InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Hoe krijg je je geliefde terug?

Hoe krijg je je geliefde terug?

Hoe krijg je je geliefde terug? Het in en uit relaties stappen is vrij gangbaar voor veel mensen vandaag de dag. Maar soms kom je daar door voor een dilemma te staan. Nadat je uit elkaar bent gegaan, kom je tot de conclusie dat hij of zij een dusdanige rol in je leven speelt dat je hem of haar terug wilt. Met andere woorden, je hebt spijt van het verbreken van de relatie. Dus, nu moet je er achter zien te komen hoe je geliefde terug te krijgen zonder jezelf te verliezen. Dit is omdat veel mensen in de val trappen om zo desperaat of week over te komen, dat het simpelweg hun ex afkerig maakt, en zo dus elke kans om weer een koppel te worden verspeeld wordt.

Er zijn veel zaken welke je moet voorkomen en doen voordat je het contact met je partner weer kunt herstellen.

Stap 1

Ten eerste moet er een redelijke tijd over heen gegaan zijn, zodat hij of zij genoeg tijd heeft gehad om over jullie stuk gelopen relatie na te kunnen denken. Val je ex niet lastig en bestook hem of haar niet met telefoontjes of sms-jes. Omdat het niet over mag komen dat je wanhopig bent, je geliefde heeft tijd nodig om de dingen te verwerken. Natuurlijk mag je op geen enkel moment ook maar overwegen om hem of haar te stalken, omdat dit de kansen dat jullie weer bij elkaar komen ruïneert. Je wilt zeker niet getekend worden als “stalker”. Dus wees voorzichtig met wat je doet en zegt omdat je anders het risico loopt dat je je eigen ruiten ingooit!

Stap 2

Vervolgens moet je er op letten dat je je persoonlijkheid niet verliest. Raak niet in een depressie door de breuk en ga gewoon door met de dingen die je leuk vindt. Denk eraan dat je ex geliefde van je hield om wat je was en om wat je deed. Dus wegzakken in een depressie of het opzeggen van je baan zal geen indruk op hem of haar maken. Je moet een strategie ontwikkelen en zoveel mogelijk je leven door laten gaan zoals je dat gewoon bent. Probeer alles weer op de rails te krijgen, zorg dat je er goed uit ziet en doe alles zo goed mogelijk. Door sterk en zelfverzekerd over te komen, zal je geliefde ervaren wat hij of zij verloren is, en je terug willen. Laat je geliefde zien dat je in staat bent om verder te gaan en laat een goede indruk achter van jezelf. Dit is de beste manier om zijn of haar interesse terug te krijgen.

Een afspraak plannen

Zorg ervoor dat alvorens je een afspraak maakt met je ex partner, dat je alles goed voorbereidt. Bereid je voor op wat je gaat zeggen en doen, en bedenk hoe hij of zij daar op zal reageren. Begin niet met excuses te maken zonder dat je iets anders in gedachten hebt in deze situatie. Het beste is om te zeggen hoeveel je om hem of haar geeft, en waarom jullie weer samen zouden moeten zijn. Voorkom om te poezelig te zijn maar geef je geliefde de kans en de ruimte om er over na te denken.

Om een relatie te doen slagen, moet je jezelf kunnen zijn. Je moet niet alles opofferen en vervolgens in een slechte relatie terecht komen. Dus draal niet langer en kies de juiste techniek die je nodig hebt om je geliefde weer terug te winnen!
Gerelateerde artikelen
Omgaan met liefdesverdriet: hoe kun je dit het beste doen?Omgaan met liefdesverdriet: hoe kun je dit het beste doen?Als je geliefde een einde maakt aan de relatie, kan je wereld helemaal instorten. Misschien heb je wel het gevoel dat je…
Tips bij een relatie verbreken/het uitmakenHet breken van relaties is net zo oud als het aangaan van relaties. Het zit in onze menselijke aard, wij blijven niet on…
Schulden van een ex partnerSchulden van een ex partnerHeel simpel gesteld ontstaan schulden doordat er teveel wordt uitgegeven. Zodra de uitgaven de inkomsten overstijgen ont…
Voel jij je schuldig om je partner te verlaten?Voel jij je schuldig om je partner te verlaten?Lang geleden heb je besloten om je partner te verlaten en je relatie of huwelijk te verbreken. In de praktijk doe je ech…
Als je ex je het leven zuur maaktHet verbreken van een relatie is voor sommige mensen onoverkomelijk, en dat haalt soms het slechtste in hen naar boven.…

Reageer op het artikel "Hoe krijg je je geliefde terug?"

Reacties

Rik, 09-09-2012 14:35 #6
Hallo.

ik heb al 2 jaar met mijn vriendin en nu wil ze niet meer verder.
ze zegt dat ik te veel zeur en dan komt er ruzie. in het begin van onze relatie vond ik het moeilijk om haar te vertrouwen, ook omdat ze contact had met een "player" die om de vijf minuten een ander had. ik moest er achter komen omdat geen vriendin van mij het vertelde en die zat bij die jongen in dwingen klas. het was een buitenlander. mijn vriendin is ook buitenlands trouwelijks, maar omdat ik soms vraag met wie praat je? en dat sport dingen werd ze chagrijnig, ze is een eigenwijze meid dus veel kan ik als jongens zijnde niet tegen haar inbrengen. nu wil ze niet meefeesten verder maar ze houd nog veel van me en ze vond mw nog leuk en zo. ik ben de weg kwijt en voel me klote. ik zou graag wat advies kunnen gebruiken.

alvast bedankt.

Liefdesss, 16-08-2012 12:55 #5
Voor stap 1 ex met rust laten hoe lang moet je daarvoor uit trekken?

Andy, 08-10-2011 16:15 #4
Hallo

Ik heb een relatie gehad van 8 jaar, daar van hebben we één jaar samen gewoond.
Maar helaas is mijn relatie een maand en 2 weken gestrand, om dat ze het vertrouwen in me kwijt is en ze vind dat we in een sleur zaten, terwijl ik niet merkte dat onze relatie in een sleur was gekomen.
Nu ik heb die tekst van deze site gelezen, met die stappen en ik heb, dan stap 1 al overtreden.
Ik heb al een stuk of 8 mails gestuurd en 5 tal sms’je, waar ik telkens weer in zette, dat ze met mijn had moeten praten, zo doende dat we wel een oplossing zouden vinden en dan konden we nog zien of we er in zouden slagen om onze relatie terug op weg te helpen. Maar dat deed ze niet, ze liet het er gewoon op aankomen. En dan gewoon daar is de deur. Ze vertrouwd me niet meer om dat ze vind dat ik mijn best niet deed om werk te vinden. Terwijl ik bij elke interim ben langs geweest voor werk. Het feit speelt zich zo af, dat ik een bakkers gast ben, maar met de tijden van nu is het haast niet te doen om bakker te zijn en een liefdes relatie te hebben. Om die rede dat je tegenwoordig bij een bakker moet werken van 2u nachts tot 10u ochtends en tegen dat je thuis komt is je geliefde al werken en tegen dat zij thuis komt lig je in je bed om dat je om 2u nachts terug moet beginnen werken. En ander werk moet je dan ook maar weer kunnen doe. Het is allemaal niet zo simpel meer, al je werk vind dat je wil doen dan moet je ervaring hebben of je krijgt het 8 van de 10 kansen niet.
Ik heb af en toe nog is contact met haar en ze laat me wel telkens weer weten, dat ze een relatie nog wel ziet zitten, als ik al een half jaar zou werken en voor de rest zegt ze “we zullen wel zien” als ik haar dan per toeval tegen kom dan geeft ze me de blijk dat ze nog gevoelens voor me heeft maar niet weet wat doen daar mee, ze voelt zich zo onzeker als ze weer een relatie begint met mij en haar ouders zien dat ook niet voor direct zitten. Haar ouders houden haar ook een beetje kort dat haar gevoelens voor mij niet te overweldigend zijn met anderen woorden ze willen niet dat ik nog met haar samen kom en dat heeft te maken met geld te kort.

Ik heb volledig radeloos en weet niet meer wat doen, om haar terug te winnen.
Ik heb mijn leven op een maand tijd verbeterd. Ik heb nu werk en heb me voorbereid om een toekomst te kunnen hebben en het liefst met haar.

Iemand een idee hoe ik het voor mekaar krijg dat zij me terug wil na dat ik me zwak heb opgesteld?

Gb0810, 06-05-2011 16:31 #3
Op zich geeft het stukje mij wel een redelijk goed gevoel, alleen ik ben bang dat ik het toch verkeerd aanpak. Ik heb 4,5 een relatie gehad met het meisje van mjn dromen. We kennen elkaar al sinds de basisschool. In het begin ging onze relatie geweldig, tot ik op een gegeven moment vanwege mjjn studie moest verhuizen naar de andere kant van het land. Mijn vriendin ging daar heek goed mee om. Alleen ik werd steeds ongelukkiger, niet met haar, maar met mijn leven. Ik wist niet waarom, maar ik werd snel geirriteerd, lusteloos en heek stil. Vooral tegen mijn ex. Ze heeft dit toen lang geaccepteerd, totdat we naar engeland op vakantie gingen. Ze liet me steeds links liggen omdat ik toch alleen maar chagrijnig was en nergens zin in had. Ze maakte het daarna uit. We hebben vervolgens wel contact gehouden en dat ging zo goed dat we na vijf maanden weer een relatie kregen. Maar nog steeds zat ik niet lekker in mijn vel en probeerde mijn ex me steeds te helpen, bleef ik zo. Ik wist niet wat er aan de hand was met me en besloot, in overleg met mijn ex, naar een psycholoog te gaan. Deze man heeft mij keihard opgelicht en is er na 3 sessies vandoor gegaan met mijn geld. Ik
probeerde maar weer door te gaan met mijn leven, omdat het vertrouwen in een psycholoog weg was. Alleen het ging nog steeds slecht, ik probeerde vrolijk te blijven, ook naar mijn ex toe, maar het lukte gewoon niet. Onze relatie raakte in een sleur, maar ik dacht altijd dat het wel goed met ons zou komen. Tot we 2,5 geleden ruzie kregen. Ze was het zat, ik had haar teveel pijn gedaan en ze kon het niet meer aan. Ik was er kapot van, hoewel ik het ook snap. We hebben nadat ze het uitmaakte nog een keer contact gehad. Ze wilde er nog wel over praten, maar nu nog niet. Ze zou op vakantie gaan, en voelde zich gedwongen om te praten. Bovendien komt het toch niet meer goed zegt ze. Daarna heb ik niks meer gehoord. Ze is inmiddels al 4 dagen weer in nederland. Ze heeft me zelfs geblokkeerd op facebook. Ik ben nu toch naar een psycholoog gegaan. Hij vermoed dat ik depressief ben en dat ik dat al heel lang ben. Ik doe nu keihard me best dit te verhelpen, maar ik wil mijn ex zo graag terug. Ik wil haar zo graag bellen en uitleggen waarom ik zo tegen haar deed en dat ik wel degelijk kan veranderen. Wat moet ik nu doen?

Marcel, 03-04-2011 01:54 #2
Beste Cristie gevoelens zijn ernorm moeilijk heb zelf relatie van 3 jaar gehad en heb enorm veel spijt dat ik me tijd niet beter had besteed dan alleen me eige wereldje enorm onzeker werd gauw jaloers achterdotich nu k daarop trugkijk en nu doe weet ik wel dat geld me niet gelukkig maakt maar de persoon met wie ik het geluk heb gehad 3 jaar van me leven te hebben mogen delen bij me weg is en dat is onbetaalbaar k denk wel eens dat ik met het overlijden van een persoon mindermoete kwa missen heb dan een persoon die je graag wil knuffelen je levendelen je hart schenken verlieft liefdevol leven te lijden maar dat gaat niet meer degene wie je hard voor scheurt je de kogel voor zou vangen heeft je in de steek gelaten als je t moeilijk hebt s diegene dr nie meer voor je loop je op straat kom je je ex tegen met een ander hoppa maaginhoud over de vloer maja back naar wat ik je wil zeggen op je verhaal als die jongen ogen heeft voor geld is ie gewoon lui en een klootzak geld s dus belangrijker dan jij bent dan is diegene jouw helemaaal niet waard liefde geluk is niet te koop het is zo foking moeilijk ik weet t maar al te goed elke dag denk k aan dr k probeer vooruit te gaan maar me hart steekt en schreeuwt alleen ik durf geen contact meer optenemen eigenlijk is internet best fijn ken me verhaal tenminste kwijt meid geloof me ook voor jouw zal de zon schijnen na de regen grtjes marcel kweet nie of je dr wat mee kan hoop t

Christine, 05-05-2010 10:01 #1
Mijn relatie is stukgelopen sinds één maand. Een relatie van 2 en half jaar. Op een gewoon doodstomme manier, gewoon om twee minuten van zijn tijd te vragen om me te helpen, heeft hij zich heel agressief opgesteld. Hij had al besloten om alleen te gaan wonen, en samen verder te gaan met een latrelatie. Daar waren we beiden mee akkoord. En plotseling is het niet mogen zijn door die stomme ruzie. Hij heeft de rest van zijn kledingstukken genomen en is vertrokken en heb tot nu niets van hem gehoord. Ik weet dat hij heel koppig is en dat hij de eerste stap niet zal zetten. Hij doet zich voor als slachtoffer. Ikzelf heb ook nog geen telefoon, sms of mail gestuurd, omdat ik me wil laten respecteren, en dat ik altijd na een ruzie de eerte stap zet. Maar nu begin ik ongeduldig te worden en het duurt te lang dat ik geen nieuws heb. Ik heb besloten om een brief te schrijven, over mijn teleurstelling en gevoelens il, en hoop ik dat hij zal nadenken over onze relatie. Deze wil ik vrijdag in zijn bus gaan steken, want ik vertrek een week met vakantie en zo zal ik hem de tijd laten om erover na te denken. Ik weet dat ik onmiddellijk geen reactie zal krijgen, vermits het geen romantisch man is. Normaal zie ik hem op een feestje op 16 mei, en daar zal ik wel de waarheid voor ogen moeten zien of het voor hem voorbij is of het nog verder kan. Ondertussen weet ik dat zijn ex vrouw hem terug gecontacteerd heeft, dat ze mekaar regelmatig zien maar dat er geen relatie is. Zij heeft me gedurende maanden gemanipuleerd met mij te bellen, te mailen om veel stoute dingen over hem te vertellen. Zonder dat ik wist ben ik er ingetrapt maar nu doet zij alles om hem terug te winnen en probeert dit te doen doordat ze enorm veel geld heeft. Daardoor beloofd ze hem vanalles en hij doet dit alleen om te profiteren. Ik ben ten einde raad, ik zie hem nog dood graag, ik wil verder met hem zoals we afgesproken hadden in een latrelatie. Al sinds een maand doe ik niet anders dan wenen, eet niet meer, heb geen zin om te gaan werken, geen zin om er goed uit te zien, en dat is niet van mijn gewoonte. Ik ben iemand heel actief, spontaan, met een heel groot hart. maar van deze relatie heb ik enorm veel verdriet en heb de indruk dat ik zonder hem niet verder kan. Zou dit nog lukken? help mij aub. ik ben teneinde raad!

Infoteur: Costaric
Gepubliceerd: 17-06-2008
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 6
Schrijf mee!