InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Overeenkomsten tussen Tweelingen en Leeuw

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Leeuw

Overeenkomsten tussen Tweelingen en Leeuw Hoewel Leeuw wat in zijn maag zit met de onafhankelijkheid van Tweelingen ziet hij een relatie met Tweelingen wel zitten. Een mooi paar als ze er echt voor willen gaan.

Overeenkomsten en verschillen

Op astrologisch vlak is een combinatie tussen Tweelingen en Leeuw een goede omdat ze beiden voluit van het leven willen profiteren. Beiden zijn ook avontuurlijk ingesteld en houden ervan om plezier te maken. Als ze met elkaar beginnen te praten komt er geen einde aan omdat ze zo graag in elkaars gezelschap vertoeven. Tweelingen heeft een breed interesseveld hetgeen Leeuw niet zo goed afgaat. Leeuw kan egoïstisch zijn en Tweelingen reageert soms bitter wat tot een vulkanische uitbarsting kan leiden. Tweelingen is rechtdoorzee wat Leeuw zijn ego kan kwetsen.

Vrijheid versus band

Tweelingen houdt er niet van zich te binden. Hij gaat niet zo graag in relatie omdat hij dan zijn vrijheid verliest terwijl Leeuw een langdurige relatie wel ziet zitten en hij aan alles houdt waarbij hij zich goed voelt. Leeuw zoekt stabiliteit en Tweelingen wil zich zo vrij als een vogeltje voelen. Dat moet botsen.

Leeuw heeft een goed hart en is grootmoedig. Hij vergeeft snel hetgeen Tweelingen goed uitkomt. Tweelingen is te direct wat pijnlijk is voor Leeuw, maar omdat ze zo vergevingsgezind zijn vormt dat geen groot probleem.

Levenslessen

Beiden kunnen elkaar levenslessen geven. Zo kan Tweelingen Leeuw leren hoe hij zich moet ontspannen en zich amuseren terwijl Leeuw zijn partner kan bijbrengen hoe hij vrijgevig en vriendelijk kan zijn. Ze geven elkaar veel vrijheid wat Tweelingen goed uitkomt.

Tweelingen kan zo spontaan zijn dat hij Leeuw op elk moment kan overvallen en verbazen. Hij is nogal een losbol en neemt de liefde niet zo serieus.

Deze combinatie kan hecht zijn als beiden aan de relatie willen werken, maar aangezien ze heel wat gemeenschappelijk hebben zoals veel geld uitgeven, houden van dure dingen, graag in gezelschap vertoeven en vrienden hebben, kan het lukken. Tweelingen kan je nooit een kwaad hart toedragen omdat hij zot in het hoofd is, maar het altijd goed meent. Hij heeft talrijke eigenschappen die Leeuw zijn hart doen smelten.

Tips voor een betere verstandhouding

  • In elke relatie stormt het al eens, dat is voorspelbaar. Tweelingen en Leeuw vormen een mooi koppel maar Tweelingen moet het een beetje rustiger aan doen. Hij is het puberteken in de dierenriem: hij is een relatie snel beu wat Leeuw onzeker maakt. Tweelingen is naïef en neemt de liefde niet te ernstig. Eigenlijk neemt hij geen enkele relatie ernstig. Voor hem is het leven heel simpel.
  • Als Leeuw eraan denkt om een relatie met Tweelingen aan te gaan moet hij zich ervan bewust zijn dat die geweldig kan zijn maar ook faliekant kan uitdraaien. Leeuw moet begrijpen dat Tweelingen aan zijn vrijheid houdt en als die weggenomen wordt hij zich van jou verwijdert. Indien Leeuw erin slaagt zijn Tweelingenpartner trouw te doen blijven, dan is hun relatie een zegen.
  • Tweelingen moet zich van de aspiraties voor een langdurige relatie van Leeuw bewust worden en meer toewijding beogen. Tweelingen moet begrijpen dat hij op een dag toch voor iemand zal moeten kiezen van wie hij houdt en dat hij met zijn lichtzinnigheid een relatie wel eens zou kunnen verknallen.
  • Niettegenstaande de vrijheidsaspiraties van Tweelingen is een relatie met Leeuw een goede keuze en kunnen ze samen een gelukkig leven tegemoetzien.

Een beroemd Tweelingen-Leeuwkoppel was John F. Kennedy (Tweelingen) en Jacqueline Bouvier (Leeuw).

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw?Is je huisdier geboren onder het sterrenbeeld Leeuw?Leeuw-huisdieren zijn fysiek hele mooie dieren en op karakterieel vlak zijn ze lief en vriendelijk, maar omdat ze heel v…
Sterrenbeeld Leeuw (Leo)De Leeuw is een enorm krachtig teken in de dierenriem, vol van trots en zelfvertrouwen. Het sterrenbeeld Leeuw wordt in…
Sterrenbeeld Tweelingen (Gemini)De Tweelingen is een sterrenbeeld in de astrologie dat een echte kletskous is. Dit teken in de dierenriem heeft de neigi…
Bronnen en referenties
  • www.horoscopes-love.eu

Reageer op het artikel "Overeenkomsten tussen Tweelingen en Leeuw"

Reactie

B. Teuwen, 20-07-2017 12:33 #1
Nou bij mij is het dus uiteindelijk mis gegaan. Ik ben Leeuw en was 25 jaar samen met een Tweeling vrouw. We hebben elkaar in het begin gevonden. Zij was de kwebbelaar en ik was grotendeels de ontvanger. We konden elkaar een hoop leren en vertellen. Totdat het punt dichterbij kwam dat ze erachter kwam dat ze onvruchtbaar bleek te zijn. Vanaf dat moment voelde ik mij gemanipuleerd om tot een ivf over te gaan. Het werd een obsessie voor haar. Uiteindelijk hebben we een prachtige gezonde zoon gekregen. Maar wat mij betreft liep ons leven daarna niet meer synchroon. In 2010 was de koek op en ben ik gegaan. Ik heb alles achter gelaten een pracht huis met alle toebehoren. Zelf woon ik nu op 2 kleine kamertjes en zie wel wat het leven nog brengt.

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 09-08-2013
Subrubriek: Astrologie
Special: Tweelingen
Reacties: 1
Schrijf mee!