InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeelden element aarde (aardeteken)

Sterrenbeelden element aarde (aardeteken)

Sterrenbeelden element aarde (aardeteken) In de astrologie, je horoscoop, worden de vier elementen geduid, omdat deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spelen. Er zijn vier elementen: vuur, aarde, lucht en water die van invloed kunnen zijn. Het element aarde is van invloed bij de sterrenbeelden Stier, Maagd en Steenbok. Aardetypes zijn aards, ze staan met beide benen op de grond. 'Waarnemen' is bij aardetekens belangrijk. Waarnemen. Welke kenmerken hebben aardetekens nog meer? Er zijn vier elementen: vuur, water, aarde en lucht. Bij elk sterrenbeeld hoort een element.

Element aarde: waarnemen

Bij het element aarde horen de sterrenbeelden Stier, Maagd en Steenbok. Aardetypes zijn net als een akker die, als deze goed bewerkt wordt, een rijke oogst oplevert in de vorm van rijkdom, maar indien de benadering te materieel wordt, onvruchtbaarheid op kan leveren. Aardetypes zijn aards, gedegen en krachtige types. Ze staan met beide benen stevig op de grond en zijn niet makkelijk van hun stuk te brengen. Maar: als ze van hun stuk gebracht zijn, dan goed ook. Ze kunnen dan mokken, bokkig reageren of willen niet meer meedoen. Aardetypes kunnen heel koppig zijn. Dit niet alleen in negatieve zin, want deze koppigheid heeft ook een lijntje met hun doorzettingsvermogen in de zin van zich vastbijten in iets, koste wat het kost. Aardetypes hebben een heel sterk doorzettingsvermogen.

Aardetekens zijn gedegen, nauwgezet en hebben in principe engelengeduld. Ze beschikken over een praktische efficiëntie en een grote werklust. Van hieruit zijn ze vaak uitstekend in staat om zich in de praktisch beroepsmatige kanten van het leven te handhaven en zijn goed afgestemd op de eigen onmiddellijke omgeving. Het gevaar is dat de praktische, materiële en zintuiglijk waarneembare kanten van de realiteit te sterk benadrukt worden. Dit kan leiden tot een gebrek aan fantasie, een overmatig materialisme en een te veel vooropstellen van praktisch nut.

Een typisch kenmerk is de betrouwbaarheid en integriteit van het aardetype, je kunt altijd van ze op aan. Als je hen een geheim vertelt, kun je er zeker van zijn dat ze dit niet doorvertellen.

Aardetypes houden erg van hun eigen en vaste gewoontes. Ze houden niet echt van veranderingen. Bij kleinere gewoontes niet, zoals de vaste plek aan tafel. Maar met name grotere zaken als wisselen van baan en nog erger vinden ze: verhuizen.

Het bewustzijn van de aardemens is gericht op concreet ervaren. Ze hechten veel waarde aan mooie dingen. Aardetypes zijn gericht op de concrete en zintuiglijke realiteit: zien, proeven en ruiken. Uiterlijke esthetische kenmerken spelen een belangrijke rol. Aardetypes zullen doelgericht en enorm doorzettingsvermogen bouwen aan een solide basis in hun bestaan en het leven. Ze hebben een uitstekend gevoel voor vorm en verhouding dit maakt ze geschikt voor het kunstenaarsschap.

Kenmerken van het element aarde

  • Daden en daadkracht
  • Gebeurtenissen
  • Concreet ervaren
  • Genieten
  • Kunstenaar
  • Betrouwbaarheid
  • Traagheid
  • Koppig
  • Doorzettingsvermogen
  • Stoffelijkheid
  • Esthetiek
  • Materieel
  • Praktisch
  • Aards

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Van der Velde, H., Astrologie (Astroloog/Psycholoog). Kosmos

Reageer op het artikel "Sterrenbeelden element aarde (aardeteken)"

Infoteur: Sila
Laatste update: 16-03-2008
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop elementen
Schrijf mee!