InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Tips voor mooie en harde nagels

Tips voor mooie en harde nagels

Tips voor mooie en harde nagels Het is erg vervelend als je je nagels wilt laten groeien en ze telkens afbreken. Zo worden ze natuurlijk nooit mooi en lang. In dit artikel staan een aantal tips waarmee je wel mooie en lange nagels zult krijgen. Ten eerste is een goede nagelverzorging erg belangrijk, probeer je nagels een tot twee keer per week een manicure te geven. Vijl ze netjes glad en duw je nagelriemen terug. Dit alleen al zorgt voor stevigere nagels en zorgt er ook voor dat je nagels minder snel inscheuren. Je kunt ook nog elke dag je handen en nagels insmeren met een verzorgende crème.

Vitamine B

Een gezonde leefstijl is ook bevorderlijk voor mooie nagels, zorg dat je genoeg water drinkt en voldoende vitamines binnenkrijgt. Een vitamine welke erg goed is voor je nagels, is vitamine B, dit is ook goed voor mooi, glanzend haar. Je kan pillen kopen met vitamine B bij de drogist, deze zijn niet al te duur en kun je elke dag innemen. Van het merk Kruidvat zijn er zelfs speciale pillen verkrijgbaar voor gezond haar en mooie nagels.

Citroen en warme melk

Een oude bekende tip voor hardere nagels is om een paar keer in de week wat druppeltjes citroen over je nagels te druppelen. Je kan dit laten intrekken, maar voor een nog beter resultaat kun je ook na vijf minuten je nagels nog een minuut in warme melk dompelen. Droog daarna je handen af en je zult zien dat je nagels er al een stuk mooier uitzien.

Maak je nagels sterker met knoflook

Het klinkt heel erg raar, maar veel vrouwen zijn al overtuigd, knoflooknagelllak je nagels hard en mooi maakt. Je kan knoflooknagellak heel simpel zelf maken. Je hebt een teentje knoflook nodig, een flesje doorzichtige nagellak, een mesje en een snijplank . Pel de knoflook zoals je ook doet als je ermee gaat koken, snij de knoflook in stukjes, doe de stukjes niet al te klein, want dan zitten die kleine stukjes straks op je nagel en dat wil je niet. Dus gewoon grof snijden. Doe daarna de stukjes in het flesje met doorzichtige nagellak, even schudden en dan een week laten staan. Schud zo af en toe het flesje. Na een week is de knoflook een beetje vergeeld. Het is nu klaar voor gebruik. Lak je nagels ermee zoals je dat altijd doet. Als de lak opgedroogd is dan ruik je de knoflook niet meer, dus daar hoef je je geen zorgen over te maken. Je zult merken dat je nagels mooier worden en steviger.

Nagelverharder

Wat je ook kunt doen is een nagelverharder kopen. Dit is een soort nagellak en eigenlijk zo'n zelfde werking als de knoflooknagellak. Je zult al snel merken dat je nagels een stuk harder worden. Een nagelverharder kun je gewoon kopen bij de drogist.

Nepnagels

Je kunt natuurlijk ook nepnagels laten zetten, gel of acryl. Bedenk alleen dat je nagels dan nep zijn en als je die nepnagels verwijderd dat je echte nagelscerg lelijk en zwak zullen zijn. Dit herstelt na verloop van tijd wel weer, maar je moet er wel rekening mee houden. Daarnaast is het ook vrij kostbaar.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Tips voor mooie en harde nagels"

Reacties

Nagelstyliste, 15-09-2014 23:34 #2
Graag reageer ik op de alinea over nepnagels.

Jammer dat deze prachtige techniek zo een slechte naam heeft. Even voor de duidelijkheid: acryl en gel beschadigen de nagels NIET! Zijn de nagels toch beschadigd en zwak dan is dit door onvakkundigheid van de nagelstyliste die teveel op de nagels heeft gevijld!

Annelien, 13-12-2012 22:31 #1
30 jr lang heb ik van alles geprobeerd. Nooit werden mijn nagels harder… Sinds 4 weken gebruik ik nu Keltisch zeezout. Niet voor mijn nagels maar omdat het zo gezond is. Mijn nagels zijn nog nooit zo hard geweest.

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 26-07-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 2
Schrijf mee!