InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeeld Leeuw (Leo)

Sterrenbeeld Leeuw (Leo)

De Leeuw is een enorm krachtig teken in de dierenriem, vol van trots en zelfvertrouwen. Het sterrenbeeld Leeuw wordt in het Latijn Leo genoemd en is voor mensen die geborten zijn van 23 juli tot en met 22 augustus. Dit teken in de astrologie is een zeer bazig teken, maar niet persé op een negatieve manier. De Leeuw bevat ook een hele berg charme. De horoscoop van de Leeuw vind je in dit artikel.

Sterrenbeelden

Symbool van de Leeuw
Dit symbool representeert de vorstelijke aard van deze Koning der Dieren met de manentooi van de leeuw.

Data 23 juli tot en met 22 augustus
Heerser Zon
Natuurlijk huis Vijfde huis
Element Vuur
Polariteit Positief

Persoonlijkheid van de Leeuw

De Leeuw is een persoonlijkheid die het geen probleem vindt om in de schijnwerpers te staan. Sterker nog, de Leeuw geniet met volle teugen van de aandacht en waardering. De Leeuw is van nature een heerser, of mensen dat nu willen of niet. De Leeuw heeft echter een zeer charmant karakter waardoor anderen zijn bemoeizucht met hun leven snel weer vergeten. De Leeuw heeft een ontzettende trots. Wanneer hij boos of geïrriteerd is, zal hij zich wegkeren en als het te lang doorgaat zelfs wegkwijnen.

Emoties

Trots is de meest typerende en krachtigste emotie van de Leeuw. De Leeuw lijkt op het oog altijd vol leefdesvreugde en zelfvertrouwen. Dit kan echter slechts een masker zijn. Wanneer de Leeuw vertrouwen in zichzelf heeft, kan hij geweldige dingen tot stand brengen. Wanneer het zelfvertrouwen echter lager is, kan de Leeuw zich maar lastig herpakken.

Geest

De Leeuw is een teken in de astrologie dat rechtlijnig denkt en moeilijk van gedachten te doen veranderen is. De Leeuw denkt traag en voorzichtig, soms wat hooghartig. De Leeuw kan het idee hebben iets helemaal uitgedacht te hebben, terwijl er belangrijke details over het hoofd gezien zijn.

De sterke kanten van de Leeuw

De Leeuw is een zeer creatieve persoonlijkheid die de zon in anderen kan laten schijnen. Daarnaast heeft de Leeuw een hartverwarmende welwillendheid en goed karakter.

De zwakke kanten van de Leeuw

De Leeuw wil graag de baas spelen over anderen. Snobisme, trots en arrogantie zijn de valkuilen van de Leeuw.

De carrière van de Leeuw

De Leeuw lijkt een van nature aangeboren acteur, danser, mannequin, popster, sporter of mode-ontwerper. De Leeuw is ook goed op zijn plek in beroepen waarbij hij gezag uit kan oefenen, zoals politicus, leraar, directeur of advocaat.

Bron: Publiek domein, Wikimedia Commons (PD)Bron: Publiek domein, Wikimedia Commons (PD)
Seizoen Late zomer
Dag Zondag
Getal 1
Fysiologie Hart, ruggengraat, lage rug
Kristallen Tijgeroog, amber, carneool, citrien, granaat, toermalijn, onyx, kwarts
Metaal Goud
Kleuren Oranje, goudgeel, rood, groen
Dieren Leeuwen, huiskatten, lynxen
Voedsel Vetrijk voedsel

De Leeuw en de liefde

De Leeuw is te veroveren in de liefde wanneer je hem bewondert, vereert en vleierij. Seks én romantiek zijn essentiële ingrediënten voor een gelukkig liefdesleven voor de Leeuw. De Leeuw heeft een sterke behoefte aan regelmatige bevrediging. Diep van binnen is de Leeuw heel onzeker, achter zijn trotse en zelfverzekerde overkomen. De erogene zone van de Leeuw bevindt zich op de onderrug.
Gerelateerde artikelen
Sterrenbeelden aan de hemel: indeling en dierenriem (zodiak)Sterrenbeelden aan de hemel: indeling en dierenriem (zodiak)Vele volkeren hebben zich in de geschiedenis beziggehouden met de bestudering van de sterrenhemel, in het bijzonder de v…
De Leeuw of LeoDe Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Leeuw, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het…
Overeenkomsten tussen Tweelingen en LeeuwOvereenkomsten tussen Tweelingen en LeeuwHoewel Leeuw wat in zijn maag zit met de onafhankelijkheid van Tweelingen ziet hij een relatie met Tweelingen wel zitten…
Bronnen en referenties

Reageer op het artikel "Sterrenbeeld Leeuw (Leo)"

Infoteur: Melod
Laatste update: 15-09-2009
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!