InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Het sterrenbeeld vissen: karakter, liefde & werk

Het sterrenbeeld vissen: karakter, liefde & werk

Het sterrenbeeld vissen: karakter, liefde & werk Een persoon met het sterrenbeeld Vissen is geboren tussen 20 februari en 20 maart. Vissen vallen op door hun gevoelige, relaxte en onderdanige karakter. Hierdoor zijn ze in staat om met verschillende persoonlijkheden overweg te kunnen. Dit gevoelige karakter is echter niet altijd voordelig. Soms kan het leiden tot naïviteit en zelfs een zwakke wil. Naast hun gevoeligheid is ook fantasie kenmerkend voor personen met het sterrenbeeld Vissen. Deze eigenschap kan ervoor zorgen dat ze in gedachten weleens de wereld verlaten en op stap gaan in hun eigen fantasie.

Karakter

Personen die het sterrenbeeld Vissen hebben zijn meestal geduldig en vriendelijk. Ze zijn heel tactvol in het omgaan met andere personen. Hierdoor vallen ze meestal in goede aarde bij alle soorten mensen. Verder kunnen Vissen heel onderdanig zijn. Dit zorgt ervoor dat ze goed met een sterke persoonlijkheid overweg kunnen. Deze voelen zich namelijk niet uitgedaagd of bedreigd.

Personen met het sterrenbeeld Vissen zullen niet gauw actief op zoek gaan naar een oplossing voor hun problemen. Ze laten de oplossing meestal op zich afkomen. Wat ze echter wel doen is andere mensen helpen met hun problemen. Dit komt vooral omdat Vissen zeer meegaand zijn. Ze willen altijd het beste voor iedereen. Soms gaat dit ten koste van hun eigen problemen.

Een ander kenmerk is dat ze leven met hun gevoel. Hierdoor ontstaat de valkuil dat ze soms naïef zijn. Ze zijn makkelijk te misleiden en het lijkt of ze een zwakke wil hebben. Een positieve keerzijde aan het verhaal is dat ze enorm creatief zijn. Dit wordt nog eens versterkt omdat ze goed luisteren, vlug van begrip zijn en open staan voor nieuwe ideeën en culturen.

Op het gebied van sport zijn Vissen niet echt enthousiast. Al heeft de opvoeding wel een grote invloed hierop. Wanneer ze genoeg gestimuleerd worden in de kindertijd dan zullen ze als volwassenen ook geneigd zijn om veel te sporten.

Tot slot zijn emoties zeer belangrijk bij Vissen. In een situatie waar ze belang aan hechten kunnen deze enorm hoog oplopen. Zo zullen ze altijd heel vrolijk of heel droevig zijn. Het neigt telkens naar het extreme toe.

Liefde

Vissen zijn zeer gul in hun relatie. Ze geven soms meer dan ze aankunnen, omdat ze altijd het beste willen voor hun partner. Het is belangrijk dat hun partner ze liefdevol aanpakt en op een positieve manier benadert. Omdat Vissen snel meegezogen worden door het positieve of negatieve karakter van een persoon, houden ze niet van negatieve personen. Dit komt omdat Vissen zich sterk vastklampen aan hun partner.

Mannelijke vissen
De mannelijke Vissen zijn zeer romantisch ingesteld. Hij is het ideale sterrenbeeld voor vrouwen die een gevoelige en meelevende man zoeken.

Naast het gevoelige karakter hebben ze echter een onrealistisch beeld wat betreft romantiek. Ze zoeken naar de ideale vrouw, maar zullen teleurgesteld zijn als ze beseffen dat ze die onmogelijk kunnen vinden. Dit komt omdat mannelijke Vissen zeer graag dromen en fantaseren over het perfecte leven. Het is voor de mannelijke Vissen belangrijk dat ze een vrouw hebben die hun hoge verwachtingen op een subtiele manier tempert.

Mannelijke Vissen hebben gevoeligheid, vrijgevigheid en compassie nodig. Zorg voor ze en ze zullen voor jou zorgen.

Vrouwelijke Vissen
Vrouwelijke Vissen zijn zeer zacht en kwetsbaar. Een man voelt zich meestal tot haar aangetrokken omdat ze bescherming en leiderschap nodig heeft. In een relatie zal ze soms het commando subtiel over nemen. Dit is enkel om haar man te beschermen.

Doordat de vrouwelijke Vissen mannen die graag de leiding nemen aantrekken, komen ze soms aan- en afhankelijk over. Dit is echter nooit overheersend.

Wanneer de vrouwelijke Vissen de man van haar dromen ontdekt, zal ze voor hem zorgen zoals een moeder voor haar kind. Belangrijk is wel dat de man rekening houdt met haar ideeën en inbreng. Vrouwelijke Vissen kunnen namelijk niet goed tegen afwijzing. Verder willen de vrouwelijke Vissen een man die haar beschermt en koestert.

Werk

Doordat Vissen zo gevoelig zijn, zien we ze niet veel terug in het harde zakenleven. De meeste Vissen voelen zich dan ook thuis in een gevoelig of creatief beroep. De reden hiervoor is dat ze enorm zorgzaam zijn. Enkele voorbeelden zijn psycholoog, musicus, leraar, sociaal werker, kunstenaar et cetera. Belangrijk is dat ze zich erkend voelen. Wanneer dat niet gebeurt, kunnen Vissen zeer koppig worden. Een ander gegeven waar Vissen veel waarde aan hechten is de sfeer op het werk. Aangezien ze zo gevoelig zijn, nemen ze de emoties van anderen snel op. Wanneer er een negatieve sfeer is, zullen ze dan ook diep ongelukkig worden en zich snel terugtrekken.

Veel Vissen worden architect of advocaat. Ze blinken hier meestal in uit, omdat ze zich zo goed kunnen inleven in een ander persoon. Verder vinden we Vissen ook terug bij liefdadigheidsinstellingen. Hier werken ze vooral met hun zorgzame eigenschappen waar ze in uitblinken.

Tot slot zijn er ook heel wat Vissen die zich in de kerk thuis voelen. Dit komt omdat ze spiritueel aangelegd zijn. Hierdoor zijn ze in staat om mensen goed aan te voelen.

Eigenschappen

Positief

  • Fantasierijk
  • Gevoelig
  • Aardig
  • Onzelfzuchtig
  • Intuïtief

Negatief

  • Idealistisch
  • Geheimzinnig
  • Vaag
  • Zwakke wil
  • Makkelijk te misleiden
© 2017 - 2018 Matsieboy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Vissen (Pisces)De Vissen is een sterrenbeeld dat van toepassing is op mensen die geborten zijn van 19 februari tot en met 20 maart. De…
Horoscoop Planeet ZonHoroscoop Planeet ZonHoroscoop en Planeet. De Zon. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn…
Boer zoekt Vrouw 2012: De boerenBoer zoekt Vrouw 2012: De boerenDe KRO is weer begonnen met een nieuw seizoen Boer zoekt vrouw. In dit programma gaan wederom 10 boeren op zoek naar een…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peter-Lomas, Pixabay
  • Allesterrenbeelde. (2014). sterrenbeeld-vissen. Opgehaald van allesterrenbeelde: http://www.allesterrenbeelden.nl/sterrenbeeld-vissen/
  • Happyvibes. (2015). vissen. Opgehaald van happyvibes: http://www.happyvibes.be/astrologie/vissen/
  • Mindfulmommy. (2016). sterrenbeeld-vissen. Opgehaald van mindfulmommy: https://www.mindfulmommy.nl/sterrenbeeld-vissen.html

Reageer op het artikel "Het sterrenbeeld vissen: karakter, liefde & werk"

Infoteur: Matsieboy
Laatste update: 27-12-2017
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!