer als nieuw en kunnen ze weer overal tegen.
  • zand en ander straatvuil kun je van de laars af borstelen met een zachte borstel (voorkomt beschadigingen)
  • vlekjes kun je eraf poetsen met een zacht sponsje (geen schuursponsje!)
  • het schoonmaakmiddel dat je het beste kunt gebruiken is een Sheepskin Cleaner, deze breng je aan op de laars met een zachte borstel
  • nu kun je de Uggs afspoelen met een beetje koud water; zet daarna de laarzen op een droog plekje neer (niet bij de verwarming!) en laat ze rustig drogen
  • als je Uggs droog zijn kun je ze weer mooi poetsen en er waterafstotende conditioner opspuiten

Tips voor het behandelen van Uggs

Omdat de Ugg bestaat uit schapenvacht, een echt natuur product, maakt het zeer zeker uit welke middelen je gebruikt om ze te behandelen. Bij Ugg Australia is een speciale Cleaning Kit ontwikkeld waarmee je de Uggs optimaal kunt verzorgen. Dit onderhoudssetje bestaat uit:
  • sheepskin water & stain repellent
  • sheepskin cleaner & conditioner
  • sheepskin freshener
  • een zacht borsteltje

Als je de Uggs laat drogen na het schoonmaken dan kun je ze opvullen met oude kranten. Dit trekt het vocht eruit. Let er goed op dat je de laarzen niet bij een verwarming in de buurt zet!

Ugg geurtjes verwijderen

Het kan gebeuren dat je Uggs niet meer lekker ruiken. Door veelvuldig gebruik komen de laarzen in aanraking met allerlei stofjes die in de vacht kunnen trekken. Om die nare geurtjes eruit te halen kun je het volgende doen.

Strooi in de Ugg een lepel zuiveringszout. Schud je laars goed zodat het zout overal aan de binnenkant komt te zitten. Dit laat je dan een nachtje staan. De volgende dag schud je ze leeg en ruiken ze weer als nieuw. Let op, dit werkt alleen bij echte Uggs.

Uggs schoonmaken met babyshampoo/-zeep

Als je niet beschikt over de Cleaning Kit om je Uggs te reinigen, kun je ook babyshampoo of babyzeep gebruiken. Omdat deze middelen PH-neutraal zijn kun je ze gebruiken om de Uggs schoon te maken. Volg de hierboven genoemde stappen, maar vervang stap drie door het volgende.
  • Maak een koud water sopje met babyshampoo of babyzeep en maak de Uggs hiermee schoon met een zacht sponsje of zachte borstel.
Gerelateerde artikelen
Uggs voor mannen is de nieuwe trendUggs zijn al jaren helemaal hot voor vrouwen, maar nu deze herfst ook de Hollywoodse mannen met Uggboots gespot zijn, br…
UGG, wat is het en waar komt het vandaan?UGG, waar komt het vandaan? Waarom heet het zo? Waarom zijn UGG laarzen zo hip? Dit artikel verschaft u alle antwoorden…
Uggs: de voor- en de nadelenDe Ugg is ongetwijfeld de meeste populaire winterlaars van de afgelopen jaren. De Australische Uggboot wordt in veel ver…
Uggboots, blijvend populair en tijdloosUggboots, blijvend populair en tijdloosUgg laarzen zijn immens populaire laarzen van schapenvacht. Het leer zit aan de buitenkant en de vacht zit aan de binnen…
Slovs, de trendy winterlaars voor iedereenOm onze voeten in de winter warm te houden kenden we al de trendy winterlaarzen van het merk Uggs. De Slovs zullen naar…
Bronnen en referenties
  • www.uggs-nederland.nl

Reageer op het artikel "Uggs schoonmaken, hoe doe je dat?"

Infoteur: Jozzie
Gepubliceerd: 17-12-2010
Subrubriek: Mode
Schrijf mee!