InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Make-up: De perfecte smokey-eye

Make-up: De perfecte smokey-eye

Make-up: De perfecte smokey-eye Een smokey-eye make-up is tijdloos. Deze make-up is ook meteen een moeilijkere om uit te voeren. In dit artikel staat stap voor stap uitgelegd hoe je deze techniek toepast om mooie ogen te krijgen die er echt uitspringen.

Stap 1: Voorbereiding

Belangrijk is dat je jezelf van te voren goed voorbereidt. Breng eerst een basis make-up aan voordat je verder gaat met je ogen. Denk hierbij aan reinigen, camoufleren, foundation, fixeren en een blush. Lees hier alles over een basis make-up aanbrengen
Breng nu een doorzichtige poeder aan onder je ogen. Deze haal je later weer weg. De poeder zorgt ervoor dat je overtollige donkere oogschaduw die van je ogen valt weer gemakkelijk weg kunt vegen.
Bepaal nu welke kleuren je gaat gebruiken voor je smokey-eye. Je hebt 3 kleuren nodig die van licht naar donker gaan. Wanneer je voor een bruine of grijze smokey-eye gaat, zorg ervoor dat je dan ook een bruine of grijze eyeliner hebt.

Stap 2: Eyeliner

Persoonlijk gebruik ik voor het omlijsten van de ogen een kohlpotlood omdat deze zich gemakkelijker en beter laat blenden dan een vloeibare eyeliner. Met een vloeibare eyeliner zul je je smokey-eye alleen maar gaan uitvegen in plaats van met de andere kleuren blenden (mengen). Je brengt de eyeliner aan op de wimper rand en je begint aan de bovenkant. Van binnen naar buiten breng je de eyeliner aan de binnenkant dunner aan die dikker uitloopt naarmate je verder naar de buitenkant gaat.
Herhaal dit aan de onderkant van je oog.

Stap 3: Blenden

Blend of vervaag de lijn een beetje. Nu komt deze heel hard over. Met een speciale make-up borstel gemaakt voor het blenden kun je dit heel gemakkelijk doen. Wanneer je deze niet hebt kun je dat ook doen met een wattenstaafje.

Stap 4: Oogschaduw, de lichtste kleur

Je begint met de lichtste kleur, dit kan een highlighter zijn maar ook een lichte kleurtint van de door jou gekozen kleur. Breng deze aan in de ooghoeken langs de neus en op het bot onder de wenkbrauwen. Deze kleur is belangrijk omdat deze ervoor zorgt dat je ogen oplichten en er helder uitzien.

Stap 5: Oogschaduw, de medium kleur

De middelste kleur breng je aan over je ooglid. Zorg ervoor dat je niet over de highlighter gaat. De medium kleur breng je aan op het ooglid maar je gaat niet over de arcadeboog heen.

Stap 6: Oogschaduw, de donkerste kleur blenden

De donkerste kleur breng je aan aan de buitenkant van de ooghoeken. Je begint bij de wimper rand en zorgt ervoor dat je deze zo goed met de eyeliner mengt dat je deze niet meer ziet. Werk zo omhoog met de donkere oogschaduw. Zorg ervoor dat je weer niet boven de arcadeboog komt, anders krijg je een clown effect. Zorg er ook voor dat je niet te ver naar binnen gaat met de oogschaduw niet verder dan halverwege de oogbol.
Het blenden moet heel voorzichtig gebeuren omdat je al snel teveel gebruikt.
Nu zijn je smokey-eyes klaar en kun je nog mascara aanbrengen.

Klaar zijn je smokey-eyes

Voor bijna alles geldt: oefening baart kunst. Wanneer het niet in een keer lukt, probeer het nog een keer. Wanneer je deze look wilt dragen tijdens een feestje, zorg ervoor dat je hem beheerst voordat je naar het feest gaat. Zo kom je niet voor verrassingen te staan een paar uur voor het feest.
© 2011 - 2019 Petteflet, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen
Oog make-up tips, hoe maak je smokey eyes?Experimenteer eens met smokey eyes, dit is een intense oog make-up die je ogen een verleidelijk en zwoele uitstraling ge…
Beauty: Smokey EyesBeauty: Smokey EyesSmokey eyes kunnen het hele jaar uit het modebeeld zijn, maar met kerst of andere feestelijkheden lijken ze standaard ie…

Reageer op het artikel "Make-up: De perfecte smokey-eye"

Infoteur: Petteflet
Gepubliceerd: 10-08-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!