InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Een bruidsboeket maken

Een bruidsboeket maken

Een bruidsboeket maken Als u gaat trouwen is het natuurlijk ook belangrijk om een bruidsboeket te hebben. Dit moet natuurlijk ook bij de rest van de outfit passen. Daarnaast heeft een ieder zijn eigen voorkeur. Het meest handige moment om pas het bruidsboeket samen te stellen is wanneer de bruid weet welke jurk zij gaat dragen. Dar kan het bruidsboeket dan op worden afgestemd. Er is veel mogelijk, dus het is belangrijk een idee te hebben wat je wil van te voren. Het boeket is niet aan heel veel regels gebonden en kan in bijna elke willekeurige creatie worden samengesteld. Het allerbelangrijkste is dat het bruidsboeket wordt afgestemd op de bruidsjapon.

Bruidsboeket

Bij een lichte bruidsjurk passen andere bloemen dan bij een rode trouwjurk. Ook de lengte van de jurk kan mee spelen bij de bepalen van de grote van het boeket. Bij een lange jurk is een groter boeket aan te raden en bij een kortere jurk is een kleiner boeket aan te bevelen. Qua bloemen die in het boeket zitten is heel veel mogelijk. Zo kan het bruidspaar de keuze maken uit tulpen of rozen, maar ook voor lelies of pioenen. Persoonlijke voorkeuren kunnen hierin een grote rol spelen.

Bloemenwinkel

Er zijn speciale winkels die gespecialiseerd zijn in het maken van bruidsboeketten. Ook de plaatselijke bloemenspeciaalzaak weet vaak wel hoe dit moet. Soms kan het handig zijn van te voren informatie in te winnen of u gewoon langs kunt gaan, of het beste op afspraak kan gaan. Ook kan het handig zijn om u van te voren een idee te vormen hoe het boeket er ongeveer er ongeveer uit moet zien. U kunt bijvoorbeeld foto's van bloemen meenemen die u in het boeket wil hebben. Maak ook goede en duidelijke afspraken waar en wanneer u het boeket afgeleverd wilt hebben.

Drogen

Achteraf kan het een leuk idee zijn om het boeket te laten drogen. Dit kan door het boeket op een droge plek te bewaren. Dit ka al op de dag zelf, misschien wanneer het diner begint. U kunt achteraf bij een bloemenzaak het boeket definitief laten drogen. Deze mensen zijn specialisten, dus weten ook beter hoe ze hier mee om kunnen gaan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een bruidsboeket maken"

Infoteur: Simcha
Laatste update: 12-10-2015
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Special: Bruiloft
Schrijf mee!