InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Thuismanicure: zelf je nagels verzorgen

Thuismanicure: zelf je nagels verzorgen

Heb je last van brokkelende nagels, ruwe nagelranden of een doffe schijn maar vind je dat een professionele manicure teveel geld en tijd kost? Dan is er goed nieuws voor jou: je kan je nagels ook thuis zelf volledig verzorgen!

Benodigdheden

Dit heb je nodig voor een mooie thuismanicure:
  • Een kartonnen nagelvijltje
  • Een polijstvijl (een bredere nagelvijl die niet dient om de randen te vijlen maar de nageloppervlakte)
  • Een kom waar je handen in passen
  • Versterkende doorzichtige nagellak
  • Handcrème
  • eventueel een eterische olie, liefst lavendel

De manicure

Om te beginnen vul je de kom met lauwwarm water. Voeg 2 of 3 druppels eterische olie toe. Lavendelolie is hier de beste optie. Deze olie werkt ontsmettend en maakt je huid en nagels zacht. Laat je handen minstens vijf minuten weken in het water. Droog ze en smeer ze in met wat handcrème. Vergeet de gevoelige huid rond je nagels niet, want die heeft vaak de neiging om snel droog te worden!

Neem dan het kartonnen vijltje om je nagels een mooie, regelmatige vorm te geven. Vijl altijd van de randen naar het midden van de nagel in één snelle beweging. Ga niet heen en weer vijlen: hiervan kunnen je nagels splijten. Gebruik liefst geen metalen vijltje, omdat ook dat grotere kans geeft datb je nagels gaan splijten. Met het uiteinde van de nagelvijl kan je voorzichtig je nagelriemen terugduwen. Knip je nagelriemen nooit: dat kan infecties veroorzaken.

Neem dan de polijstvijl. Krul je vingers zodat je nagels naar je toe gedraaid zijn. Beweeg dan het polijstoppervlak (het ruwere deel van de vijl) snel heen en weer over de gehele oppervlakte van elke nagel. Zo zullen je nagels extra gaan glanzen en er gezond en sterk uitzien. Als je elke nagel zo hebt gepolijst, lak je voorzichtig de hele oppervlakte met de versterkende lak. Als je last hebt van gele nagelranden, kan je nu een speciale stift gebruiken om je nagelranden witter te maken. Wacht even tot de lak droog is en breng dan een tweede laagje aan. Klaar!
© 2008 - 2019 Wolkje, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Mooie handen, hoe doe je dat?Mooie handen, hoe doe je dat?Waarom is goede huidverzorging noodzakelijk voor mooie handen? Hoe kan je de gezondheid van de nagels bevorderen? Zijn m…
Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Vervelend is het wanneer je broze nagels hebt die bij het minste of geringste afbreken. Wat kun je eraan doen om je nage…
Manicure: wat te verwachten?Wie goed voor zijn handen zorgt, kan besluiten deze met enige regelmaat te verwennen met een manicure. Deze schoonheidsb…
Een snelle manicureNagels maken uw outfit compleet. En het is belangrijk dat u ze goed verzorgt. Hoe kan u een manicure geven?
Tips voor een french manicureDe french manicure is misschien wel de bekendste look voor je nagels. Het staat natuurlijk maar heeft toch iets extra`s.…

Reageer op het artikel "Thuismanicure: zelf je nagels verzorgen"

Reacties

Martha, 08-06-2010 10:55 #2
Ik heb pas een polijstvijl bij het Kruidvat gekocht. Voldoet uitstekend.

Valerie, 28-02-2009 11:22 #1
Interessant artikel… maar waar vind ik een polijstvijl? Graag enkele namen van winkels.

Infoteur: Wolkje
Laatste update: 21-03-2008
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!