InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De elementen in de Astrologie: Het luchtelement

De elementen in de Astrologie: Het luchtelement

De elementen in de Astrologie: Het luchtelement Een horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemteken behoort tot 1 van die 4 elementen. Lucht tekens zijn: Tweelingen, Weegschaal, Waterman. Lucht tekens erkennen het intellect als belangrijkste kracht.

Lucht tekens

Lucht tekens zijn communicatief, verstandelijk en mentaal ingestelde mensen, die altijd op zoek zijn naar kennis en wijsheid. Als in een horoscoop het luchtelement overheerst dan zien we een veelzijdige persoonlijkheid en een levendige gespreks partner. Veel lucht maakt sprankelend, open en alert, deze mensen zijn levendig en nieuwsgierig van aard, zij zijn altijd bezig met het opdoen van indrukken die zij omzetten in kennis. Lucht mensen leven op hun zenuwstelsel. Dit zijn de mensen die altijd vragen en zoeken naar het waarom van allerlei dingen. Zij leven heel mentaal en willen alles vanuit het verstand benaderen, zij kunnen eeuwig studeren omdat kennis voor hen de hoogste waarde in het leven is.

Emoties

Ook zijn emoties zal de lucht mens mentaal willen benaderen, als je het maar begrijpt dan kun je het een plaatsje geven of er een etiketje op plakken, zo denk ongeveer de lucht mens. Het gevoelsmatig benaderen van zaken is voor hen een moeizaam geheel.

Feiten verbinden

Feiten verbinden is de sterke kant van de lucht tekens, die over het algemeen ook beschikken over een flinke vitaliteiten en een over actieve geest, die hen zonder een beetje mentale discipline wel eens tot nerveuze uitputting kan brengen. Als het luchtelement overheerst in de horoscoop kan dat gejaagd en nerveus maken en zorgen voor een snel overprikkeld zenuwstelsel. Men neemt immers veel te veel indrukken op.

Denkers

Dit zijn de lucht mensen, zij kunnen niets doen zonder eerst te denken, zij zijn de denkers en zoekers die zich interesseren voor de totaliteit. En hun openheid en alertheid geeft hun de mogelijkheid tot snel denken en snel combineren.

Emotionaliteit en gevoelens

Emotionaliteit en gevoelens maken hen echter angstig omdat zij daar mentaal gezien geen grip op hebben een probleem benaderen vanuit het gevoel lijkt voor de lucht mens op een totale overgave van alles waar zij zekerheid aan ontleden in dit leven, namelijk hun denken. De lucht mens is wel instaat tot emoties, alleen beheerst men het voelen niet maar emoties overvallen hen vanuit hun onderbewustzijn.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: WolfBlur, Pixabay
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De elementen in de Astrologie: Het luchtelement"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 19-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!