InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Zo activeer je geneeskrachtige stenen

Zo activeer je geneeskrachtige stenen

Zo activeer je geneeskrachtige stenen Geneeskrachtige stenen en kristallen beïnvloeden lichaam en geest. Het is een alternatieve geneeswijze die ervoor zorgt dat je emotioneel en geestelijk in balans komt. Naar verluidt ondersteunen deze stenen de verschillende orgaanfuncties. Lichamelijke ongemakken zullen dan verdwijnen. Maar voordat je heilzame stenen gaat gebruiken, moet je ze eerst reinigen en daarna activeren en ze aanpassen aan je eigen energiepatroon. Alleen dan werken ze optimaal. Verder is het belangrijk dat je de stenen en kristallen niet alleen voor de activatie maar elke dag opnieuw reinigt.

Inhoud

Vibraties

Elke steen heeft een bepaalde vibratie. Het ene kristal bevat een hoger trillingsniveau dan het andere. In het algemeen geldt dat hoe hoger de vibratie is, hoe geneeskrachtiger de steen wordt na het activeren, vaak in meer dan een opzicht. Dat lukt echter alleen als jouw vibraties in harmonie zijn met het trillingsniveau van de steen. Er is een eenvoudige methode om te bepalen of een steen bij jou werkt. Leg het kristal in je handpalm, omklem het en concentreer je erop. Doe dat elke dag een kwartier. Wat voel je? Een prikkeling in je huid of in je hele lichaam? Verandert je houding lichamelijk en geestelijk terwijl je als vanzelf afstemt op de vibraties van de steen?

Calciet / Bron: Brett Hondow, PixabayCalciet / Bron: Brett Hondow, Pixabay
Soorten kristallen
Kies eventueel een ander kristal als het resultaat uitblijft. Er zijn talloze boeken op de markt over de verschillende soorten stenen en kristallen. Grasduin er eens in. Of laat je adviseren door iemand die jou goed kent en die thuis is in de wondere wereld van geneeskrachtige stenen.

Kristallen reinigen

Een kristal dat bij jou past, moet je elke dag reinigen. Doe dat vanaf de dag dat je de steen gekocht of gekregen hebt. Dit louteringsproces begin je door een getrommeld kristal een paar minuten onder de koude kraan te houden. Doe dat echter niet met broze of gelede stenen. Leg de steen daarna een uurtje in de zon. In helder daglicht kan ook. Zo neemt het kristal energie op die straks aan jou wordt overgedragen.

Volle maan

Een gefacetteerd of gelaagd kristal dek je s nachts af met zilvervliesrijst, dus niet onder stromend water houden. Leg witte kristallen in het schijnsel van de volle maan. Er zijn nog veel meer methoden om ze te reinigen, maar de hierboven beschreven manier is de meest natuurlijke.

Zo activeer je de geneeskrachtige steen of het kristal

Het is zeer belangrijk dat je de steen activeert. Dat wil zeggen dat je met een bepaald ritueel ervoor zorgt dat het kristal zich aanpast aan jouw unieke, persoonlijke energiepatroon. Leg de steen in je hand en doe je ogen dicht. Denk daarna intens aan de steen. In gedachten zie je waarschijnlijk een wit licht dat het kristal omhult. Vraag daarna nederig aan de universele krachten van het heelal om je steen te zegenen en gereed te maken voor de taak die jij eraan geeft.

Agaat / Bron: Monicore, PixabayAgaat / Bron: Monicore, Pixabay

Genezing

Als je dat ritueel met liefde uitvoert, zal het kristal in dienst gaan staan van je genezing. Dat wil niet zeggen dat kwalen en ziekten per definitie op korte of langere termijn verdwijnen. De steen oefent er alleen een heilzame werking op uit, wat voor velen soelaas kan bieden en soms zelfs een uitkomst is.

Geneeskrachtige stenen en kristallen bewaren

Het kan zijn dat je een bepaalde steen vooralsnog niet altijd wilt dragen. Of dat je verschillende stenen op bepaalde tijdstippen en in specifieke omstandigheden gebruikt. In dat geval zul je ze, naast dat ze dagelijks gereinigd dienen te worden, moeten bewaren. Berg getrommelde stenen op in een stoffen zakje. Stop er een carneool bij die de stenen energie geeft. Alle andere soorten kristallen bewaar je apart in een zakje of leg ze in daglicht.

Dagelijks reinigen

Vergeet nooit je stenen dagelijks te reinigen, het kan niet genoeg benadrukt worden. De stenen nemen immers ook jouw negatieve energie op. Door ze te reinigen zorg je ervoor dat de negatieve vibraties verdwijnen.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De magie van kristallenAlleen al de schoonheid van kristallen zorgt voor een bepaalde magie, maar we kunnen veel meer met kristallen doen dan z…
Kristallen en uw Chakra'sAls de fijne energietrillingen in kristallen overeenstemmen met uw eigen vibraties, kunnen uw lichaam en geest ontspanne…
De werking van kristallenDe werking van kristallenEr zijn erg veel kristallen die de natuur ons geeft. Dit artikel beschrijft een aantal van de minder bekende kristallen.…
Kristallen - Het ontstaan van miniatuur tijdscapsulesHoe meer je over kristallen te weten komt, hoe beter je hun werking kunt begrijpen dus des te effectiever ze zijn. Lees…
Kristallen en edelstenenKristallen en edelstenenDe een vindt het totale onzin, de ander zegt dat het echt werkt. Kristallen en edelstenen. Wat doet het voor jou? Of heb…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Zo activeer je geneeskrachtige stenen"

Infoteur: Orion
Laatste update: 01-12-2017
Subrubriek: Alternatief
Special: Alternatieve geneeswijzen
Medische informatie…
Schrijf mee!