InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Maagd (Virgo)

Sterrenbeeld Maagd (Virgo)

Het sterrenbeeld Maagd is van toepassing op mensen die geboren zijn van 23 augustus tot en met 22 september. De Latijnse benaming voor de horoscoop van de Maagd is Virgo. De Maagd is een efficiënt en perfectionistisch teken uit de dierenriem.

Sterrenbeelden

Symbool van de Maagd
Het symbool voor de Maagd is een meisje dat tarwe vasthoudt, een teken dat de productieve aard van dit sterrenbeeld symboliseert.

Data 23 augustus tot en met 22 september
Heerser Mercurius
Natuurlijk huis Zesde huis
Element Aarde
Polariteit Negatief

Persoonlijkheid van de Maagd

Die Maagd is met zijn rust en beheersing een zeer efficiënte persoonlijkheid. De Maagd heeft altijd alles onder controle. De Maagd kan zich soms als een workaholic gedragen omdat alle andere tekens sterk op de Maagd vertrouwen. De Maagd kan moeilijk nee zeggen, dit kan zo zijn prijs hebben. De Maagd kent een tweedeling tussen onschuldigheid en maagdelijkheid en wulpsheid. Dit kan voor gewetenskwesties zorgen.

Emoties

De Maagd beschouwt emoties als vervelend en verwarrend. De Maagd is een perfectionist en kan er lastig tegen op de zwakkere kanten gewezen te worden. Het wegredeneren van gevoelens biedt dan een "oplossing".

Geest

De Maagd is een intellectueel teken uit de dierenriem. De Maagd geeft de voorkeur aan specialistische kennis en verdiept zich graag. De Maagd wordt gekenmerkt door een zekere mate van analyseren en organiseren, dit gaat boven een brede visie. Wanneer de Maagd met een probleem geconfronteerd wordt zal hij dit probleem in kleinere stukjes opdelen en zo soms het grotere geheel uit het oog verliezen.

De sterke kanten van de Maagd

De Maagd is een enorm efficiënt teken. Het teken wordt omhuld door integriteit, praktische creativiteit, gezond verstand en oog voor detail. De Maagd staat altijd voor iedereen klaar.

De zwakke kanten van de Maagd

De voorkeur voor detail kan uiteindelijk tot een obsessie voor detail leiden.

De Maagd en financiën

De Maagd is een zuinig teken dat druk budgetteert. De Maagd is dol op koopjes en kan hele winkelgebieden afstruinen voor een koopje. De Maagd heeft door zijn bescheidenheid en zuinigheid altijd geld op de bank en weet precies waar zijn geld heen gaat.

De carrière van de Maagd

De Maagd heeft een sterke band met gezondheid en hygiëne en is daarom uitstekend op de plaats als verpleegkundige, mondhygiëniste of voedingsdeskundige.

Bron: Onbekend / Wikimedia CommonsBron: Onbekend / Wikimedia Commons
Seizoen Vroege herfst
Dag Woensdag
Getal 5
Fysiologie Onderbuik, ingewanden, milt, centraal zenuwstelsel
Kristallen Amber, carneool, citrien, granaat, maansteen, opaal, saffier
Metaal Kwik, koper
Kleuren Marineblauw, donkergrijs, bruin, groen, zwart, alles wat gevlekt en gestippeld is
Dieren Muizen, insecten, katten, bijen
Voedsel Andijvie, maïs, tarwe, rijst, aardappelen, wortelen, knolgewassen, noten, zwarte bessen

De Maagd en de liefde

Hoewel de Maagd aan de buitenkant kil en wat stijf kan overkomen, bezit dit teken een sterk libido. De Maagd is een sensueel teken dat erg kan genieten van een duurzame relatie en een actief seksleven. De Maagd stelt behoorlijk hoge eisen aan de partner. Om de Maagd te veroveren moet je veel aandacht besteden aan de details van alledag. De erogene zones van de Maagd zijn de huid, de geest en extremiteiten.
Gerelateerde artikelen
De Maagd of VirgoDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Maagd, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het…
Horoscoop Planeet MercuriusHoroscoop Planeet MercuriusHoroscoop en Planeet. Planeet Mercurius. Sterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de hor…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Maagd (Virgo)"

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!