InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Steenbok: karakter, liefde & werk

Sterrenbeeld Steenbok: karakter, liefde & werk

Sterrenbeeld Steenbok: karakter, liefde & werk Het sterrenbeeld Steenbok ben je als je tussen 21 december en 20 januari geboren bent. Het is een van de meest onafhankelijke en betrouwbare tekens van al de sterrenbeelden. Ze kiezen hun vrienden erg zorgvuldig. Ze hebben namelijk graag zoveel mogelijk controle over alles. Verder is het voor hen belangrijk dat ze door anderen gewaardeerd en gehoord worden. Het is iemand die zijn wil zal doorzetten en koste wat het kost zal bereiken wat hij voor ogen heeft. Doordat ze graag hun eigen wil doordrijven durven ze de meningen van anderen weleens links te laten liggen.

Karakter

Personen met het sterrenbeeld Steenbok zijn erg ambitieus. Ze willen graag veel bereiken in hun leven en kunnen dan ook niet zonder doelen. Ze willen altijd naar iets toe kunnen werken. Het maakt hen niet uit hoe lang het duurt of hoeveel moeite ze in iets moeten steken. Ze krijgen een erg voldaan gevoel als ze hun doel kunnen bereiken. Verder geven ze de voorkeur om doordacht te werk te gaan alvorens te handelen. Steenbokken hebben meestal het gevoel dat ze maar één kans krijgen en ze willen deze dan ook met beide handen grijpen.

Steenbokken staan open voor veranderingen, maar zullen deze niet direct in hun leven opnemen. Ze doen het eerder op een langzame en rustige manier zodat ze er op hun tempo aan kunnen wennen.

Een valkuil voor dit sterrenbeeld is dat ze het leven vaak zwart of wit zien. Ook hebben ze moeite om zich volledig open te stellen in een relatie. Steenbokken proberen om de controle over de relatie te nemen. Ze willen voorkomen dat ze gekwetst worden.

De Steenbokken zijn kritisch tegenover zichzelf en anderen. Ze willen dat de regels gevolgd worden en zullen dit zelf ook doen. Ze zijn in staat een groep te motiveren en door negatieve situaties te brengen. Dit komt omdat ze een enorme wil hebben en nooit zullen opgeven. Om die reden kijken veel mensen op naar dit sterrenbeeld.

Verder valt het op dat Steenbokken goed kunnen organiseren. Dit maakt hen geschikt voor leidinggevende taken. Een valkuil voor hen als leidinggevende is dat ze de neiging hebben om hun eigen mening fel door te drukken. Hierdoor geraken ze in een tunnelvisie en zullen ze niet meer naar de mening van anderen luisteren. Ze houden verder ook van de traditionele aanpak. Ze hebben moeite om te wennen aan nieuwe innovatieve ideeën.

Tot slot valt het op dat Steenbokken breed geïnteresseerd zijn in alles. Ze vergaren namelijk graag kennis. Hierdoor komen ze bij anderen meestal intellectueel over. Ook vinden ze het leuk om met anderen in discussie te gaan. Deze zin in discussiëren verbaast sommige mensen weleens. Steenbokken zijn namelijk van nature eerder stil en gereserveerd.

Liefde

Personen met het sterrenbeeld Steenbok hebben moeite om zich volledig in een relatie te geven. Ze praten niet zo graag over hun gevoelens. Hierdoor trekken ze soms mensen aan die hen niet volledig begrijpen. Op het vlak van vriendschap zijn ze zeer loyaal. Ze kiezen er bewust voor om een klein aantal hechte vrienden te hebben.

Wanneer Steenbokken in een relatie stappen, zullen ze er zeer trouw aan blijven. Het is voor hen belangrijk dat er goed wordt gecommuniceerd. Probeer echter te vermijden dat je over hun gevoelens praat. Ze luisteren liever naar de gevoelens van iemand anders dan er zelf over te praten.

Voordat de Steenbok in een relatie stapt, zal hij goed nadenken of de andere persoon het wel waard is. Ze willen zich niet zomaar binden. Wanneer een Steenbok de sprong waagt, zal hij zich 100% geven.

De vrouwelijke Steenbok

De vrouwelijke Steenbok is van nature zeer romantisch. Deze romantische aard komt enkel naar boven als ze bij de juiste partner is. Ze moet zich goed voelen vooraleer ze dit laat zien.

Het is iemand die de relatie graag op een subtiele manier controleert. Voor haar man zal het een uitdaging zijn om haar de leiding te geven. Het is echter belangrijk dat haar partner haar volledig vertrouwt. Enkel wanneer ze vertrouwen heeft zal ze zich volledig kunnen ontplooien.

De mannelijke Steenbok

De mannelijke Steenbok is diep van binnen een emotioneel persoon. Hij verlangt diep van binnen naar liefde en passie. Dit zal hij echter nooit toegeven. Van buitenaf lijkt hij hierdoor een gereserveerd en stil persoon. Hij wil personen eerst leren kennen voor hij zijn ware aard toont.

Het is belangrijk dat de partner van de mannelijke Steenbok geduldig is. Het is iemand die de tijd wilt nemen om na te denken over zijn partner. Hij is van nature zeer wantrouwig en wilt zeker zijn dat hij niet gekwetst wordt. Verder is het voor hem ook belangrijk dat hij uitdaging kan vinden in zijn relatie. Hij wilt goed kunnen praten en discussiëren over allerlei onderwerpen.

Werk

Personen met het sterrenbeeld Steenbok blinken uit in beroepen waar rekenen centraal staat. Sectoren zoals de bank en dergelijke liggen hen. Verder zijn ook organisatorische beroepen ideaal voor mensen met het sterrenbeeld Steenbok. Ze kunnen goed plannen op lange termijn en door hun zin voor discussiëren kunnen ze hun planning ook altijd grondig verwoorden.

Ook als leidinggevende zijn de Steenbokken niet te onderschatten. Het enige waar ze op moeten letten is dat ze niet te autoritair worden. Mogelijke beroepen voor de Steenbok zijn architect, manager, landmeter, econoom, bankier, wetenschapper, wiskundige, organisator, leraar en archivaris.

Eigenschappen

Positief
  • Ambitieus
  • Gedisciplineerd
  • Geduldig
  • Verantwoordelijk
  • Loyaal

Negatief
  • Pessimistisch
  • Wantrouwig
  • Dictatoriaal
  • Onbuigzaam
  • Koppig

Gezondheid

Bij het sterrenbeeld Steenbok staan de botten centraal. Ze kunnen sneller dan anderen last krijgen van bijvoorbeeld botfracturen. Verder zijn ze ook gevoelig voor huidaandoeningen zoals uitslag of eczeem. Wanneer dit sterrenbeeld zich zorgen maakt, kunnenb er naast eczeem ook maagproblemen ontstaan.
© 2018 Matsieboy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeeld Steenbok (Capricornus)De Steenbok is een teken uit de dierenriem en astrologie dat wordt getypeerd als recht door zee, eerlijk en direct. De S…
Overeenkomsten tussen Steenbok en VissenOvereenkomsten tussen Steenbok en VissenEen relatie tussen Steenbok en Vissen is geen evidentie omdat ze fel met elkaar contrasteren, maar ze kunnen wel een per…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Peter-Lomas, Pixabay
  • Allesterrenbeelden. (sd). sterrenbeeld-steenbok. Opgehaald van allesterrenbeelden: http://www.allesterrenbeelden.nl/sterrenbeeld-steenbok/
  • Happyvibes. (sd). steenbok. Opgehaald van happyvibes: http://www.happyvibes.be/astrologie/sterrenbeeld/steenbok/
  • Horoscooptarot. (sd). sterrenbeeld-steenbok. Opgehaald van horoscooptarot: https://www.horoscooptarot.nl/sterrenbeeld-steenbok.html

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Steenbok: karakter, liefde & werk"

Infoteur: Matsieboy
Gepubliceerd: 24-05-2018
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!