InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > 8 tips voor sterke nagels

8 tips voor sterke nagels

8 tips voor sterke nagels Mooie sterke en gezonde nagels zorgen voor een hele verzorgde uitstraling. Iedereen wil ze wel, maar helaas hebben veel mensen last van zwakke nagels. Vele hebben last van makkelijk scheurende en dunne nagels. Dit is vaak eenvoudig te verhelpen, kijk maar eens naar deze 8 tips die ik op een rijtje heb gezet!

Geen aceton!

Aceton is een kleurloze vloeistof die wordt gebruikt als oplosmiddel. Onder andere dus voor nagellak. In veel nagellakremovers zit aceton. Deze doorgaans agressieve nagellak remover is heel slecht als je sterke nagels wilt. Het droogt de nagels uit en verzwakt ze. Gebruik dus liever een mildere variant, misschien is het dan iets meer poetswerk om alle nagellak te verwijderen, maar het is zoveel beter voor je nagels.

Niet knippen.

Ook is het voor sterkere nagels beter om de nagels niet te knippen maar ze te vijlen. Het liefst in dezelfde richting vijlen met een zandvijl. Ook dit zal meer tijd kosten maar hierdoor voorkom je dat er scheurtjes in je nagels ontstaan.

Werk ze vaak bij

De verleiding is natuurlijk groot om je nagels zo lang mogelijk te laten groeien. Maar het is beter om ze regelmatig eventjes te vijlen, hierdoor haal je er niet veel lengte af maar je maakt ze wel weer steviger.
De uiteindes van je nagels zijn vaak heel dun, als je dat laagje eraf vijlt, zie je dat het weer dikker word. Dat dikkere gedeelte zal verder naar voren groeien en zo kan je langzaam aan steeds een minder groot laagje van je nagels afhalen en heb je op termijn mooie lange en dikke nagels.

Voeding crème

Ook met crème kun je nagels best een handje helpen. Hiermee kan je zorgen dat ze sterk en gezond blijven. Speciale hand en nagel crèmes kun je bij de aanzet(je nagelriem) aanbrengen voor het beste resultaat. Of het echt werkt zal per persoon verschillen maar het is zeker de moeite waard om te proberen. Het is echter wel een feit dat je nagels er wel baat bij hebben om soepel gehouden te worden door middel van voedende crèmes. Als je nagels soepel zijn is er namelijk minder kans op breken.

Nagellak

Zorg dat je niet te lang en te vaak nagellak op hebt, dit zorgt ervoor dat je nagels stikken. Dan worden ze geel en slap.
Er zijn ook heel veel producten die gemaakt zijn om je nagels te versterken, zo kan je verschillende nagel verstevigers gebruiken. Niet allemaal zullen ze reageren op jouw type nagel. Dus ook dit zal een kwestie van uitproberen zijn.

Niet polijsten

Nagels polijsten kan er heel mooi uitzien, hierdoor krijg je een mooie natuurlijke glans op je nagels. Alleen helaas is het wel slecht als je sterke nagels wilt je vijlt namelijk een klein laagje van de bovenkant van je nagel af. Vanzelfsprekend worden je nagels hier dunner van en daardoor ook slapper.

Geen kunstnagels

Ook kunstnagels kunnen heel mooi zijn maar het is een ramp voor je nagels. Ze worden voor de kunst nagels erop gezet worden vaak gevijld, de bovenkant van de nagel wordt weg gevijld. Hierdoor worden ze dus al dun en kwetsbaar, en vervolgens word er een nep nagel opgedaan. De lijm is slecht voor de nagels. En de nagel word gestikt onder de nepnagel omdat hij geen lucht kan krijgen.

Niet nagelbijten!

Dit is wel de meest logische tip. Deze hoeft ook niet verder toegelicht worden waarom het slecht is. Gebruik een anti-nagelbijt nagellak, met een vies smaakje zodat je afleert om op je nagels te bijten.

Succes!
© 2011 - 2018 Akira, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Broze nagels, hoe krijg je ze sterker?Vervelend is het wanneer je broze nagels hebt die bij het minste of geringste afbreken. Wat kun je eraan doen om je nage…
Lange, sterke nagels in drie maandenLange, sterke nagels in drie maandenMooie, lange, sterke nagels geven je handen een verzorgde indruk. Vele vrouwen hebben echter last van zwakke, breekbare…
Nagelstyling: acrylnagels verwijderenNagelstyling: acrylnagels verwijderenAcrylnagels geven een mooi verzorgde uitstraling aan je handen en vingers. Ook kan acryl goed gebruikt worden om nagels…
Thuismanicure: zelf je nagels verzorgenHeb je last van brokkelende nagels, ruwe nagelranden of een doffe schijn maar vind je dat een professionele manicure tev…
De verzorging van je nagelriemenDe verzorging van je nagelriemenIedereen wil wel prachtige nagels. Dan is het ook noodzaak om je nagelriemen goed te verzorgen. Veel mensen slaan juist…

Reageer op het artikel "8 tips voor sterke nagels"

Reactie

Angelica, 22-11-2011 17:06 #1
Nagellak kan helemaal geen kwaad voor de nagels. Nagels zijn dode cellen die bestaan uit proteïne en kerantine. Het is dus onzin dat nagels lucht nodig hebben. Als je nagels verkleuren, gebruik je geen basecoat onder je nagellak. Een goede basecoat zorgt er dus voor dat je nagels niet verkleuren.

Infoteur: Akira
Gepubliceerd: 25-06-2011
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!