InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Orbs: stofdeeltjes of entiteiten?

Orbs: stofdeeltjes of entiteiten?

Orbs zijn lichtbollen die gefotografeerd kunnen worden en door sommige mensen met het blote oog waar worden genomen. Er zijn velen die denken dat het gewoon een stofdeeltje is dat op de lens van de camera zat tijdens het fotograferen, echter als er mensen zijn die een orb met hun ogen waar kunnen nemen betreft het dan wel een vuiltje op de lens?

Wat is een orb?

Het woord orbs is afgeleid van het Latijnse woord oribis wat cirkel betekend. Een orb is (meestal) een wit gekleurde bol die per ongeluk wordt gefotografeerd. Een orb kan gefotografeerd worden op elk moment. Als u een foto neemt ziet u de orb niet tenzij u paranormaal begaafd bent, maar zodra u de foto terugkijkt verschijnt deze bol op de foto. Er zijn verschillende verklaring voor wat een orb zou zijn.

Vuiltjes op de lens

Één verklaring voor een orb is dat er een vuiltje op de lens zit. Mensen die een orb fotograferen denken vaak standaard dat het een stofje, sneeuwvlokje of een regendruppel of iets anders op de lens van het fototoestel geweest moet zijn. Echter zou een stofdeeltje een waas vormen en geen echte bol moeten veroorzaken op de lens. Stof is ook overal te vinden terwijl er toch maar zelden foto's worden gemaakt waarop orbs aanwezig zijn.

Entiteit

Een andere optie is dat het een entiteit is. Sommige mensen met paranormale gaven vertellen rond dat het de ziel is van overleden mens, dier of zelfs een plant is geweest. Hun lichaam is overleden maar hun ziel, trillingen en energie zouden nog ronddwalen op aarde. De entiteiten zullen vooral verschijnen op een plek waar een sterke emotie aanwezig is zoals:
  • een concert --> veel blijdschap
  • een begraafplaats --> veel verdriet
  • iemand die u van vroeger kent --> kan zowel negatieve als positieve emotie oproepen
Sommige plekken staan ook bekend als spookplekken zoals in bepaalde kastelen en schepen. Hier worden orbs regelmatig vastgelegd en er worden soms bijvoorbeeld onverklaarbare dingen waargenomen zoals bepaalde geluiden.

Vorm en kleur

De meest voorkomende kleur is wit. Toch worden ook wel eens andere kleuren als blauw, rood, oranje, groen en paars waargenomen. Een orb lijkt ook echt een lichtgevende bol en geeft echt meer helderheid dan een stofdeeltje. Soms lijkt het of dat de bol bewoog terwijl u de foto nam. Dit is een andere reden om te twijfelen aan een vuile lens, een stofje dat op de lens zit geplakt zal namelijk niet bewegen. Een orb is ook op filmmateriaal weleens zichtbaar, zowel vaak is de orb dan maar even zichtbaar en kan mogelijk bewogen op de camera worden vastgelegd.

Entiteit herkennen

Er zijn een aantal manieren om een orb te herkennen:
  • als er een kring om de bol heen lijkt te zijn waardoor u kunt zien dat de lichtbol energie bezit
  • sommige hebben een soort van patroon wat zich herhaald welke eruit kunnen zien als bijvoorbeeld een soort wormpjes
  • in sommige is een gezicht of zijn initialen te zien
Een orb is beter te fotograferen als u de flitser aan heeft staan. Zowel analoog als digitaal zijn orbs vast te leggen. Met de digitale camera's kan er meer detail vastgelegd worden. Zo kan een kamer vol stof gefotografeerd worden, maar is er ook nog beter te zien dat er een verschil is tussen een stofdeeltje of een orb. Het fenomeen zou wel makkelijker te fotograferen zijn als u zelf ook spiritueel bent aangelegd. Wat orbs nou exact zijn is lastig te zeggen, maar aangezien ze vaker worden vastgelegd door mensen die iets spiritueels hebben en ze vaker voorkomen op plaatsen met veel emotie lijkt het toch wel sterk dat het gaat om zielen.

Communiceren

Orbs schijnen goedaardig te zijn, misschien omdat ze niks kwaadaardigs kunnen doen, maar het blijkt ook dat meerdere mensen kunnen communiceren met orbs. Ze vragen de orbs om op een bepaalde plek in de foto te gaan of een bepaalde kleur aan te nemen. Het kan toeval zijn, buitenom de foto's en de verschillen tussen een entiteit of een vuiltje is het toch erg lastig te bewijzen wat een orb precies inhoud.
Gerelateerde artikelen
Zo maak je een foto van een geestZo maak je een foto van een geestZoek op het internet naar foto’s van geesten en je krijgt er miljoenen voorgeschoteld. Maar hoe echt zijn deze foto’s ei…
Alles wat u moet weten over orbs: geesten of lensproblemen?Alles wat u moet weten over orbs: geesten of lensproblemen?De digitale fotografie heeft ons het fotograferen makkelijker gemaakt en ook goedkoper. Geef toe: een foute shot delete…
Een must have gadget voor je iPhone de Olloclip cameralensHaal het maximale uit je iPhone camera met deze ingenieuze gadget de Olloclip. De nieuwe iPhone 5 is voorzien van een ui…
Spiegelreflex: wat moet je er mee?Spiegelreflex: wat moet je er mee?Vroeger was de keuze voor een fotocamera nog tamelijk simpel. Je kocht een 35mm camera en stopte daar een fotorolletje i…
Canon 50 mm lens EF f/1.8 STM, een must voor in de cameratasrecensieCanon 50 mm lens EF f/1.8 STM, een must voor in de cameratas50mm lenzen met een diafragmawaarde van f/1.8 zijn populaire primelenzen, zo ook die van Canon. Dit komt allereerst door…
Bronnen en referenties
  • http://www.paranormalactivities.nl/orbs.php
  • https://nl.wikipedia.org/wiki/Lichtbol
  • http://www.angelsghosts.com/orbs

Reageer op het artikel "Orbs: stofdeeltjes of entiteiten?"

Reacties

T. Tiehuis, 10-05-2015 16:56 #3
Ik heb meerdere orbs in mijn woon kamer, ik merk het aan mijn hond.
Als ik dan een foto maak zie ik ze. Er heeft mij ook een 2 lampen laten verdwijnen op de foto en kussens verwisseld op de bank.Deze orbs zijn voor mij positieve energieën. Ze zijn niet alleen maar rond, hebben ook andere vormen.

Jurek, 04-02-2015 09:14 #2
Hallo
Kunnen orbs ook vierkant of rechthoeken zijn?

Marja, 09-12-2010 00:11 #1
Grappig ik wilde een foto maken van onze logeerkamer en dacht omdat ik daar de was opvow dat er doekjes van de droger op de grond lagen… maar ze waren zo rond. Geen idee wat het is maar het is wel. wonderlijk van die perfecte rondjes

Infoteur: Bembi
Laatste update: 14-03-2017
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 3
Schrijf mee!