InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Astrologie als hulp voor je persoonlijkheid

Astrologie als hulp voor je persoonlijkheid

Astrologie als hulp voor je persoonlijkheid In de 21ste eeuw kunnen we dagelijks op verschillende manieren onze horoscoop of ons astrologisch profiel achterhalen. Je vindt horoscopen in kranten, tijdschriften en op het internet. Je kan ook astrologen raadplegen. Het verhoogde aantal mogelijkheden heeft mensen ertoe aangezet om meer op te zoeken over astrologie en hun horoscoop makkelijker te gaan raadplegen. De astrologie kan immers een hulp zijn voor het ontwikkelen van je persoonlijkheid.

Jezelf ontdekken

Als je ondervindt dat je leven er niet gemakkelijker op wordt en dat je moeite hebt om daarmee om te gaan, kan de astrologie je wellicht helpen om meer over jezelf te ontdekken en je persoonlijkheid te verrijken. Er zijn voldoende mogelijkheden om je te helpen om je astrologisch teken helemaal te doorgronden en je eigen persoonlijkheid uit te tekenen. Zo zul je elementen bij jezelf ontdekken waarvan je het bestaan niet eens had vermoed. Maar dat vergt enig opzoekingswerk.

Niet tevreden met jezelf?

Ieder mens stelt zich vragen over zichzelf en vergelijkt zich met anderen. Soms valt dat positief uit, soms negatief. Mogelijk vind je dat je je te weinig open stelt naar anderen toe of zie je jezelf als een saaie persoon. Je beste vriend(in) gaat elke avond wel ergens naartoe maar jij verkiest thuis te blijven en naar tv te kijken of naar muziek te luisteren. Misschien herken je dat wel en stoort je dat in meer of mindere mate. Waarschijnlijk ken jij jezelf niet voldoende en moet jij op zoek naar jezelf. Hier kan de astrologie een oplossing bieden. Langs die weg om is het mogelijk om meer over jezelf te weten te komen en uit te zoeken wie jij écht bent, maar eerst moet je zelfvertrouwen kweken.

Zelfvertrouwen eerst

Elk individu is uniek en heeft zijn eigen specifieke eigenschappen. Sommigen vergelijken zich met anderen en vinden dat anderen over meer of betere kwaliteiten dan zijzelf beschikken zodat zij zichzelf minderwaardig vinden. Dat is een fout uitgangspunt! Je bent wie je bent, een uniek wezen en daaraan kan je niets verhelpen, maar… misschien moet je vriendelijker voor jezelf worden en leren inzien dat je heel wat meer te bieden hebt dan je denkt. Misschien heeft dat een beetje tijd nodig en moet je daar wat aan werken.

Doe het zo

Zoek je horoscoop op. Niet in een tijdschrift of de lokale krant. Surf naar een gespecialiseerde site en download je persoonlijk profiel, steunende op je geboortedag. Wil je zeker weten dat de informatie betrouwbaar is moet je daarvoor wellicht betalen. Om een gedetailleerd profiel te krijgen moet je dan vertellen wanneer, waar en hoe laat je geboren bent. Deze persoonlijke gegevens zijn strikt noodzakelijk om een geloofwaardig en degelijk astrologisch profiel te kunnen uittekenen.

Nu kan je echt aan het werk gaan: je duidt alle elementen aan die je bij jezelf terugvindt. Eens je dit gedaan hebt, overlees je eens die reeks eigenschappen zodat je je ervan bewust wordt dat je toch heel wat gelijkenissen vertoont met je astrologisch profiel en zeker niet minderwaardig aan een ander bent.

Vervolgens duid je met een andere kleur die elementen aan die typisch zijn voor je sterrenbeeld maar waarover je meent niet te beschikken. Lijken die geknipt voor jou, moet je daarmee aan de slag.

Elk sterrenteken heeft specifieke eigenschappen die het uniek maken. Je kunt je leven niet verdoen met andere mensen te benijden en afgunstig te zijn op eigenschappen die jij niet hebt, omdat je nu eenmaal een andere persoon bent. Maar je moet beslist weten dat er zekere eigenschappen in jezelf schuilen waarvan je je niet bewust bent en die je makkelijk kunt aankweken. Neem jezelf voor deze eigenschappen naar boven te halen binnen de maand.

Zo zul je constateren dat astrologische informatie je kan helpen om meer over jezelf te weten te komen en jezelf te ontwikkelen. Blijf dus niet aan de kant staan en zoek uit wie je werkelijk bent. Het kan je enkel ten goede komen.
Gerelateerde artikelen
Keltische astrologie horoscoop - BoomtekentabelKeltische astrologie horoscoop - BoomtekentabelDe Keltische boomastrologie is gebaseerd op de maancyclus, een jaar met 13 maanmaanden. In de Keltische astrologie heers…
Basisinformatie over astrologieBasisinformatie over astrologieAstrologie is een eeuwenoude methode. Vele geleerden hebben zich gebogen over dit fenomeen. Een sceptische persoon zegt…
Horoscoop: planeet ZonHoroscoop: planeet ZonSterrenbeeld is een bekend begrip. Planeten, hun betekenis en invloed in de horoscoop zijn minder bekend. Zon, Maan, Mer…
Sterrenbeelden elementen overzichtSterrenbeelden elementen overzichtIn de astrologie – je horoscoop – worden de vier elementen geduid, daar deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spe…

Reageer op het artikel "Astrologie als hulp voor je persoonlijkheid"

Infoteur: Vosje
Gepubliceerd: 09-12-2010
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!