InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Een trouwjurk voor ieder figuur

Een trouwjurk voor ieder figuur

Op je eigen bruiloft wil je er natuurlijk oogverblindend uitzien. Bij het kopen van een bruidsjurk is het belangrijk om er een te vinden die goed bij je figuur past. Elk lichaamsdeel verdient een stukje aandacht.

Borsten

Als je kleine borsten heeft, wordt het je sterk afgeraden om een strapless bruidsjurk te dragen. Strapless bruidsjurken doen je borsten niet veel goed. Een halterhals zorgt er echter voor dat je borsten er groter uitzien. Als je juist goed bedeeld bent, is een strapless jurk een prima keuze. Indien je over een gemiddelde cupmaat beschikt, staat een jurk met V-hals je prachtig. Jurken met spaghettibandjes staan je ook uitstekend. Dames met kleinere borsten kunnen ook voor spaghettibandjes gaan. Jurken met een scoop of square hals staan vrouwen met elke cupmaat goed.

Benen

Korte vrouwen willen graag langer lijken. Dit is mogelijk als je voor een A-lijn kiest. Tevens is het belangrijk dat je rekening houdt met de kleuren en belijning van de jurk. Aangeraden wordt om een bruidsjurk met egale kleuren en strakke belijning te dragen. Belangrijk is ook dat je jurk niet tweedelig is. Een jurk die alleen uit één stuk bestaat, verlengt het lichaam namelijk. Lange vrouwen willen juist graag hun lengte benadrukken. Het zeemeerminnenmodel is ideaal voor deze vrouwen.Empire jurken staan vrouwen met een lang postuur ook erg goed. Als je je lange benen wilt accentueren, kan je een korte bruidsjurk zoeken. Dit staat je niet alleen prachtig, het is ook nog eens erg origineel!

Buik

Veel vrouwen hebben een (klein) buikje. Dit is niks om je voor te schamen. Er zijn namelijk genoeg jurken die je buik kunnen camoufleren. Een jurk met een A-lijn is hier uitermate geschikt voor. De lijnen van zon model lopen namelijk iets wijder uit bij de taille. Een lage taille is echter een regelrechte afrader, omdat je buik dan extra opvalt. We vergeten de zwangere bruiden natuurlijk niet in dit artikel. Empire jurken staan zwangere vrouwen prima.

Armen

Vrouwen klagen vaak over hun bovenarmen die ze voelen trillen als ze ook maar een beetje bewegen. Een jasje of een jurk met mouwtjes kan een oplossing bieden.

Schouders

Sommige vrouwen zijn ontevreden over hun brede schouders. Vrouwen in deze categorie kunnen bijvoorbeeld een bateau hals dragen. Een jasje kan ook een oplossing zijn voor brede schouders. Een halterhals wordt niet aangeraden, omdat een halter je schouders nog breder lijkt te maken.
© 2011 - 2019 Dezy, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Een trouwjurk voor ieder figuur"

Infoteur: Dezy
Laatste update: 06-08-2012
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!