InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Welk parfum vinden vrouwen lekker bij mannen?

Welk parfum vinden vrouwen lekker bij mannen?

Welk parfum vinden vrouwen lekker bij mannen? Mannen kopen het liefst een parfum wat vrouwen lekker vinden ruiken. Maar wat zijn de lievelingsgeuren van de dames? Er komen steeds meer mannengeurtjes bij. Vroeger gebruikten mannen alleen een aftershave, later kwam daar de deodorant bij, en al snel ook het herenparfum. Er zijn zeer veel lekkere parfums op de markt. Om te weten welk geurtje vrouwen het lekkerste vinden, wordt zo nu en dan wel eens een onderzoek gedaan. Geen wetenschappelijk onderzoek, maar bijvoorbeeld door middel van enquêtes via sociale media. Welk geurtje voor mannen vinden vrouwen het lekkerste ruiken? Welk geurtje vindt een vrouw het lekkerst geuren bij een man? Als je een luchtje wilt kopen waarmee je vrouwen het hoofd op hol kunt brengen, heb je de keus uit zeer veel parfums. Van een lekkere deodorant tot een eau de toilette of een krachtig parfum. Je kunt heel lekker ruiken met de moderne geurtjes. Ook als je uitgaat om langdurig te dansen, of als je in een warme ruimte zit, zal een goede deodorant en een lekker luchtje ervoor zorgen dat je toch de hele avond lekker blijft ruiken.

Het verschil tussen parfum, eau de toilette en eau de toilette

Parfum is de sterkste concentratie van een bepaald geurtje. De basis van parfum is vrijwel altijd alcohol met daarin de geurstoffen. Ook worden er fixatiestoffen en middelen om stoffen op te lossen, en eventueel een kleurstof, aan toegevoegd. In parfum zit 20% tot 40% geurstoffen en eau de parfum bevat ook vrij veel geurstoffen, maar minder dan parfum. Ongeveer 10% tot maximaal 20%. Het is daarom niet zo duur als parfum, maar wel duurder dan eau de toilette, waarin ongeveer 5% tot 10% geurstoffen zitten.

Welke geur vinden meiden en vrouwen het lekkerst bij jongens en mannen?

Mannen-luchtjes.nl hield in december 2014 een onderzoekje via sociale media. Welke geur vonden vrouwen het lekkerste ruiken bij mannen? Gegevens over hoeveel vrouwen aan het onderzoek hebben meegedaan geven ze niet, en ook niet de leeftijd van de vrouwen, maar in elk geval kwam Jean Paul Gaultier - Le Male eau de toilette bij hen met vlag en wimpel als lekkerste geur uit de bus. Meiden en vrouwen vonden deze eau de toilette dus het lekkerste ruiken bij mannen. In 2015 is deze geur nog steeds een van de favorieten. Waarom? Dat weet niemand natuurlijk. Het is gewoon een geur die veel mensen bevalt.

Jean Paul Gaultier Le Male, winnaar 2017

In 2017 kwam het luchtje weer als een van de lekkerste geurtjes uit de bus. Het parfum Jean Paul Gaultier - Le Male werd in 1995 op de markt gebracht door Gaultier. Het is een van de herenparfums die sindsdien als beste verkocht werd in Europa. Het bedrijf Jean Paul Gaultier heeft zelf ook onderzoek gedaan en Gaultier - Le Male komt ook volgens hun eigen onderzoek als het beste herenparfum van Gaultier uit de bus. De onderzoeken gaan over de voorkeur van vrouwen. Het geurtje is te verkrijgen als:
  • Eau deToilette spray
  • Aftershave
  • Douche gel
  • Aftershave balsem
  • Deodorant als spray
  • Deodorant als stick

Top 10 lekkerste mannengeuren in 2017

Bepaalde geuren zijn een tijdje populair, tot er weer nieuwe merken ontdekt worden. Sommige luchtjes blijven meerdere jaren hoog gewaardeerd. In 2017 deed www.mannen-luchtjes.nl opnieuw een onderzoek naar de lekkerste herenparfums (volgens vrouwen). Hoeveel er dat jaar meededen aan het onderzoek is niet bekend, maar meestal ligt het tussen de 200 en 300 deelneemsters. De uitkomst in 2017 heeft veel overeenkomsten met de jaren daarvoor. De herenparfums die vrouwen het lekkerste vinden in 2017 zijn:
  1. Jean Paul Caultier - Le male (Eau de toilette)
  2. Paco Rabanne - One Million
  3. Hugo Boss - Bottled Men
  4. Burberry - Brit Men
  5. Davidoff - Zino for men
  6. Tommy Hilfiger - Tommy
  7. Hugo Boss - Motion
  8. David Beckham - The Essence
  9. Nikos - Sculpture Homme
  10. Armani - Acqua Di Gio Homme

De voorkeur voor deze geuren is al verschillende jaren de uitkomst, alleen is de volgorde vaak net even anders.

Top 10 lekkerste mannengeuren 2014

Onderstaande geuren werden in 2014 het best beoordeeld, het best verkocht, en deze geuren zijn populair bij zowel vrouwen als mannen.
  1. Gaultier - Le Male
  2. Paco Rabanne - One Million
  3. Hugo Boss - Bottled Men
  4. Burberry - Brit Men
  5. Davidoff - Zino for men
  6. Tommy Hilfiger - Tommy
  7. Hugo Boss - Motion
  8. David Beckham - The Essence
  9. Nikos - Sculpture Homme
  10. Armani - Acqua Di Gio Homme
Deze geurtjes zijn ook in 2015 nog steeds populair, maar ze staan niet allemaal meer in de lijst van de best verkochte geuren.

Top 10 herengeuren 2015

Aan het onderzoekje in 2015 deden 200 mensen mee, via een online poll. De polariteit van de geuren voor mannen werd bepaald door zowel vrouwen als mannen. De top 10 lekkerste parfums voor mannen ziet er in 2015 zo uit:
  1. Paco Rabanne - One Million
  2. Chanel - Bleu de Chanel
  3. Jean Paul Gaultier - Le Male
  4. Hugo Boss - Bottled Men
  5. Paco Rabanne - Invictus
  6. Dior - Homme Intense
  7. Yves Saint Laurent - L’Homme
  8. Giorgio Armani - Acqua Di Gio our Homme
  9. Dolce & Gabanna - The One
  10. Chanel - Allure Homme Sport

Jean Paul Gaultier - Le Maleen verschillende andere populaire geuren, komen dus al verschillende jaren in de top 10 herengeuren voor. De geuren worden dus als zeer goed beoordeeld door iedereen die dol is op een lekker geurtje voor mannen. Waarom werd Jean Paul Caultier Le male in 2017 de winnaar? Uiteraard weet niemand precies waarom. Het is met geuren immers een kwestie van smaak. Sommige geurtjes zijn ook tijdelijk ineens een trend. Dankzij goede commercials of door 'mond-tot-mond' reclame.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Lekker geurtje voor mannen en lekkere parfum voor vrouwenLekker geurtje voor mannen en lekkere parfum voor vrouwenBen je op zoek naar een lekker geurtje voor mannen of juist een lekker geurtje voor vrouwen? Het is niet altijd gemakkel…
Hugo Boss merkanalyseHugo Boss merkanalyseHugo Boss, een chic merk voor de middenklasse dat al sinds 1923 bestaat. Hugo Boss verkoopt vooral kleren voor de zakeli…
Nieuwe herengeuren zomer 2013Sensueel en krachtig tegelijk: dat is de dualiteit die de nieuwste herenparfums offreren. Het krachtige oriëntaalse ingr…
Seven Veils en Mister Marvelous, parfums van ByredoSeven Veils is een eau de parfum van Byredo geïnspireerd op de "Dans van de zeven sluiers", waarmee Salomé koning Herode…
Nieuwe geuren voorjaar/zomer 2014Ieder voorjaar ruik je opnieuw dat heerlijke lentebriesje, dat allerlei geurnoten van bloemen met zich meevoert. Geen wo…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Domeckopol, Pixabay
  • http://www.mannen-luchtjes.nl/lekkerste-mannengeur-volgens-vrouwen/
  • http://www.mannen-luchtjes.nl/top-10-mannengeuren/
  • http://www.mannen-luchtjes.nl/top-10-herengeuren-2015/
  • http://www.mannen-luchtjes.nl/mannen-parfum-top-10/
  • https://www.parfumforyou.nl/parfum-verschil

Reageer op het artikel "Welk parfum vinden vrouwen lekker bij mannen?"

Infoteur: Kisses
Laatste update: 22-10-2017
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!