InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?

Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?

Broze nagels, hoe krijg je ze sterker? Vervelend is het wanneer je broze nagels hebt die bij het minste of geringste afbreken. Wat kun je eraan doen om je nagels sterker te maken? Lees er alles over in dit artikel.

Verzorging

Je moet niet denken dat wanneer je er een of ander wondermiddel op smeert, dit alles verhelpt. Je moet er tijd in steken om je nagels en handen gezond te houden. Op zijn tijd een crèmepje doet niet alleen wonderen voor je handen, ook voor je nagelriemen. Door ze regelmatig in te smeren kun je ze gemakkelijk terug duwen waardoor ook je nagels er weer mooier uitzien.

Vijlen of knippen?

Wanneer je je nagels lang wilt laten groeien is knippen geen goede keuze, knippen kan scheurtjes veroorzaken die je vervolgens weer kort moet vijlen. Ook de scherpe randjes moet je weer eraf vijlen. Beter kies je ervoor om met een grove vijl je nagels korter te maken. Vijlen doe je altijd in één richting en van de zijdes naar het midden. Een glasvijl is een van de betere vijlen, ze zijn niet zo ruw en hierdoor vermindert de kans op scheurtjes.

Nagellakverwijderaar

In heel veel nagellakverwijderaar zit aceton. Aceton is een brandend middel en heel slecht voor je nagels en huid. Je nagels worden er dunner en brozer van. Je huid droogt uit en haalt ook de natuurlijke vetten van je handen af. Het is dus verstandiger om een nagellakverwijderaar te kiezen zonder aceton. Deze verwijderaars werken misschien niet zo snel maar zijn wel een stuk beter voor je nagels!

Nagelverharder

Nagelverharder is een goedje dat in alle drogisterijen te koop is en die zeggen dat ze de nagels sterker maken. Vaak zijn dit kuren die je een aantal weken vol moet houden en garanderen dat je nagels na zon kuur een stuk sterker zijn.

Aanrader:

Herome heeft twee soorten nagelverharders, dit zijn Nagelverharder sterk en Nagelverharder extra sterk. Beide verharders doen ook echt wat ze zeggen, ze maken je nagels echt sterker. De kuur duurt 14 dagen, de eerste dag smeer je een laagje, de tweede dag gaat er een laagje overheen en de derde dag haal je alles eraf en herhaal je het proces. Na twee weken garanderen ze je sterkere nagels en kun je de nagellak twee keer per week als basecoat gebruiken onder nagellak. Deze nagelverharder kost 12,50 voor 10 milliliter.

Huishoudmiddelen

Al deze technieken zijn niet bewezen en het is dus niet zeker of het spul werkt om jouw nagels sterker te maken.

Citroensap

Citroensap bleekt, het maakt je nagels schoon en witter, maar ook wordt er gezegd dat het je nagels sterker maakt! Dagelijks een badje van citroensap gemixt met een beetje melk kan ervoor zorgen dat je nagels sterk worden.

Knoflook

Het schijnt heel goed te zijn voor je nagels en helpt erbij om je nagels harder te maken. In plaats van je nagels elke dag in te smeren met een laag knoflook kun je ook een teentje knoflook fijn snijden en in olie of nagellak laten weken en deze na een tijd op je nagels smeren.
© 2011 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Tips voor mooie en harde nagelsTips voor mooie en harde nagelsHet is erg vervelend als je je nagels wilt laten groeien en ze telkens afbreken. Zo worden ze natuurlijk nooit mooi en l…
Beauty: Broze en afbrokkelende nagelsBeauty: Broze en afbrokkelende nagelsRelatief veel mensen hebben last van problemen met de nagels. Broze of afbrokkelende nagels komen het vaakst voor, maar…
NagelafwijkingenNagelafwijkingenMooie, lange en goedverzorgde nagels: welke vrouw droomt hier niet van? Toch zijn er veel voorkomende nagelafwijkingen d…
Misvormde of broze nagelverzorgingMisvormde of broze nagelverzorgingWanneer men last heeft van broze nagels betekent dit dat de nagels te uitgedroogd zijn door teveel in het water te hebbe…
Broze nagels en hoe er iets aan te doenBroze nagels en nagels waarin scheurtjes voorkomen zijn vervelend. Het is een nachtmerrie voor dames die trots zijn op l…
Bronnen en referenties
  • http://www.gezondenzo.net/sterke-nagels-5-handige-tips/

Reageer op het artikel "Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?"

Reactie

Regina, 08-01-2018 12:48 #1
Hallo, mijn nagels bladeren als het waren af. Iedere keer vijl ik en lak ik ze daarna anders wordt het nog erger. Ik heb wel eens tot 2 keer gelnagels laten zetten maar dat is al meer dan 1 jaar geleden. Ik heb altijd wel zwakkere nagels gehad maar zo erg nog nooit! Ik baal hier enorm van.
Ik werk in de zorg en gebruik altijd handschoenen, ik gebruik ook vaak handcrème. Mijn voeding is goed, kortom ik ben ten einde raad.

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 11-08-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!