InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Hoe weet je of een man een oogje op je heeft?

Hoe weet je of een man een oogje op je heeft?

Hoe weet je of een man een oogje op je heeft? Hoe kan je weten of een man interesse in je heeft? Je ziet hem praten met een vriend en je denkt dat hij je ook gezien heeft, maar misschien verbeeld je je het alleen maar. Hij keek naar je op ongeveer hetzelfde moment dat jij hem zag. Jullie ogen troffen elkaar in een fractie van een seconde en toen wende je de blik af.Toen je weer op keek, stond hij al weer met een ander te praten. Keek hij je echt aan, of was het je verbeelding? Hoe weet je of een man belangstelling heeft? Hier zijn 4 signalen waaruit je op kunt maken dat hij ook geïnteresseerd is in jou. Indien één deze dingen je overkomt, dan probeert hij met je in contact te komen:

Hij vertelt het aan iemand

Is hij geïnteresseerd? Hij heeft belangstelling indien hij een wederzijdse vriend laat weten dat hij meer van je wil weten, of hij informeert bij andere mensen wie je bent en waar je vandaan komt. Hij probeert te acteren dat hij tussen neus en lippen door informeert, maar zijn manier van vragen tonen meer dan gewone belangstelling. En indien hij iemand laten weten dat hij je aantrekkelijk vindt, dan weet hij ondertussen dat deze informatie jou waarschijnlijk wel zal bereiken. In ieder geval hoopt hij het.

De manier waarop hij kijkt

Hij kijkt je aan met een blik die niet overeenkomt met zijn schijnbaar rustige uiterlijk. Ook al bevindt hij zich aan de andere kant van de kamer, de manier waarop hij kijkt zegt genoeg. Zijn ogen volgen je van top tot teen, en zijn ogen dwalen af naar de jouwe. Je denkt het begin van een glimlach waar te nemen.

Het gesprek

Vind hij je aardig? Indien hij dicht genoeg bij je komt om je vragen te stellen, dan is hij geïnteresseerd. Het schijnt dat hij luistert en reageert op wat je zegt. Hij manoeuvreert zich naar de uiteindelijke vraag welke is: “Ben je nog vrij”? Hij zal deze vraag alleen stellen als hij een afspraak met je wil maken, en hij hoopt natuurlijk dat je “ja”zult zeggen. Draag nooit een ring in het openbaar. Een man zal snel de conclusie trekken dat je al bezet bent. Indien hij zelf deze vraag niet stelt, dan zal hij misschien bij een gezamenlijke kennis informeren.

Hij verschijnt plotseling

Hij is heel erg in je geïnteresseerd als hij vanuit het niets plotseling opdoemt. Hij is daar allen toe in staat als hij via via naar je agenda heeft geïnformeerd, of hij bestudeert heeft wanneer je waar naar toe gaat en hoe laat. Misschien loopt zijn gezicht rood aan op het moment dat hij je ziet. Een plotseling “Oh hallo,” is zijn mannier om te zeggen: “Ik wil niet opvallen, maar ik heb belangstelling voor je” Indien je er zelf ook zo over denkt, wees dan niet verlegen. Stop en praat met hem.

Dit zijn de 4 signalen waaruit je kunt opmaken dat hij geïnteresseerd is in jou en dat hij contact met je zoekt. Maak het hem gemakkelijk en wees vriendelijk. Dit is hoe relaties ontstaan.
Gerelateerde artikelen
Hoe weet ik of een man mij leuk vindt?Hoe weet ik of een man mij leuk vindt?Leer de lichaamstaal van een man beter begrijpen. Vang de signalen op en weet direct of hij interesse in je heeft en je…
Hoe weet ik of een vrouw mij leuk vindt?Hoe weet ik of een vrouw mij leuk vindt?Leer de lichaamstaal van een vrouw beter begrijpen. Vang de signalen op en weet direct of ze interesse in je heeft en je…
Een goede luisterhoudingEen goede luisterhoudingLuisteren wil niet enkel zeggen dat je iemand gewoon laat uitpraten, maar daar ook actief op anticipeert. Dit anticipere…
Non-verbale communicatie lezen: iedereen kan het lerenNon-verbale communicatie lezen: iedereen kan het lerenNiet iedereen is even getalenteerd in het lezen van anderen. Toch is dit een belangrijk onderdeel van de communicatie. D…
Flirten door middel van oogcontactFlirten door middel van oogcontactHet lezen van lichaamstaal wordt door iedereen toegepast, zowel bewust als onbewust. Soms kan het zelfs heel leuk zijn.…

Reageer op het artikel "Hoe weet je of een man een oogje op je heeft?"

Reacties

Melanie, 02-02-2014 18:54 #3
Ik heb nu al vijf maanden een oogje op een collega van mij. Hij is heel vriendelijk, heeft een leuke uitstraling (vooral zijn glimlach) en ik weet dat we beide ongeveer dezelfde interesses hebben. Nou dacht ik eerst dat, van ons beide, alleen ik hem leuk vind en niet andersom, maar de laatste tijd twijfel ik een beetje hierover. Als ik namelijk naar deze collega kijk, kijkt ie altijd terug, en als ik naar hem glimlach, dan eveneens glimlacht hij altijd (lief en opgewekt) terug. Maar dat is nog niet alles: de laatste tijd lijkt hij interesse in mij te tonen. Hij begint altijd vanuit zichzelf een gesprekje met me, die meestal niet langer duurt dan 5 minuten. Dan stelt hij me vragen over mijn toekomstbeeld betreft een nieuwe baan, over mijn interesses of gewoon een vraag als: "Ben je wel eens beroofd geweest?". Ik kan er geen touw aan vastknopen met hem, omdat hij eveneens (algemeen) geïnteresseerd is in andere collega's (ook mannen) en hen ook vragen stelt. Dus misschien is hij gewoon sociaal, ook tegen mij. En toch twijfel ik bij hem, voornamelijk vanwege het kijken en glimlachen wat hij bij me doet. Ik heb hem nog niet durven benaderen, omdat ik liever niet gekwetst wil worden mocht hij al een relatie hebben. Maar ik ben wel benieuwd of hij mij ook leuk zou vinden. Hij is in ieder geval niet direct en het is ook niet duidelijk voor mij of hij verdere bedoelingen heeft of niet. Mag ik advies van een man hierover?

Katleen, 06-11-2010 13:16 #2
Er is en man op mijn werk en en ik vind hem heel leuk. Hij raakt mij steeds aan of geeft mij een klets op mijn achterste of begint mij in mijn schouders te masseren. Ook lacht hij altijd naar mij of maakt sexueel getinte opmerkingen wat moet ik daarvan denken zou hij mij ook leuk vinden?

Johanna, 13-10-2009 16:51 #1
Als hij al deze signalen vertoont, nl. herhaaldelijk aan mijn moeder vertellen hoe knap hij me wel niet vindt en hoe mooi ik me kleed, haar vraagt of ik iemand heb, me bombardeert met vragen over mezelf en m'n werk van zodra hij me ziet, constant oogcontact zoekt, zijn ogen volgens anderen stralen als hij me ziet, me veel over zichzelf vertelt en over zijn echtscheiding, die nog moet uitgesproken worden, verlegen lacht als hij me ziet afkomen, … zou ik dus mogen aannemen dat hij verliefd is op mij, niet?
Hoe verklaar je dan dat, hoewel hij nog niet volledig gescheiden is, toch reeds meer dan een halfjaar samenwoont met een 12-jaar jongere vriendin, die hij toevallig nooit vermeld in mijn bijzijn, maar waar ik toevallig achtergekomen ben toen iemand mij zijn e-mailadres doorgaf, die bestaat uit beiden hun voornaam?
Wat dien ik mij dan voor te stellen bij dergelijke man? Dat ik mij gewoon vergist heb dat hij verliefd is op mij?

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 15-06-2008
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 3
Schrijf mee!