InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > De verzorging van je nagelriemen

De verzorging van je nagelriemen

De verzorging van je nagelriemen Iedereen wil wel prachtige nagels. Dan is het ook noodzaak om je nagelriemen goed te verzorgen. Veel mensen slaan juist dat stukje nagelverzorging over terwijl het juist zo kan bijdragen aan verzorgde nagels. Als je denkt aan het verzorgen van je nagels, denk je niet gelijk aan je nagelriemen. Je nagelriemen zijn de stukjes dunne huid die zitten waar je nagel begint. Nagelriemen hebben een belangrijke functie, ze zorgen er namelijk voor dat er geen bacteriën naar binnen dringen. Zo blijven je nagels mooi en gezond.

Terug duwen van je nagelriemen

Bij nagelverzorging hoort ook het terug duwen van je nagelriemen. Dit zorgt ervoor dat je nagels groter lijken en er mooi uitzien. Je moet je nagels echter niet meer dan eenmaal per week terug duwen. Als je het vaker doet dan kunnen je nagels lelijk worden en kunnen er bacteriën binnendringen. Als je je nagelriemen voor het eerst terug duwt kan het als pijnlijk of vervelend ervaren worden. Naarmate je het vaker doet hoe minder gevoelig het is. Als het altijd wat gevoelig aanvoelt kun je je nagelriemen het beste terug duwen als je net onder de douche vandaan komt. Of eerst even je handen weken in lauwwarm water.

Nagelriemcrème

Er zijn tegenwoordig redelijk wat merken die nagelriemproducten op de markt brengen. De meest bekende zijn OPI en Lush, dit zijn wel de wat duurdere merken. Een goedkoper merk is Etos, deze verkoopt ook veel producten voor de verzorging van je nagels. Het grote voordeel van deze producten is dat je er niet heel veel van nodig hebt, omdat je het maar gebruikt op een klein oppervlakte. Een van de favorieten van veel mensen is de Lush Lemony Flutter. Deze crème kun je rijkelijk aanbrengen en zachtjes inmasseren. Je zult zien dat na gebruik je nagelriemen er al een stuk mooier uitzien. Ook verdwijnen die vervelende velletjes.

Handige tips

Nu volgen een aantal handige tips voor nog mooiere nagels en hoe je je nagels langer mooi houdt.

Draag handschoenen

Als je schoonmaakt, afwast of als je handen op een andere manier in contact komen met chemische middelen of schoonmaakmiddelen zorg dan altijd dat je handschoenen draagt. Deze middelen zorgen ervoor dat je nagels sneller scheuren en breken.

Vermijd aceton

Veel nagellakremovers bevatten aceton, dit is erg slecht voor je nagels en nagelriemen. Aceton zorgt ervoor dat je nagels en nagelriemen uitdrogen, waardoor deze dus snel lelijk worden. Gebruik bij voorkeur altijd removers zonder aceton.

Pas op met kunstnagels

Tegenwoordig kun je overal wel nepnagels kopen welke je thuis zelf kunt aanbrengen. Denk voordat je hier aan begint dat dit erg slecht is voor je nagels. De lijm droogt je originele nagels en nagelriemen uit en als je nepnagels afbreken heb je ook kans dat je originele nagel afbreekt.

Draag in de winter handschoenen

Door kou kunnen je handen snel uitdrogen en dus ook je nagels en nagelriemen. Hierdoor heb je kans dat je nagels sneller breken en ook ontstaan er sneller velletjes op je nagelriemen. Om dit te voorkomen is het aan te raden om handschoenen te dragen als het koud weer is.

Gebruik regelmatig handcrème

Voor mooie en verzorgde handen is het aan te raden om regelmatig of elke dag een handcrème te gebruiken. Zeker als je handen droog aanvoelen of als je veel in contact bent geweest met water of schoonmaakmiddelen.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "De verzorging van je nagelriemen"

Infoteur: Linda1986
Gepubliceerd: 03-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!