InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Ziekten > PDD-NOS Boeken voor ouders, leerkrachten en hulpverleners

PDD-NOS Boeken voor ouders, leerkrachten en hulpverleners

PDD-NOS Boeken voor ouders, leerkrachten en hulpverleners PDD-NOS is een autistische stoornis, hierover zijn enkele boeken geschreven. In deze lijst worden ook een aantal boeken over Autisme genoemd, al gaan die niet speciaal over PDD-NOS, maar wel over het gehele Autistisch Spectrum. Er kunnen handige tips en informatie instaan en zijn daarom zeker de moeite waard om te lezen.

PDD-NOS

Een vreemde wereld Martine Delfos

Over autisme, het syndroom van PDD-NOS. Dit boek is bestemd voor ouders van kinderen met PDD-NOS, partners, hulpverleners en mensen met PDD-NOS. Een duidelijk boek met praktijkvoorbeelden, tips en adviezen.
ISBN10 906665533X / ISBN - 978906665531

Storm in je hoofd Fred de Vries & S. Roukema

Handboek PDD-NOS. Dit boek is voor ouders, over kinderen met PDD-NOS.
ISBN10 9070886685 / ISBN - 9789070886684

Kinderen met een contactstoornis Peter Dijskoorn, Welmoed Pietersen & Gerard Dikken

Een groepsbehandeling voor PDD-NOS kinderen en hun ouders.
Dit boek is bestemd voor hulpverleners.
ISBN10 9026515308 / ISBN13 - 9789026515309

Sociaal onhandig C.A.J.M. van der Veen & B.J. van den Hoofdakker

De opvoeding van kinderen met PDD-NOS en ADHD. De beschrijving van de problemen, diagnostiek en classificatie, diagnostiek onderzoek, vragen van ouders en de opvoeding.
ISBN10 9023234952 / ISBN - 9789023234951

Tien dingen die je zou moeten weten over kinderen met autisme E. Notbohm

In dit boek verteld een moeder hoe een kind met PDD-NOS de wereld beleefd. Er worden tips gegeven hoe je hun leven kunt vergemakkelijken en verrijken.
ISBN10 907671137 / ISBN13 - 9789077671139

Autisme

De wereld van Luuk Martine Delfos

Een kinderboek dat gaat over een jongetje dat autisme heeft. Het is een therapeutisch verhaal.
Dit boek is geschikt voor kinderen van 6 tot 10 jaar.
ISBN10 908560513X / ISBN13 - 9789085605133

Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht

Een verhaal over een autistische jongen van 15. Een boeiende blik op de wereld door de ogen van een autist.
ISBN10 9025426409 / ISBN13 - 9789025426408

Pubergids Autisme Caroline van der Velde

Een praktische handleiding voor pubers, hun ouders, docenten en hulpverleners. Wat hoort bij je als puber en wat hoort bij je autisme?
ISBN10 9057122510 / ISBN13 - 9789057122514

Geef me de 5 - Colette de Bruin

Een praktisch houvast bij de opvoeding en begeleiding van kinderen met autisme.
ISBN10 - 9075129645

Oudergids Autisme Caroline van der Velde

Een praktische handleiding sociale vaardigheden.
Dit boek is bestemd voor de hulpverlening.
ISBN10 9057121840 / ISBN13 - 9789057121845

Kent u een boek over PDD-NOS dat hier nog niet bij staat? Laat het me weten, dan kan de lijst zo compleet mogelijk worden.
© 2008 - 2019 Coby79, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
ODD en CD - boeken voor ouders, hulpverleners en docentenODD en CD - boeken voor ouders, hulpverleners en docentenODD is een oppositionele opstandige gedragsstoornis, CD is een antisociale gedragsstoornis. Verschillende boeken zijn de…
ADHD, boeken voor kinderen, volwassenen en leerkrachtenADHD, boeken voor kinderen, volwassenen en leerkrachtenEr zijn tientallen boeken over ADHD te koop of te leen in de bibliotheek. Prentenboeken voor de allerkleinsten, voor jon…
Boekrecensie: Merel is bang: over angst (Martine Delfos)recensieBoekrecensie: Merel is bang: over angst (Martine Delfos)Merel is bang, is een therapeutisch verhaal voor kinderen vanaf zes jaar tot een jaar of tien over angst. Het is bedoeld…
Kinderboek over echtscheiding: Van alles tweerecensieKinderboek over echtscheiding: Van alles tweeVan alles twee is een therapeutisch kinderboek, het verhaal is bedoeld voor jonge kinderen, van ongeveer drie tot zeven…
Dood is niet gewoon: over de dood van een ouder (recensie)recensieDood is niet gewoon: over de dood van een ouder (recensie)Nagenoeg ieder kind krijgt te maken met een overlijden in zijn of haar omgeving. Dood is niet gewoon is een therapeutisc…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Kaboompics, Pixabay
  • Bol.com
  • Biblionet
  • Stichting Balans

Reageer op het artikel "PDD-NOS Boeken voor ouders, leerkrachten en hulpverleners"

Infoteur: Coby79
Laatste update: 15-06-2015
Subrubriek: Ziekten
Medische informatie…
Schrijf mee!