InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > Sterrenbeelden element vuur (vuurteken)

Sterrenbeelden element vuur (vuurteken)

Sterrenbeelden element vuur (vuurteken) In de astrologie, je horoscoop, worden de vier elementen geduid, omdat deze bij je sterrenbeeld een belangrijke rol spelen. Er zijn vier elementen: vuur, aarde, lucht en water die van invloed kunnen zijn. Het element vuur is van invloed bij de sterrenbeelden Ram, Leeuw en Boogschutter. Vuurtypes zijn zelf als vuur: ze hebben een vurig temperament. Ook is intuïtie belangrijk. Welke kenmerken hebben vuurtekens nog meer? Er zijn vier elementen: vuur, water, aarde en lucht. Bij elk sterrenbeeld hoort een element.

Element vuur: intuïtie

Bij het element vuur horen de Sterrenbeelden Ram, Leeuw en Boogschutter. Vuurtypes zijn als vuur; ze zijn warmbloedig. Daardoor hebben ze een vurig temperament. Ze hebben veel levensvreugde en zelfvertrouwen. Maar net als vuur kunnen ze ook sterk ontvlambaar zijn en hoog opvlammen. Als een vuurteken rood wordt, kan men beter dekking zoeken: ze kunnen bijna ontploffen van woede.

Bij het vuurteken spelen ontdekken, mogelijkheden, dynamiek en toekomst een grote rol. Ze kunnen idealistisch zijn, gepaard met moed, toewijding en creativiteit. Ze hebben zin voor vrijheid en de ontplooiing van de individualiteit. Vuurtekens leven sterk vanuit zichzelf en zijn trouw aan eigen morele opvattingen. Dit kan in sommige gevallen egocentrisch overkomen. Soms kunnen ze inderdaad wat egoïstisch zijn, zonder zich dit bewust te zijn. Vuurtypes houden een beetje van overdrijven. Het gevaar is dat ze soms te veel fantasie hebben en dan het zicht verliezen op wat mogelijk en verantwoord is, zowel in de alledaagse werkelijkheid als in de omgang met anderen.

Vuurmensen zijn spontaan en actief. Ze staan open voor nieuwe mogelijkheden; ze treden de wereld open en intuïtief (soms ook naïef) tegemoet. Ze benaderen de wereld vanuit intuïtie. Door hun intuïtie zijn ze vaak in staat om verborgen samenhangen te ontdekken. Ze hebben het vermogen om indirect te waarnemen: achter de vorm te kijken. Ze houden van zaken die op het geestelijke vlak liggen. Concrete zaken zegt ze niets. De stof als zodanig zien ze niet echt, daar de geest alweer met iets anders bezig is. Soms zijn ze te impulsief en ongeduldig.

Vuurtekens weten in principe goed wat ze zelf willen. Ze zijn vrijgevig van aard; overigens niet alleen naar anderen, maar ook naar zichzelf toe. Vuurtypes houden totaal niet van routine en routinematige werkzaamheden. Ze kunnen dan een gevoel van sleur krijgen en dit compenseren met krampachtig op zoek te gaan naar kicks en naar piekervaringen. Ze zoeken dan inspiratie bij iets of iemand anders.

Kenmerken van het element vuur

  • Hartstocht
  • Liefde
  • Begeren
  • Vervoering
  • Impulsen
  • Bedoeling
  • Geest
  • Hoop
  • Wil
  • Enthousiasme
  • Levenslust
  • Moed en durf

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Van der Velde, H., Astrologie (Astroloog/Psycholoog). Kosmos

Reageer op het artikel "Sterrenbeelden element vuur (vuurteken)"

Reactie

Xvenus, 22-10-2011 03:20 #1
Mijn vader en ik zijn vuur. Soms is er ook ruzie tussen vuur en vuur. Dat is te merken haha! :)

Infoteur: Sila
Laatste update: 16-03-2008
Subrubriek: Astrologie
Special: Horoscoop elementen
Reacties: 1
Schrijf mee!