InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Edelstenen voor in de slaapkamer

Edelstenen voor in de slaapkamer

Edelstenen voor in de slaapkamer Edelstenen zijn niet alleen mooi als sierstuk. Ze kunnen ook helpen bij veel kwalen die te maken hebben met slaapproblemen zoals nachtmerries en het niet in slaap kunnen vallen. Sommige edelstenen kunnen er ook voor zorgen dat u een betere nachtrust krijgt en mooier zult dromen. Welke stenen zijn goed voor in de slaapkamer en welke edelstenen helpen bij mensen die last hebben van nachtmerries?

Betere nachtrust

Een goede nachtrust zorgt er voor dat u zich energieker en alerter voelt. Wanneer u voldoende slaapt kunt u zich beter concentreren en verkregen informatie beter herinneren. Een standaard gegeven is dat een volwassen mens acht uur slaap nodig heeft. Bewezen is dat sommige volwassenen genoeg hebben aan vijf uur slaap. Terwijl een ander persoon daar niet genoeg aan heeft en zich zelfs na twaalf uur diepe slaap zich nog niet voldoende uitgeslapen voelt. De edelstenen die u gebruikt om beter te kunnen slapen. Kunt u het beste onder uw hoofdkussen of op een nachtkastje leggen. Edelstenen die kunnen bijdragen aan een betere nachtrust zijn:
  • Rhodochrosiet: werkt kalmerend en zorgt ervoor dat tegenstrijdige gedachten verminderen. Daardoor vermindert de spanning en kunt u beter slapen.
  • Smaragd: staat voor onder andere schoonheid en harmonie. De steen kalmeert
  • de geest dus vermindert uw slaapproblemen.
  • Topaas: is een beschermende steen en verlicht spanning en stress gevoelens. De energie van de steen werkt tegen vermoeidheid en helpt u beter te slapen.
  • Zirkoon: gaat geestelijke onrust tegen en heeft dus een goede invloed op het slapen.

Nachtmerries

Nachtmerries zijn dromen waaruit de dromer meestal wakker schrikt. Deze dromen hebben een negatieve lading en kunnen variëren van bijvoorbeeld vallen, overlijden, verdrinken en tal van andere enge gebeurtenissen. Wanneer u een nachtmerrie heeft gehad voelt u zich de volgende ochtend vaak erg vermoeid. Edelstenen die nachtmerries kunnen verminderen zijn:
  • Rookkwarts: heeft een gunstige werking op angst. De steen helpt u te ontspannen en weerstand te bieden tegen stressvolle situaties. De rookkwarts kan uw nachtmerries doen verminderen.
  • Amethist: heeft een positieve werking op de hersenen en het zenuwstelsel. De energie van de edelsteen werkt ook positief bij slaapproblemen zoals nachtmerries.
  • Carneool: zorgt ervoor dat nachtmerries verdwijnen. Carneool kan zorgen voor mooie dromen daarvoor in de plaats krijgt.

Mooie dromen

Wanneer u veel droomt betekent dat niet dat u ook goed slaapt. Sommige dromen kunnen zo intens zijn dat u niet uitgerust maar juist vermoeid wakker wordt. Als u droomt kunt u lachen in uw slaap maar ook huilen wanneer u over iets verdrietigs droomt.
  • Maansteen: deze steen zorgt dat u kalm en rustig wordt en dat s ’nachts mooie dromen krijgt.
  • Smaragd: is een beschermende steen en brengt harmonie in uw leven. Verjaagt nare dromen en geven er mooie dromen voor terug.

Angstige dromen

Wanneer u over iets angstig droomt dan kunnen uw spieren zich gaan spannen en uw hart kan sneller gaan kloppen. Ook kunt u last krijgen van een versnelde ademhaling. Wanneer u zo een angstige droom heeft wordt u vaak niet uitgerust wakker. De volgende stenen kunnen u helpen:

  • Jade: de energie die deze steen geeft zorgt ervoor dat u tot rust komt en behoedt u voor angstige dromen.
  • Rozenkwarts: de steen wordt ook wel eens de steen der liefde genoemd. Rozenkwarts heeft een ontspannende werking en zorgt voor een rustige slaap en vermindert angstige dromen.
  • Chrysopraas: geeft geborgenheid, vertrouwen en geduld. Helpt bij problemen met de nachtrust bijvoorbeeld angstige dromen.

Edelstenen opladen en ontladen

De stenen die u gebruikt om op uw nachtkastje of onder uw hoofdkussen te leggen dienen wekelijks gereinigd te worden (ontladen). De stenen kunt u gemakkelijk ontladen door de steen onder koud stromend water te houden. Het opladen van de stenen kunt u doen door de stenen minimaal 1 nacht in het maanlicht te leggen. Ook kunt u de stenen in het zonlicht opgeladen worden. Maar pas wel op voor stenen die in de zon kunnen verkleuren zoals amethist.

Waarschuwing: Het is wetenschappelijk bewezen dat edelstenen en mineralen een bepaalde helende werking hebben. Deze werking kan echter niet de plaats innemen van een arts. Raadpleeg bij klachten altijd een huisarts

Lees verder

© 2015 - 2020 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Het verzorgen van edelstenen en mineralenBij gebruik van edelstenen en mineralen voor de genezende werking is het belangrijk om de stenen regelmatig te reinigen…
Edelstenen en geldEdelstenen en geldIn het oude India adviseerden wijsheren koningen en keizers om bepaalde edelstenen te dragen ter vergroting van hun rijk…
Geneeskrachtige edelstenen voor hondenBekend is dat edelstenen mensen kunnen helpen dankzij hun geneeskrachtige werking. Minder bekend is dat edelstenen ook i…
Edelstenen zijn krachtige geluksinstrumentenEdelstenen zijn krachtige geluksinstrumentenEdelstenen zijn de rijkste vruchten van moeder aarde, glanzend, zeldzaam en waardevol. Er bestaan talloze verhalen die d…
Lavendel en Edelstenen: Natuurlijke gezondheidLavendel en Edelstenen: Natuurlijke gezondheidEr is al heel wat geschreven over kruidengeneeskunde, kleur-en geurtherapie en de werking van stenen. In dit eerste arti…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Maarten1980, Wikimedia Commons (CC BY-2.5)
  • http://www.gezondheidsplein.nl/dossiers/goed-slapen-zo-krijg-je-een-goede-nachtrust/item43853
  • http://www.psychologiemagazine.nl/web/Artikelpagina/Waarom-heb-ik-van-die-angstige-dromen.htm
  • http://www.aroma-atelier.be/edelstenen.htm

Reageer op het artikel "Edelstenen voor in de slaapkamer"

Reactie

Sandra Pellaerts, 28-08-2018 10:46 #1
Met name bij volle maan doe ik echt geen oog dicht. Amethist helpt mij normaliter goed de nachten door (ik ben van jongs af aan een zeer slechte slaper), ook een ketting van Hematiet helpt prima. Maar tot heden heb ik tijdens volle maan nog niks gevonden wat wel helpen kan. Er ligt ook een ruwe drie eenheid op mijn slaapkamer, en fluoriet (de laatste ligt in elke kamer) de stenen worden goed verzorgd en gereinigd. Maar die volle maan… doodmoe word ik ervan. Is er een steen die die invloed kan beperken? Reactie infoteur, 13-05-2019
Helaas ken ik geen steen die dit kan beïnvloeden.

Infoteur: Judyb
Laatste update: 11-01-2015
Subrubriek: Alternatief
Special: Edelstenen
Reacties: 1
Medische informatie…
Schrijf mee!