InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Azuriet, een mineraal vol energie

Azuriet, een mineraal vol energie

De azuriet werd door de Egyptenaren gezien als een heilige steen. In de middeleeuwen werd er van het pigment van het mineraal ogenschaduw gemaakt. Van azuriet worden er zelden sierraden gemaakt. De steen wordt dan ook meestal aangeboden in de ruwe of getrommelde vorm. Het mineraal mag niet nat worden om de azuriet te ontladen kunt u de steen voor een nacht op een bedje van hematiet steentjes leggen. Omdat de steen vol energie zit hoeft u deze eigenlijk niet op te laden. De steen kan worden ingezet bij verschillende kwalen maar kan ook worden gebruikt om innerlijke harmonie te krijgen.

Geschiedenis

De Egyptenaren beschouwden de steen als een heilige steen. Zij dachten dat zij doormiddel van de steen konden communiceren met geesten. Sinds die tijd is de azuriet veelvuldig gebruikt in decoratieve voorwerpen. In de middeleeuwen werd er van het pigment van de azuriet ogenschaduw gemaakt. Schilders gebruikten het kostbare pigment van azuriet om de diepe blauwe kleur voor hun schilderijen te krijgen.

Geneeskrachtige werking

Lever

In de lever worden er verschillende stoffen geproduceerd zoals eiwitten en vetten. De lever maakt ook giftige stoffen bijvoorbeeld alcohol en medicijnen onschadelijk. Daarnaast is de lever ook onmisbaar bij de energie huishouding. Een mens kan niet leven zonder lever. Azuriet heeft een positieve werking op de lever en ontgift deze. Draag de steen in een daarvoor geschikt buideltje of hanger op uw blote huid. De steen kan ook op de plaats van de lever opgelegd worden.

Schildklier

Azuriet heeft een positief effect op de werking van de schildklier. Draag de steen in een daarvoor geschikt buideltje of hanger of leg de steen op de voorkant van de hals. De schildklier bevindt zich aan de voorkant van de hals en heeft een vlinderachtige vorm. De aandoeningen die vaak voorkomen zijn een te snel werkende schildklier, hyperthyreoïdie genoemd. Ook het tegenovergestelde is mogelijk een te langzaam werkende schildklier, dit wordt hypothyreoïdie genoemd. De groei en de stofwisseling worden gestimuleerd door het schildklierhormoon.

Het nemen van beslissingen
Wanneer u een azuriet draagt in een daarvoor geschikt buideltje of hanger op uw blote huid. Kan de steen u helpen bij het nemen van beslissingen. Omdat de steen u kritisch leert kijken en inzicht geeft.

Innerlijke harmonie

Draag een azuriet in een daarvoor geschikt buideltje of hanger de azuriet kunt helpen innerlijke harmonie te krijgen. Wanneer u geen wrijving en spanning voelt is uw leven meer in harmonie.

Angsten

Wanneer u een azuriet draagt in een hanger of daarvoor geschikt buideltje kan dat uw angsten doen verminderen.

Het gebruik van mineralen en edelstenen voor de geneeskracht is al eeuwen oud. Schakel echter bij klachten altijd medische hulp in.

Kleur

De kleur van azuriet varieert van azuurblauw, lichtblauw en donker blauw. De azuriet heeft een lichtblauwe streepkleur. De steen is doorzichtig tot doorschijnend en heeft een glasglans.

Vindplaatsen

Azuriet wordt gevonden in: de Verenigde Staten, Marokko, China en Frankrijk.

Malachiet

De gestreepte malachiet wordt soms gevonden met een vergroeiing van het blauwe azuriet. Deze stenen worden Eilat stenen genoemd, omdat zij gevonden worden in Eilat, dat ligt in het zuiden van Israël.

Toepassing

Azuriet is meestal te vinden als ruwe of getrommelde steen er worden echter zelden sieraden van gemaakt. De stenen worden gebruikt als siersteen, om op te leggen of worden gedragen in een buideltje of hanger waar men een steen in kan doen.

Verzorging

Azuriet mag niet nat worden! Voor het ontladen kunt u de steen een nacht op klein hematiet trommelsteentjes leggen. Om de steen op te laden kunt u de steen op een bergkristal cluster plaatsen. Het is niet nodig om de steen vaak op te laden omdat de steen veel energie heeft.

Lees verder

© 2015 - 2019 Judyb, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden. Deze informatie is van informatieve aard en geen vervanging voor professioneel medisch advies. Raadpleeg bij medische problemen en/of vragen altijd een arts.
Gerelateerde artikelen
Op- en ontladen van edelstenenHet op-en ontladen van kristallen wordt vaak niet duidelijk genoeg uitgelegd en dit omdat er verschillende mogelijkheden…
Edelstenen - carneool, chrysocolla en rookkwartsEdelstenen - carneool, chrysocolla en rookkwartsDe edelstenen carneool, chrysocolla en rookkwarts zijn drie soorten edelsteen die vaak in sieraden verwerkt worden. De c…
Kristallen en uw Chakra'sAls de fijne energietrillingen in kristallen overeenstemmen met uw eigen vibraties, kunnen uw lichaam en geest ontspanne…
De schildklier en alvleesklierDe schildklier en alvleesklierDe schildklier ligt in de hals, net onder het strottenhoofd. Aan de achterkant van de schildklier liggen vier kleine bij…
Schildklieroperatie: verwijdering van de schildklierSchildklieroperatie: verwijdering van de schildklierDe schildklier is een klier dat zich aan de voorzijde van de hals bevindt. Het zijn twee kwabben die met elkaar verbonde…
Bronnen en referenties
  • De bijzondere kracht van helende stenen, Gisela Schreiber
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Schildklier
  • http://nl.wikipedia.org/wiki/Azuriet
  • http://www.gezondheidsplein.nl/menselijk-lichaam/lever/item45056

Reageer op het artikel "Azuriet, een mineraal vol energie"

Infoteur: Judyb
Gepubliceerd: 02-03-2015
Subrubriek: Alternatief
Special: Edelstenen
Medische informatie…
Schrijf mee!