InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > Zelf een seance houden

Zelf een seance houden

Ben je zelf ook geïnteresseerd in het spiritisme, en zou je zelf ook eens een seance willen houden? De aanrader is om het te doen met een medium, iemand die gespecialiseerd is. Wil je het toch zelf doen,dan is het belangrijk om voor je begint een aantal dingen te weten. Tip
Wil je voordat je hieraan begint eerst wat meer weten over seances? Neem dan even een kijkje op Wat is een Seance

Voorbereiding

  • Zoek een plekje waar het rustig is en comfortabel voor iedereen die meedoet.
  • Lichten kun je afstellen voor de juiste ambiance, maar normaal licht is ook prima.
  • Verse bloemen kunnen zielen aantrekken, vooral witte rozen.
  • Het is het beste om rond een tafel te zitten, of in een cirkel op de vloer.
  • Kaarsen kunnen worden gebruikt om zielen aan te trekken, door het licht wat er vanaf komt.
  • Het aantal personen dat je er bij wilt hebben is niet belangrijk, het is best om vrienden of familie van de persoon waar je contact mee wilt hebben, aanwezig te laten zijn.
  • Je kan je video of audio recorder gebruiken als je wilt. Maar onthoud dat de hoge frequentie van de zielen ervoor kunnen zorgen dat je apparatuur uitgaat, of statisch klinkt.
  • Je zou zelfs een paar foto’s kunnen proberen te maken. Sommige mensen gebruiken een infrarood camera en krijgen interessante resultaten.
  • De temperatuur van de kamer kan je instellen zoals je het zelf prettig vindt. Sommige zielen kunnen de kamer kouder maken, of juist het tegenovergestelde doen.
  • Wees er zeker van dat je telefoons uitstaan, of zo zijn afgesteld dat ze je niet kunnen storen.
  • Veel mensen houden liever een seance in de avonduren voor de sfeer. Wees gerust als een overleden met je wilt communiceren, maakt het niet uit wat voor tijdstip het is.
  • Je kan mekaars handen vasthouden om energie te creëren, of alleen rustig zitten.
  • Zielen zijn niet onder de indruk van handen vasthouden, dus het heeft niets met de sterkte van de communicatie te maken.
  • Een gebed om bescherming kan geruststellend zijn voor sommigen.
  • Veel mensen visualiseren een wit licht in de kamer.

Nu je alles klaar hebt voor je seance, wees er dan zeker van dat iedereen op zijn gemak is en er klaar voor. Het zou vervelend zijn als iemand naar de wc moet of even wilt roken tijdens je seance.

De seance begint

  • Als het medium begint kan je een waarneming krijgen van kleine dingetjes die veranderen in de kamer, zoals een bepaalde geur, geluid, of een zacht windje.
  • Het medium moet eerst vaststellen wie de overledene is en met wie hij/zij wilt praten.
  • Boodschappen worden dan doorgegeven. Zoals normaals is, stel elke keer 1 vraag tegelijk, en niet je vraag blijven herhalen tot je het antwoord krijgt wat je horen wilt.
  • Elke persoon aan de tafel zou op zijn minst met een overleden mogen praten.
  • Soms komen er overledenen door waarvan je het niet verwachtte. Praat kort met ze, bedank ze en vertel ze om weer verder te gaan.
  • Sommige overledene zeggen veel, maar anderen zeggen maar 1 of 2 dingen en gaan dan verder. Sommige beantwoorden vragen, terwijl anderen alleen een boodschap over brengen.
  • Er is geen duur van een seance, dat ligt aan jou, de overledenen en het medium.
  • Het komt vaak voor dat een boel overledenen tegelijk komen om iets te vertellen. Echter moet zoals in een normale discussie groep, ook iedereen op zijn beurt wachten.
  • Een seance kan een bijzondere emotionele heling met zich meebrengen, mits op de juiste manier uitgevoerd.
  • Niet alle overledenen spreken een taal, het kan zijn dat een dier doorkomt.
  • Sommige zielen die doorkomen zijn niet van overledenen, maar zijn onze gidsen.
  • Meeste overledenen willen dat hun geliefden weten dat ze er zijn en dat het goed gaat aan de andere kant, of dat er nog ongedane zaken worden opgelost.
  • Sommigen zijn grappig, anderen zijn verdrietig, velen laten nog steeds emotie zien.
  • Er zijn er ook die komen om over hun dood te praten, voornamelijk als zijn zelfmoord hebben gepleegd, of vermoord zijn.
  • Het kan ook voorkomen dat er iemand doorkomt die een vreemde taal spreekt.
  • Het is niet altijd het geval dat er iemand doorkomt met een persoonlijke boodschap, zo kan het ook zijn dat ze iets willen vertellen betreffende bijvoorbeeld het universum.

Heel Belangrijk

Wat moet je doen als je berichten krijgt die zeer negatief zijn, en dingen kunnen zeggen als ;Sterf. Daar is maar 1 antwoord op STOP direct. Als hij/zij niet weg wilt stop dan met de hele seance voor die dag. Mensen die geestelijk niet in orde zijn kunnen ook dat soort entiteiten aantrekken. Weet goed wie je in je groep hebt zitten.
Het kan voorkomen dat iemand gehypnotiseerd raakt, en in een soort van trance raakt of een diepe slaap. Raak niet in paniek. Dit gebeurt ook regelmatig tijdens een groepsmeditatie. Laat die persoon rustig wakker worden nadat de seance is afgelopen.

Wil je een keer een seance houden, doe dit dan altijd met goede bedoelingen. Ze zijn misschien wel overleden, maar ze willen ook met respect behandeld worden.
© 2007 - 2019 Daisy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Wat is een séanceEen séance is een vorm van mediumschap waarbij een of meer mensen communiceren met de entiteiten op een andere frequenti…
Materialisatie-seance 'Rosalie' uit 1937Op zekere winteravond in 1937 verzamelde zich een groepje van zes vrouwen (vriendinnen) in een groot huis in een deftige…
Franck Klusky, grootste fysieke medium van de 20ste eeuwDe effecten die Eva Carriere (Eva C.) produceerde waren bijna kinderspel vergeleken bij de door Franck Klusky voortgebra…
Spiritisme als parapsychologische disciplineSpiritisme is voor sommigen een religie, voor anderen een wetenschappelijk onderzoeksterrein. In ieder geval zijn hier e…
Spiritisme - 'het contact met overleden personen'Volgens spiritisten kunnen gestorvenen tot de levenden spreken via een medium of zichtbaar zijn als geestverschijning. H…

Reageer op het artikel "Zelf een seance houden"

Reacties

Petra V., 16-12-2015 20:21 #6
Hallo, een tiental jaar geleden werd er zo om de twee maanden in de parochiezaal van de kerk een seance gehouden, daar kwamen veel mensen naartoe met veel vragen. Mijn vraag is waar wordt dit nog gehouden zo een seance?

Tineke Been, 31-03-2015 01:50 #5
Lieve mensen allemaal.ten eerste gecondoleerd een ieder die verdriet heeft om iemand die overleden is.ik kan jullie bemoedigen en zeggen wil je een vraag stellen?doe dat dan.ze willen graag met je praten.in het boek der doden staat dat ze 40 dagen en nachten onderweg zijn.maar ik heb nu al boodschappen van mijn pas overleden schoonmoeder.negen maart 2015 overleden.als je niet zo intuïtief bent.kun je nog met ze praten hoor.ik heb van iemand v het zesde zintuig een techniek geleerd.en het gaat met sprongen vooruit.ik geloof dat iedereen dat kan.ben je bang dat er wat fout kan gaan?ga dan naar een medium.die kan ook zeker met de overledene praten.want als je bang bent trek je ook negatieve entiteiten aan.maar laat je angst je er niet van weerhouden.ik voel mijn vader zo vaak.en echt ze zijn niet weg.ze zijn dood maar ze zijn er nog steeds.en niet vergeten ZE WILLEN GRAAG MET ONS BABBELEN.doe het gewoon.het is zo een fijn iets.je voelt je altijd zo opgelucht en gelukkig.knuffel van mij.

Kelly Scherrenberg, 23-11-2010 10:26 #4
Kan het heel erg gevaarlijk zijn? Ik wil het graag met een vriendin doen alleen wij zijn bang dat er iets gebeurt. Alleen willen wel graag weten hoe het gaat met mijn overleden buurjongen en overgrootoma.

Manu Fiedler, 09-09-2008 12:35 #3
Kan U mij zeggen waar ik eventueel terecht kan om een seance bij te wonen. Mijn vriend en levenspartner is vorige maand verdronken. Ik voel dat hij bij me aanwezig is maar kan hem jammer genoeg niet zien. Graag zou ik met hem willen praten en hem wat willen vragen. Misschien is een seance wel een mogelijkheid.

E. van Zanen, 25-05-2008 18:16 #2
Ik heb een vraag omtrent het seance houden. Kan dit alleen met mensen die begraven zijn?,of ook als zij gecremeerd zijn?.Alvast bedankt voor uw antwoord. M.v.G Erik van zanen.

Luc, 01-02-2008 13:47 #1
Zeer boeiend, ik ben al jaren geboeid door geesten en heb er ook geen schrik voor, ik had reeds een paar zeer boeiende ervaringen, indien er een mailadres is kan ik die misschien opschrijven. Zelf zie ik in mijn ooghoeken dikwijls witte, grijze en zwarte schaduwen, heel boeiend maar tot mijn spijt kan ik er geen gezicht op plakken.
Groet, Luc

Infoteur: Daisy
Gepubliceerd: 31-07-2007
Subrubriek: Spiritueel
Reacties: 6
Schrijf mee!