InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Astrologie > De elementen in de Astrologie: Het vuurelement

De elementen in de Astrologie: Het vuurelement

De elementen in de Astrologie: Het vuurelement Een horoscoop bestaat uit 12 dierenriemtekens maar ook uit 4 elementen n.l. vuur, aarde, lucht en water. Elk dierenriemteken behoort tot 1 van die 4 elementen. Vuurtekens zijn de Ram, Leeuw en Boogschutter. Zij richten zich vooral op het ontdekken van de eigen kracht en streven naar zelfbewustzijn. Vuur is ondernemend, dynamisch, stimulerend en impulsief. Vuur staat symbool voor het zelfbewustzijn in de mens. De mens die in zijn horoscoop een sterke bezetting van het vuurelement heeft wil actie en uitdaging in het leven. Sleur en eentonigheid zijn dodelijk voor deze mensen. Het is heel goed mogelijk om een vuurteken te zijn maar een ander element als overheersend in de horoscoop te hebben. Andersom is natuurlijk ook mogelijk als je niet als ram, leeuw of boogschutter geboren bent kun je toch een hele sterke vuur horoscoop hebben.

De mens

De mens met een sterke vuurbezetting wil gehoord en gezien worden is snel enthousiast en onvermoeibaar. Vuur begint, maar maakt zelden iets af vuur is daarvoor te rusteloos. Veel vuur in de horoscoop toont een zelfbewust mens die actief reageert op de omstandigheden in zijn of haar leven. Een energiek, creatief en ondernemende persoonlijkheid. Iemand die een grote nadruk op het vuurelement heeft voelt dat zelf nauwelijks als een probleem. Men gaat gewoon alsmaar door en blijft er optimistisch vanuit gaan dat men het leven best aan kan.

Maar deze mensen kunnen zichzelf uitputten en opbranden zeker lichamelijk gezien. Vuurmensen zijn zo bezig om hun impulsiviteit uit te leven en zijn daarbij zo zelf gericht, zo direct handelend dat zij makkelijk over anderen heen kunnen lopen. De vuurmens wil gehoord en gezien worden, is snel enthousiast en onvermoeibaar.

Horoscoop

Een horoscoop waarin slechts weinig van het vuurelement aanwezig is geeft een tekort aan optimisme en zelfvertrouwen te zien. Dan krijg je de mens die veel tijd nodig heeft om over een probleem te komen, men heeft een wat problematische manier om het leven te benaderen.

Vuur

Vuur heeft ook weinig geduld met mensen die trager of behoudender zijn. Als b.v. een vuurmens en een aardemens samen moeten werken of leven dan zal vuur het idee opperen of het werk op gang brengen en aarde zal het afmaken. De vuurmens stimuleert de aarde mens tot actie maar uiteindelijk zal de aarde mens ook wel eens dol worden van die eeuwige actie en onrust van de vuurmens. En het vuurtype zal op zijn tijd zich doodergeren aan de voor hem zo trage en vasthoudende aarde energie.

Maar laten vuur en aarde elkaar in hun waarde en hun eigenheid dan levert vuur de vonk en aarde maakt het concreet.
Dan krijg je de stenen waarmee je kan bouwen.
Gerelateerde artikelen
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Zdenet, Pixabay
  • Bep Jonker-Leuiken, www.desterrenlijn.nl

Reageer op het artikel "De elementen in de Astrologie: Het vuurelement"

Infoteur: Elisabeth2
Gepubliceerd: 19-09-2007
Subrubriek: Astrologie
Schrijf mee!