InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Relatie en huwelijk > Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk?

Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk?

Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk? Wanneer de grote dag eraan komt, is er niets leukers dan te gaan shoppen voor de trouwjurk van je leven. Zodat je er straks op je trouwdag uitziet als de mooiste prinses, die de wereld ooit heeft aanschouwd! Maar wat kost een bruidsjurk nou eigenlijk? Waar koop je een betaalbare trouwjurk of trouwkleding? En wat als het kopen van een jurk voor één dag te duur is? Is het dan ook mogelijk om bruidskleding te huren in plaats van te kopen? En wat kost dat ongeveer?

Trouwjurk kopen of huren?

Een trouwjurk kopen geeft je de mogelijkheid om een exclusieve en mooie jurk te kiezen volgens de laatste mode. Je kunt er zeker van zijn dat je een jurk koopt uit de collectie van 2010 of 2011. Ook wordt jouw jurk helemaal op maat gemaakt, zodat die volledig passend is op je figuur. Een bruidsjurk kopen staat garant voor een prachtige prinses zijn op je trouwdag met een jurk die in de mode is en je perfect staat op je lichaam. Ook kun je de trouwjurk later nog gebruiken als avondjurk, dus als je een beetje slim kiest houdt je een perfecte jurk aan over voor gala's over andere gelegenheden waar avondkleding nodig is.

Wanneer je een jurk huurt, ben je natuurlijk veel goedkoper uit en meestal kun je best een goede jurk vinden die je mooi staat. Wanneer zoveel kosten maken voor één dag je tegenstaat of je simpelweg het geld niet hebt om een trouwjurk te kopen, is huren een interessant alternatief. Bij de betere verhuurbedrijven vind je bruidsjurken in goede staat, die er niet uitzien alsof ze al vaak zijn gebruikt in verschillende maten. Kleine aanpassingen om de jurk passend te maken kunnen vaak in overleg worden gedaan. Je hebt natuurlijk geen jurk uit de allernieuwste collectie maar kunt er ook met een gehuurde bruidsjurk uitzien als een stralende bruid en dat voor relatief veel minder geld.

Wat kost het kopen van een trouwjurk?

Een trouwjurk kopen kun je al vanaf ongeveer 500 EUR en kun je verder zo duur maken als je wilt. Een exclusieve trouwjurk van een designer uit de 2011 collectie kost een paar duizend euro maar dat hoef je echt niet uit te geven om een mooie bruidsjurk van een goed merk te kunnen kopen. Let ook op aanbiedingen, want vaak worden jurken enorm afgeprijsd aan het einde van het seizoen. Zo kun je een voordelige en betaalbare trouwjurk kopen, die helemaal van jou is en niet komt uit de collecties van jaren en jaren terug en er dus echt gedateerd uitziet.

Waar koop je goedkope bruidskleding?

Tegenwoordig kun je online geweldige trouwjurken kopen of in ieder geval de collecties bekijken van meerdere fabrikanten. Met name om je te oriënteren op de aanschaf is bruidsjurken bekijken op Internet een aanrader. Zo kom je erachter wat voor stijlen er zijn, wat voor jurk er bij je past en wat de precieze kosten zijn van een trouwjurk. Let ook eens op outlets voor bruidsjurken, waar je tegen lage prijzen echte designer jurken kunt kopen. Voor het daadwerkelijk kopen van een trouwjurk moet je nog wel naar de winkel, want passen en op maat maken van de jurk kan natuurlijk niet via Internet.

Wat kost het huren van een bruidsjurk?

De kosten voor het huren van een bruidsjurk bedragen ongeveer 150 EUR tot 250 EUR afhankelijk van de winkel of webwinkel. Wanneer je kiest voor een hoger huurbedrag is er meestal ook meer mogelijk, wanneer het gaat om op maat maken van de jurk. Ook is de kwaliteit en staat van de jurken dan vaak beter. Meestal betaal je ook voor hoe up to date de trouwjurken zijn, die worden aangeboden. Bepaal dan ook voor jezelf wat je belangrijk vindt en wat minder en oriënteer je goed wanneer je gaat huren, zodat goedkoop geen duurkoop wordt voor de dag van je leven.
Gerelateerde artikelen
Bruiloft organiseren: de trouwjurk uitzoekenBruiloft organiseren: de trouwjurk uitzoekenHet uitzoeken van de bruidsjurk is een spannende gebeurtenis. Meestal gaat de aanstaande bruid op stap met haar moeder e…
Zo kom je voordelig aan een prachtige trouwjurk!Zo kom je voordelig aan een prachtige trouwjurk!Iedere bruid wil er op haar trouwdag, de dag van haar leven prachtig uitzien. De meeste bruiden kiezen nog altijd voor e…
Je trouwjurk na de bruiloftEindelijk is het dan zo ver, je mag je trouwjurk aan. Met veel energie, tijd en liefde heb je hem uitgekozen. En dan is…
De bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketDe bruid: Trouwjurk, bruidskapsel en bruidsboeketOp een bruiloft is de bruid het middelpunt, alle ogen zijn op haar gericht. Het is daarom belangrijk om er goed uit te z…
Goedkoop trouwenGoedkoop trouwenEen gemiddeld huwelijk kost ongeveer 15.000. Op de grote dag willen de meeste aanstaanden niet besparen, toch kunnen ze…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Trouwjurk kopen of huren: Wat kost een bruidsjurk?"

Reactie

Sandra Hermien, 11-11-2010 14:49 #1
Hallo allemaal,

Ik heb het stukje gelezen en moet zeggen dat ik niet anders wist dan dat iedere aanstaande bruidje, een trouwjurk koopt. Dat verhuur van trouwjurken uberhaupt bestond, wist ik niet totdat ik ging zoeken naar mijn bruidsjurk. Ik kwam op de site van een bruidsmode winkel in Katwijk (mag geen reclame maken denk ik) en was verbaast over de keuze die ze hebben voor de verhuur van trouwjurken. Allemaal nieuwe modellen, ook uit 2011. Heb gebeld met de winkel en kreeg te horen dat als ik een compleet pakket zou nemen, jurk, accessoires, hoepelrok en schoenen, ik met een 2011 model al klaar zou kunnen zijn voor? 500,-. De jurk zou vermaakt worden zodat deze perfect zou passen. Ik ben er geweest, heb gepast en daarna nog 2 keer in tussentijd wezen passen.

Alles was tot in de puntjes vezorgt en heb de jurk gedragen en ik moet je zeggen dat mijn familie, vrienden en kennissen helemaal weg waren van de jurk. Ik ben blij dat ik heb gehuurd en niet gekocht want dan had ik nu met een jurk gezeten die niks meer waard is en bij kopen had ik zeker een hoog kostenplaatje gehad voor de trouwjurk en accessoires. Ik denk dat ik dan niet onder de? 2000.- zou zijn gebleven want ik heb de nieuwprijzen van mijn jurk en accessoires opgevraagd bij andere bruidswinkels en dat is niet mals kan ik je vertellen.

Kortom, ik wil even kwijt dat dit artikel niet helemaal klopt over het feit dat verhuur van de nieuwe modellen niet mogelijk is en dat vermaken alleen maar kleine aanpassingen zijn bij verhuur trouwjurken. Mijn jurk moest aan beide kanten 3 cm worden ingekort en onder 9 cm korter. Dit is allemaal gedaan door de winkel en extra kosten waren hiervoor maar? 75,-. Ik ben een tevreden klant van het huren van een trouwjurk en ik denk dat er veeel meer zijn die hier net zo over denken als ik want het was in die winkel echt gigantisch druk.

Groetjes Sandra uit Haarlem.

Infoteur: Sterretje999
Laatste update: 14-02-2012
Subrubriek: Relatie en huwelijk
Reacties: 1
Schrijf mee!