InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Spiritueel > De werking van kristallen

De werking van kristallen

De werking van kristallen Er zijn erg veel kristallen die de natuur ons geeft. Dit artikel beschrijft een aantal van de minder bekende kristallen. In welke kleuren komt de steen voor, wat is de werking en waar worden de stenen gedolven. Bovendien, als je er iets meer van weet, kan je ze ook effectiever inzetten … of gewoon bewonderen om hun schoonheid.

Toepassing

Een bepaalde steen koop je door naar de stenen te kijken die er liggen en er die uit te nemen, die direct aanspreekt. Ook als het niet de mooiste van de groep stenen is. Een steen kan in een winkel of op een beurs door vele handen gegaan zijn en reinig deze dan eerst. Reinigen kan je doen door ze onder de kraan te houden, ze een dag of wat in een bak met vers zout water te laten liggen (dit kan niet met alle stenen, er zijn stenen die oplossen in water zoals seleniet). Je kunt ze ook een tijdje buiten in de aarde of in de zon leggen, de stenen kan je – als je ze niet gebruikt – in zakjes van zacht materiaal in het donker wegleggen. Er zijn slechts enkele stenen die zelfreinigend zijn.
Zie stenen als ondersteuning van een helingsproces. Een helingsproces wat met een product uit de natuur kracht bijgezet kan worden, ook als je er niet in geloofd. Immers, kwaad kan het in ieder geval niet. En naast dit alles mag je natuurlijk ook gewoon genieten van de stenen. Er zijn erg mooie exemplaren.

De stenen

Onderstaande stenen zijn niet de meest populaire, maar hebben daarom niet minder werking. Het zijn stenen die behalve als trommelstenen of ruwe stenen ook in sieraden verwerkt worden.

Vuuragaat

  • Kleur bruinachtig, rood, oranje, blauw of groen.
  • Geneeskrachtige werking kalmerend, geeft een veilig gevoel en geeft een gevoel van zekerheid.
  • Te vinden Verenigde Staten, India, IJsland, Marokko, Brazilië.

Atacamiet

  • Kleur donkerturkoois.
  • Geneeskrachtige werking helpt als je je spiritualiteit (je derde oog) verder wilt ontwikkelen.
  • Te vinden Verenigde Staten, Australië, Mexico, Chili.

Carneool

  • Kleur rood, oranje roze-achtig en bruin.
  • Geneeskrachtige werking indien wat licht in het hoofd kan deze steen helpen te aarden, geeft energie, helpt bij de vitaliteit en creativiteit.
  • Te vinden Groot Brittannië, India, Tsjechië, Peru Roemenië.

Maansteen

  • Kleur wit, witachtig, roomkleur, zacht blauw of groen.
  • Geneeskrachtige werking stimuleert intuïtie, kalmeert.
  • Te vinden Sri Lanka, India, Australië.
.

Smaragd

  • Kleur groen
  • Geneeskrachtige werking inspireert, helpt tegen ongeduld en versterkt de eenheid.
  • Te vinden India, Tanzania, Brazilië, Australië.

IJzerpyriet

  • Kleur goud, bruinachtig.
  • Geneeskrachtige werking het gaat “lekken” van energie tegen (t.a.v. mensen die veel energie vragen).
  • Te vinden Groot Brittannië, Canada, Peru, Chili.

Zonnesteen

  • Kleur geen, oranje, roodbruin.
  • Geneeskrachtige werking inspireert, stimuleert voor een goed humeur, verscherpt intuïtie, reinigt chakra’s.
  • Te vinden Canada, Verenigde Staten, Noorwegen, Griekenland.

Tjigeroog

  • Kleur geel-bruin, blauw, rood.
  • Geneeskrachtige werking combineert de energieën van de natuur, stimuleert spiritualiteit, brengt evenwicht in de lagere chakra’s.
  • Te vinden Verenigde Staten, Mexico, Canada, Zuid Afrika.

Labradoriet

  • Kleur grijsachtig tot nachtblauw of zwart, geel.
  • Geneeskrachtige werking verhoging bewustzijn, verbind en gaat “lekken” van energie tegen (t.a.v. mensen die veel energie vragen).
  • Te vinden Groenland, Italië, Finland, Rusland, Canada.

Tot slot

En als je allemaal niet geloofd in de ondersteunende werking van stenen, dan zijn de stenen ook prachtig om te zien en alleen daarom worden deze stenen ruw of getrommeld veel verkocht. Via internet, in gespecialiseerde winkels of op speciale – veelal spirituele - beurzen. In sieraden verwerkt zal de juwelier alleen de bekendere stenen voeren, maar de zilver- of goudsmid kan een steen natuurlijk altijd verwerken in een gewenst sieraad.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
De magie van kristallenAlleen al de schoonheid van kristallen zorgt voor een bepaalde magie, maar we kunnen veel meer met kristallen doen dan z…
Kristallen en uw Chakra'sAls de fijne energietrillingen in kristallen overeenstemmen met uw eigen vibraties, kunnen uw lichaam en geest ontspanne…
Zo activeer je geneeskrachtige stenenZo activeer je geneeskrachtige stenenAl duizenden jaren zijn mensen ervan overtuigd dat stenen en kristallen geneeskrachtig zijn en dat ze lichaam en geest p…
Kristallen - Het ontstaan van miniatuur tijdscapsulesHoe meer je over kristallen te weten komt, hoe beter je hun werking kunt begrijpen dus des te effectiever ze zijn. Lees…
Stenen, sterrenbeelden en kleurentherapieEdelstenen kunnen worden gebruikt om mee te helen, maar kunnen ook persoonlijk zijn toebedeeld door het karakter van die…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Dieter G, Pixabay
  • A. Cornelisse, www.niiraja.nl

Reageer op het artikel "De werking van kristallen"

Infoteur: Annastaal
Laatste update: 20-09-2016
Subrubriek: Spiritueel
Special: Alternatieve geneeskunst
Schrijf mee!