InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De Maagd of Virgo

De Maagd of Virgo

De Twaalf tekens van de Dierenriem. Ik ben een Maagd, dat wil zeggen op het moment van jouw geboorte stond de Zon in het teken van de Maagd. En de Zon is je Ik, je Ego en je Hart. De Zon staat symbool voor je zelfbewustzijn. Dus niet hoe je je gedraagt, of hoe je denkt, maar hoe je in diepste wezen bent.

De Maagd

van 23 augustus tot 23 september                            
De Maagd is het teken van de dierenriem met onderscheidingsvermogen, zij is praktisch, analyserend, schuchter, gereserveerd, gewetensvol en heeft meestal een slecht gevoel voor eigenwaarde. De Maagd wordt ook gekenmerkt door een scherp verstand. En al lijken de meeste Maagden uiterlijk rustig en kalm hun hersens tikken alsmaar door en stouwen hen vol met allerlei inwendige frustraties, als de dingen niet zo snel of niet zo precies gebeuren als men wel zou willen. Voor een Maagd is arbeid de kern van het bestaan, zij is van nature dan ook zeer toegewijd aan haar werk en plicht. Het best functioneert de Maagd in een beroep dat op de een of andere manier met dienstverlening te maken heeft.

Maar ook in elk werk waarbij exactheid, nauwkeurigheid en geduld belangrijke factoren zijn. De Maagd neigt er nogal eens naar om de verdiensten van anderen te overschatten terwijl zij weinig waardering hebben voor hun eigen doen en laten. De Maagd is behulpzaam, dienstbaar, nuttig, bescheiden en een perfectionist. Zij is zeer nauwgezet en heeft heel veel aandacht voor details, hierdoor staat zij dan ook  bekend als een zeer kritische persoon.

Kritiek

hoort bij dit teken van de dierenriem en met hun kritiek op anderen kunnen zij nogal eens beledigend overkomen. Maar hun zelfkritiek is minstens zo groot en daardoor ondermijnen de Maagden weer hun zelfvertrouwen. Zij missen over het algemeen ook het vertrouwen om hun gevoelens en emoties te uiten. De Maagd bezit vaak een overgevoeligheid t.a.v. hygiëne, netheid en orde.

Alles wat deze begrippen verstoord kan bij hen angst teweeg brengen en sommige Maagden kunnen die angsten jaren lang vasthouden, wat als gevolg spijsverterings klachten geeft omdat dit lichamelijk gezien het gebied van de Maagd is. Deze mensen kunnen vorm geven, maar de dingen waarmee zij bezig zijn moeten wel een doel hebben. Als het nut ervan niet zo duidelijk is heeft de Maagd er al snel minder belangstelling voor.

Orde en regelmaat

De Maagd staat symbool voor orde, regelmaat en precisie, zij kan niet tegen chaos. Maar een Maagd die uit balans is kan ontzettend slordig en chaotisch zijn. De Maagd is de piekeraar van de dierenriem en zij zou zich doodongelukkig voelen als zij zou proberen om zorgeloos en onverschillig het leven te gaan.

Kalium sulfuricum

De dunne darm is het lichaam deel dat astrologisch gezien bij de Maagd hoort en kalium sulfuricum is het middel voor de mens die overwerkt is en die uiterst geïrriteerd reageert op iedereen die om een dienst komt vragen. Zij zijn het zat om voor iedereen te zorgen, zat ook om zich suf te werken en eeuwig voor een aangename stemming te zorgen.
Het Maagd principe zover uit balans krijgt last van zelfmedelijden
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De Maagd of Virgo"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 26-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!