InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Alternatief > Argentyn 23 zilverhydrosol gebruiken

Argentyn 23 zilverhydrosol gebruiken

Argentyn 23 zilverhydrosol gebruiken Argentyn 23 zilverhydrosol is een vorm van colloïdaal zilver en kent diverse toepassingen. Zo wordt het in de alternatieve geneeskunde gebruikt bij het bestrijden van bacteriële, virale en schimmelinfecties, het remmen van ontstekingen, het bevorderen van wondgenezing en het versterken van het immuunsysteem. Argentyn 23 is verkrijgbaar in vorm van een spray, neusspray, vernevelaar of druppels met druppelteller.

Argentyn 23

Wat is Argentyn 23?

Argentyn 23 zilverhydrosol is een combinatie van water en positief geladen zilverionen of zilverdeeltjes. Het getal 23 is een aanduiding van de verhouding water/zilverdeeltjes. Deze is in Argentyn 23 namelijk precies 23 ppm (parts-per-million). Het wordt ook wel verkocht onder de naam colloïdaal zilverwater. Vaak vind je op de verpakking dan de aanduiding 'Argentyn 23' terug. Colloïdaal zilver is ook verkrijgbaar in bijvoorbeeld 10 of 30 ppm.

Hoe werkt Argentyn 23?

De meest voorkomende toepassing van colloïdaal zilver is die van natuurlijk antibioticum. De nanodeeltjes zilver die erin zitten komen in het bloed terecht en vinden op die manier hun weg naar in het lichaam aanwezige ziektekiemen. Daarbij bestrijdt het bacteriële, virale en schimmelinfecties, remt het ontstekingen en versterkt het het immuunsysteem. Klachten waarbij het gebruik van Argentyn 23 wordt aangeraden zijn bijvoorbeeld de volgenden:
  • Griep
  • Verkoudheid
  • Keel-, neus-, oog- en oorinfecties
  • Slechte wondgenezing
  • Acné/jeugdspuistjes
  • Candida Albicans
  • Ontstoken tandvlees
  • Nagelmycosen
  • Psoriasis
  • Brandwonden
  • Huiduitslag
  • Blaasontsteking/urineweginfecties
  • Voetschimmel
  • Vaginale schimmel

Kritiek op gebruik

Waar colloïdaal zilver vroeger nog bekend stond als regulier geneesmiddel, is het dat sinds 1975 al officieel niet meer en heeft het geen plaats meer in de reguliere geneeskunde. Onderzoeken naar de werking van zilverdeeltjes worden bemoeilijkt door het feit dat deze niet tot nauwelijks in het bloed te traceren zijn. Veel van zijn roem heeft het middel dan ook uitsluitend te danken aan niet op wetenschappelijke basis gestoelde succesverhalen van gebruikers. Er wordt dan ook een beroep gedaan op het gezond verstand wanneer alternatieve genezers claimen dat colloïdaal zilverwater ziekten als kanker of AIDS kan genezen.

Toepassingen van Argentyn 23

Argentyn 23 kan op een aantal verschillende manieren worden toegepast. Zo is het te koop in de vorm van een spray voor de bestrijding van bijvoorbeeld acné, huiduitslag en voetschimmel en het bevorderen van wondgenezing. Het kan direct op de huid gesprayd worden. Daarnaast is Argentyn 23 verkrijgbaar in de vorm van een neusspray, vernevelaar of als crème. De meest gebruikte manier van inname van colloïdaal zilver is echter oraal in vorm van druppels (flesjes met een druppelteller). Aangeraden wordt om drie maal daags 1 eetlepel op een nuchtere maag in te nemen (voor volwassenen). Dit is een half uur voor het eten of anderhalf uur na het eten. Je gebruikt het door de vloeistof circa 30 seconden onder de tong te houden en daarna door te slikken. De aanbevolen dosis kan per product verschillen. Lees daarom dus altijd eerst goed de bijsluiter.

Argentyn 23 wordt onder meer gemaakt en op de Nederlandse markt verkocht (veelal in webshops en natuurwinkels) door Natural Immunogenics, Crystal Colloidals, Cruydhof en Fyto-Life.

Kan colloïdaal zilver schadelijk zijn voor de gezondheid?

Het innemen van zilverdeeltjes is niet bepaald standaard praktijk. Dit doet de vraag rijzen of er ook gezondheidsrisico's kleven aan het gebruik van Argentyn 23. Het sleutelwoord hierbij is gematigdheid. Er zijn enkele gevallen bekend van mensen die jarenlang intensief colloïdaal zilver hebben gebruikt en als gevolg hiervan verschijnselen van argyria, oftewel een grijze verkleuring van de huid, hebben ondervonden. De inname moet hiervoor echter wel extreem zijn, tot meerdere liters per dag. We weten dit omdat de populariteit van zilverpreparaten voor de Tweede Wereldoorlog veel mensen verleidde tot het drinken van buitenproportionele hoeveelheden. Onderzoek heeft echter aangetoond dat zilver in tegenstelling tot bijvoorbeeld goud, kwik, lood en cadmium niet giftig is.

Overigens is het ook mogelijk om de uitscheiding van zilver te bevorderen door de inname van supplementen zoals N-Acetyl -L-Cystine (NAC) of organische gebonden zwavel (methylsulfonylmethaan). Het is daarom niet ongebruikelijk om Argentyn 23 in combinatie met een van deze supplementen te gebruiken.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Colloïdaal zilver: Zilverwater voor verhoging van weerstandColloïdaal zilver is een hele fijne vorm van zilver, die werkt als een natuurlijk antibioticum. Binnen de alternatieve e…
De geneeskracht van colloïdaal zilverDe cowboys in het wilde westen hadden vroeger altijd een zilveren munt op zak die ze meekookten met het water als ze kof…
Natuurlijk antibioticum colloïdaal zilverNatuurlijk antibioticum colloïdaal zilverNatuurlijk antibioticum colloïdaal zilver werd rond 1900 al toegepast, maar werd overruled door farmaceutische antibioti…
Zilver met welk zilvergehalte koopt u?Zilver met welk zilvergehalte koopt u?Fysiek zilver is een gewild edelmetaal en de zilverprijs is harder gestegen dan de goudprijs. Hoe herkent u wat voor zil…
De geneeskracht van colloïdaal goudGoud op zich is niet giftig. Je kunt goudvlokken vinden in allerlei dranken. Het heeft zelfs geneeskrachtige capaciteite…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Ronymichaud, Pixabay
  • http://www.colloidaalzilver.nl/pag5.html
  • http://h2o2foodgrade.com/colsil.hcsw.shtml
  • https://www.deonlinedrogist.nl/meer_info/bijsluiter_argentyn-23-polyseal-energy.pdf

Reageer op het artikel "Argentyn 23 zilverhydrosol gebruiken"

Infoteur: Dessal
Laatste update: 04-02-2019
Subrubriek: Alternatief
Special: Alternatieve geneesmiddelen
Medische informatie…
Schrijf mee!