Chinese astrologie: tijger

Volgens de traditionele Chinese astrologie kunnen Tijgers geesten, vuur en dieven afweren, dus nu weet u bij wie u moet zijn als u geplaagd wordt door een van deze vervelende zaken. Misschien komt het doordat hun luide gebrul zo afschrikwekkend werkt. Niet dat u zulk gedrag altijd van Tijgers kunt verwachten, want ze zijn erg onvoorspelbaar.

Tijger

Tijgers zijn bijzonder kleurrijk. Ze fleuren uw leven op allerlei manieren op, maar het meest als ze een actieve en avontuurlijke bui hebben en u daarbij meeslepen. Soms nemen ze behoorlijk onbezonnen risico's (onbezonnen voor iedereen die zelf geen Tijger is). Twee favoriete bezigheden zijn het rijden in snelle auto's en gokken. Als het gokken wat oplevert, is dat geweldig en laat de tijger u met plezier delen in de winst, maar lukt het niet, dan is er morgen weer een dag. Misschien is het maar goed dat de Tijger een van de gelukkigste tekens van de Chinese dierenriem is en altijd op zijn pootjes terecht lijkt te komen, anders kon er van alles gebeuren. Dit kan erg oneerlijk overkomen op de wat conservatievere tekens, die vinden dat iedereen zich aan de regels moet houden en zijn uiterste best moet doen. Tijgers vinden dat regels er zijn om gebroken te worden en weten dat ze ten minste negen levens, zo niet meer, achter de hand hebben. Zoals te verwachten valt van een teken dat genoemd is naar een van de mooiste dieren op aarde, hechten Tijgers veel belang aan hun uiterlijk. Dat mag ze dan ijdel maken, het geeft ze ook een unieke eigen stijl. Deze mensen weten zich goed te kleden en stellen outfits samen die echt bij ze passen en ze onderscheiden van de massa. Ze durven anders te zijn en dat lukt ze ook. Tijgers moeten er niet aan denken om passief door het leven te gaan of in een sleur vast te komen zitten. Ze hebben er alles voor over om dat te voorkomen en zijn op sommige momenten nauwelijks bij te houden. Sommige Tijgers veranderen steeds van baan en het gebeurt niet zelden dat Tijgers in de loop van hun opmerkelijke leven in verschillende beroepen werkzaam zijn. Soms bereikt een Tijger daardoor niet de machtige positie waar de natuur hem voor bestemd had, omdat hij nooit lang genoeg hetzelfde beroep volhoudt, maar daar maakt een Tijger zich niet druk om. En als het met een baan niet wil lukken, wat dan nog? Dan vindt hij wel weer een andere. En meestal lukt dat ook nog, zelfs al lijkt hij geen schijn van kans te hebben. Maar ja, Tijgers houden natuurlijk wel van een gokje. Elk teken vergaat het in sommige jaren beter dan in andere. Met Tijgers gaat het geweldig in het jaar van de Tijger, het Paard of de Hond, Maar ze hebben minder te vieren in het jaar van de Aap, het Varken of de Slang.

Wanneer bent u een Tijger?

8 februari 1902 - 28 januari 1903
26 januari 1914 - 13 februari 1915
13 februari 1926 - 1 februari 1927
31 januari 1938 - 18 februari 1939
17 februari 1950 - 5 februari 1951
5 februari 1962 - 24 januari 1963
23 januari 1974 - 10 februari 1975
9 februari 1986 - 28 januari 1987
28 januari 1998 - 15 februari 1999
14 februari 2010 - 2 februari 2011

De slechte jaren van een Tijger De goede jaren voor een Tijger
Aap8 februari 2016 27 januari 2017Tijger14 februari 20102 februari 2011
Varken23 januari 20129 februari 2013Paard30 Januari 201418 februari 2015
Slang10 februari 201329 januari 2014Hond15 februari 20184 februari 2019

De volgende eigenschappen worden aan de Tijger toegeschreven: energiek, gevoelig, heldhaftig, dynamisch, revolutionair, leiderscapaciteiten, onverschrokken maar ook ijdel, heethoofdig, zelfoverschattend, alle schepen verbrandend en een "alles of niets" houding.
© 2010 - 2020 Ray14125, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Bronnen en referenties
  • http://www.malaysiasite.nl/sterrenbeeldtijger.htm http://www.astrologie.ws/chinast.htm http://www.spirituele-wereld.nl/chinese%20astrologie/astrologie.html

Reageer op het artikel "Chinese astrologie: tijger"

Infoteur: Ray14125
Gepubliceerd: 16-01-2010
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!