InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De elementen in de horoscoop: Het aarde-element

De elementen in de horoscoop: Het aarde-element

De elementen in de horoscoop: Het aarde-element Een horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemteken behoort tot 1 van die 4 elementen. Aardetekens zijn de Stier, Maagd en Steenbok. De aarde mens is kalm en geduldig en heeft een vasthoudend karakter. Aardetekens richten zich op de beheersing van de materiële kanten van het leven.

Orde en routine

Orde, routine en een enigzins beperkte blik horen bij de aarde tekens, deze mensen vinden over het algemeen dat je vooral zinvol en nuttig bezig moet zijn. Iets zo maar voor hun plezie doen komt niet zo snel bij hen op, dat moeten zij in de loop van hun leven leren. Aarde tekens voelen zich zeer begaan met de kwaliteit van het leven, maar alles moet wel een doel hebben. als zij ergens het nut niet van inzien dan is de belangstelling al snel verdwenen. Aarde is conservatief en niet zo dol op veranderingen, zij houden wel van het materiële en hechten over het algemeen veel waarde aan uiterlijkheden.

Doorzettingsvermogen

Doorzettingsvermogen en een groot uithoudingsvermogen horen bij de aarde mens, maar het ontbreekt hen vaak aan idealen, waardoor zij kunnen neigen naar zwaarmoedigheid. Ook alles wat chronisch is hoort bij het aarde-element, alles zet zich bij deze mensen lang vast, alle processen duren ook lang, snelheid en felheid horen meer bij het vuurelement.

Zintuiglijk waarnemen

Zintuiglijk waarnemen daar richten de aarde tekens zich op, zij voelen of de stof lekker is en ruiken, proeven en aanraken is voor alle aardetekens belangrijk. Zij houden ook van het goede der aarde zoals lekker eten en drinken en een beetje comfort op zijn tijd.

Vormkracht

Vormkracht en het vermogen om ideeën om te zetten in iets tastbaars is hun grootste talent. Dit zijn de mensen die rust en stabiliteit uitstralen en waarop je kunt bouwen. Aarde hecht veel waarde aan vaste gewoonten aan regelmaat en routine en aan de realiteit. Aarde heeft moeite met alle eigenschappen die bij het vuurelement horen, zoals snelheid, aktie, optimisme, spontaniteit, roekeloosheid, haast en oppervlakkigheid. Het aarde-element mist de fantasie om speels door het leven te gaan maar het is onmisbaar om de opdrachten van de vuurtekens, de ideeën van de luchttekens en de dromen van de watertekens te realiseren.

Veel aarde in een horoscoop

Als in een horoscoop het aarde-element sterk overheerst dan krijg je de mens die gebrek heeft aan voorstellingsvermogen en die moeite heeft met vernieuwingen en veranderingen in het leven.

Weinig aarde in een horoscoop

Ontbreekt echter het aarde-element in een horoscoop dan zien we de mens die moeite heeft met alle vormgevende processen in het leven.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Etheriel, Pixabay
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De elementen in de horoscoop: Het aarde-element"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 19-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!