InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Heeft ieder van ons een Engelbewaarder?

Heeft ieder van ons een Engelbewaarder?

Heeft ieder van ons een Engelbewaarder? Sommige personen geloven nog steeds in wonderverhalen die heden ten dagen nog worden verteld en beleefd, maar berusten deze wel altijd op waarheid? Sommige mensen hebben misschien moeite om hierin te geloven en staan er sceptisch tegenover. Volgens spirituele auteurs en uittreders bestaan Engelen echter echt en heeft ieder van ons op deze aardbodem een 'Engelbewaarder'.

Wat is een Engelbewaarder?

Een Engelbewaarder is een fijnstoffelijke spirituele hooggeplaatste Ziel die is overgegaan naar de Hogere Sferen vanwaar deze de opdracht heeft gekregen ons mensen op deze aarde te begeleiden en te beschermen. Deze ervaren Ziel zal al het mogelijke doen om onze Ziel en ook ons lichaam te beschermen tegen alle onheil. Dit maakt ons wijzer en is voor ons een leerschool. Maar dan moeten we wel bereid zijn er in te geloven en hiernaar te luisteren. Gereïncarneerde Zielen met een zwaar karma hebben er doorgaans wel twee om hen in zware taken te begeleiden.

Engelen treden op als contactpersonen tussen hemel en aarde. Ze beschermen ons tegen het kwaad. (Het woord engel komt uit het Grieks en betekent boodschapper).

Wat is een hooggeplaatste Ziel?

Een hooggeplaatste Ziel is een Ziel die is overgegaan naar de Hogere Sferen om een opdracht uit te voeren en wordt alzo een Engelbewaarder.

Wat zijn Hogere Sferen?

Hogere Sferen zijn meerdere lagen van Hemelse Glorie waar een mens kan terechtkomen, na zijn leven.

Wat is een opdracht?

Een opdracht is iemand op aarde helpen bij zware tegenslagen en beproevingen.

Wat is begeleiden?

Begeleiden is mensen beschermen tegen alle onheil en tegenstrijdigheden.

Wat is luisteren?

Luisteren is in eerste instantie erin geloven en proberen te begrijpen.

Kunnen we onze Engelbewaarder zien?

Engelbewaarders laten zich zelden zien. Ze laten zich wel horen of voelen door hun fijnstoffelijkheid. Doordat zij geen fysisch lichaam meer bezitten en in een andere sfeer vertoeven zijn zij niet altijd bij machte om zich op deze aarde te vertonen.

Door ons positief in te stellen en gelijktijdig ontvankelijk te zijn voor het spirituele zal het Hoger bewustzijn ons in staat stellen om onze problemen op te lossen. Door intuïtieve ingevingen zullen we al het nodige te weten komen die we op dat bepaald moment nodig hebben.

Dit kan ook nuttig zijn bij redding uit gevaar. Bij gevaren zal onze beschermengel ons via intuïtieve weg net op tijd inlichten. Daarom is het belangrijk om te luisteren naar je intuïtie.

Hoe kunnen we onze Engelbewaarder voelen?

Een ontmoeting met een Engelbewaarder geeft een heerlijk gevoel van vrede, geborgenheid en veiligheid, het geeft troost en hoop. Ze hebben een liefdevolle en vertrouwelijke uitstraling.

Ze zijn altijd bereid ons op soms moeilijke wegen van ons karma te vergezellen. Meestal ontmoeten mensen hun Engelbewaarder in moeilijke tijden. Wanneer de nood het hoogst is, is de hulp nabij.

Een goede raad voor behoeftige Zielen

  • Geloven in je eigenschappen en talenten!
  • Rust en kalmte bewaren!
  • Luisteren naar je intuïtie!
  • Liefde en vriendschap uitstralen!
  • Ingaan op de stem van je hart!
  • Proberen boodschappen te ontvangen!
  • Positieve gedachten vast te houden!
  • Ontvankelijk te willen zijn voor zielen wijsheid!
  • Bewaren van vrede en liefdevolle dingen of herinneringen!
  • Door gelukkig te zijn. Geluk maak jezelf!
© 2008 - 2019 Enza_9o-, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
De Engelen om je heenmijn kijk opDe Engelen om je heenEngelen worden tegenwoordig niet meer alleen in de sfeer van de religie genoemd waar ze met name worden beschouwd als de…
Boekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtuerecensieBoekrecensie: Healing met Engelen van Doreen VirtueIn dit boek van Doreen Virtue wordt uitgelegd hoe iedereen de hulp van engelen kan inschakelen. De schrijftaal is duidel…
Vóór de Kidoesj van de sjabbatsmaaltijdvieringVóór de Kidoesj van de sjabbatsmaaltijdvieringDe eerste maaltijd op Sjabbat wordt genuttigd op vrijdagavond Voorafgaande aan de kidoesj worden het 'sjalom aleichem' '…
Boekbespreking: Hoog in de hemelBoekbespreking: Hoog in de hemelHoog in de hemel is het tweede boek van de Ierse schrijfster Lorna Byrne. Beide boeken gaan over haar ervaringen met eng…
Leven met engelenLeven met engelenJe eigen beschermengel waakt dag en nacht over je. Hoe is het om te leven met engelen en hoe maak je contact met je eige…

Reageer op het artikel "Heeft ieder van ons een Engelbewaarder?"

Reactie

Peter, 11-12-2010 23:59 #1
Ik vind dit een buitengewoon duidelijk artikel over een "Engelbewaarder". Graag zou ik in contact komen met mijn persoonlijke Engelbewaarder. Mocht iemand mij nog meer raad kunnen geven dan in dit artikel, om met mijn Engelbewaarder in contact te komen, houd ik mij sterk aanbevolen. Reactie infoteur, 12-12-2010
Beste Peter?

Bedankt voor uw aanmoedigende reactie op mijn artikel: Heeft ieder van ons een 'Engelbewaarder'? Omdat U graag zou willen in contact komen met uw Engelbewaarder, zal ik op zoek gaan naar mensen die regelmatig in contact komen met Engelen. Ik weet zeker van hun bestaan, en zal U dat zo spoedig mogelijk laten weten!

Mijn vriendelijke groeten,
Enza_90-.

Infoteur: Enza_9o-
Laatste update: 16-09-2019
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 1
Schrijf mee!