InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Productentest: alles tegen wallen, rimpels en cellulitis

Productentest: alles tegen wallen, rimpels en cellulitis

Productentest: alles tegen wallen, rimpels en cellulitis Gezichtsspieroefeningen, cosmeceuticals, antirimpelpillen, exfolieerkits met peelende zuren, bodycontourcrèmes. Hier volgt een test op vier proefkonijnen van ongeveer alle soorten middelen die ooit zijn bedacht voor een jongere huid. Zijn de proefkonijnen er mooier op geworden? Ja! En wel zo...

Testprogramma 1, proefkonijn A

Beautywensen: fronsvouwtjes verminderen bij wenkbrauwen, en verminderen van beginnende plooitjes bij mondhoeken. Handen intensief verzorgen.
Gebruikte producten: StriVectin HS Hydro-Thermal Deep Wrinkle Serum, StriVectin HC Ultra-Concentrate Cream for the Hands
Resultaat volgens het proefkonijn: "Ik merkte meteen bij het aanbrengen van het Deep Wrinkle Serum dat er iets gebeurde. Mijn huid verstrakte. Prettig, dat geeft toch het gevoel van 'het doet iets'. Uiteindelijk is de fronsrimpel inderdaad verzacht, net als de plooitjes. Ik gebruik het nog steeds. Over de huid van mijn handen was ik al best tevreden, maar ik merk dat de Cream For the Hands van StriVectin ongetwijfeld goed doet. Mijn handen zijn lekker zacht en geurig, niet vettig maar wel helemaal verzorgd. Fijn product!
Testuitslag: Deep Wrinkle Serum StriVectin: 8. Cream for the Hands StriVectin: 7.

Testprogramma 2, proefkonijn B

Beautywensen: gladdere en frissere huid, minder rosacea-vlekjes op wangen, een beetje strakkere kaaklijn
Gebruikte producten: Biodermal Huidsupplement Anti-Huidveroudering (tabletten), Skin Glacé Detoxifying Cleanser & Mask van Freeze 24/7, AntiWrinkle Cream met de spierontspanner GABA, ook van Freeze, en boek 'Facercise' van Carole Maggio
Resultaat volgens het proefkonijn: Facercisen, ofwel het trainen van je gezichtsspieren met oefeningen, is wennen. Voor je kaaklijn komt het neer op dagelijks tien minuten goudvis-imitaties: je bent dus aan het luchthappen! Je voelt als je het goed doet, meteen een warme gloed tijdens het oefenen, net zoiets als sporten oplevert. Op sommige dagen werd ik zelfs wakker met gezichtsspierpijn! Ik had het idee dat mijn kaaklijn al na pakweg een week steviger werd. Wel is het volhouden. Net als andere spieroefeningen doe je facercisen in principe dagelijks, ander 'zakt' de zaak weer in elkaar. het Huidsupplement Anti-Huidveroudering van Biodermal smaakte een beetje vissig, maar dat is niet erg. Dagelijks een tabletje en klaar. De detoxifying Cleanser & Mask van Freeze is mijn favoriet. Het is verslavend in gebruik. Het is multifunctioneel, reinigt én geeft je huid een masker. Je reinigt je huid supersnel, maar kunt ook binnen een paar minuten een oppeppend schuimmasker ervan maken. Dat werd mjin vaste doucheritueel als ik uitging. De geur is ook heerlijk. De AntiWrinkleCream ruikt niet zo fijn, maar werkt wel. Even goed indeppen op expressierimpeltjes en rode vlekjes, in mijn geval de rosacea op mijn wangen, en mijn huid is na een halfuurtje gladder en regelmatiger.
Test verdict: wat er nou precies werkt in dit hele pakket, is niet helemaal duidelijk, maar de combinatie krijgt een 8,5!

Insider-tip: facercisen

Proefkonijn C: "Ik kwam ooit in een winkelcentrum in Dubai. De verkoopsters hadden mijn moeders leeftijd, maar hun kaken waren ongelooflijk strak. Op mijn vraag hoe ze er zo jong uit bleven zien, was het antwoord: elke dag meermalen met een rechte rug gaan staan en met aangespannen gezichtsspieren rechts en links ver over je schouders naar je billen kijken! Zo trek je de spieren die je kaak stevig houden strak."

Testprogramma 3, proefkonijn C

Beautywensen: huid opkikkeren en verzachten
Gebruikt product: Yves Rocher Serum Végétal Kit Dermo-Esthétique
Resultaat volgens het proefkonijn: "De applicator met peeling is prettig in gebruik en verwijdert zelfs op een schone huid nog zichtbaar vuil en dode huidcellen. Na het afspoelen is mijn huid fris en schoon. De verzorgende emulsie die je als tweede stap gebruikt is zacht, voelt fijn aan en trekt snel in: geen dik of plakkerig gevoel dus. Na gebruik had mijn huid aaibaarheidsfactor tien, en zag er frisser uit."
Test verdict: een 8

Testprogramma 4, proefkonijn D

Beautywensen: verstevigen lichaamscontouren en gevoelige huid rond ogen verzorgen, opfrissen en liefst wat op laten lichten
Gebruikte producten: Lightening Eye Contour Cream van Skincode, Vichy Lipostretch Figuurcorrigerende Lichaamsverzorging
Resultaat volgens het proefkonijn: "ik heb een vrij lichte, heel gevoelige huid. Veel crèmes irriteren mijn huid en ik heb snel kringen. De Eye Contour Cream van Skincode irriteert niet, smeert goed uit, maakt mijn huid zacht en is ideaal als make-upbasis. De kringen verdwijnen echter niet, maar dat heeft ook geen enkele crème waargemaakt. Als ik de Figuurcorrigerende Lichaamsverzorging van Vichy inmasseer, voelt de huid van mijn billen en benen meteen strakker aan. ook is het product lekker fris en verzorgend. Structureel zie ik mijn figuur nog niet veranderen,maar misschien heb ik het product nog niet lang genoeg gebruikt. Wel fijn om eens een keer met aandacht te smeren!"
Test verdict: Eye Contour Cream van Skincode een 8. Lipostretch Figuurcorrigerende Lichaamsverzorging van Vichy een 7.

Insidertip: eerst testen!

Dermatoloog Vink van de Haaglanden Kliniek in Den Haag over huidverjongende peelingproducten met fruitzuren en dergelijke: "Met name op een exfolierend product kan je huid weleens overgevoelig reageren. Ben je nog niet zeker van je zaak, dan kun je vooraf vijfmaal per dag een kleine hoeveelheid aanbrengen in de holte van je elleboog. Daar lijkt de huid namelijk sterk op die van het gezicht. Dat doe je drie dagen achter elkaar. Als er geen reactie volgt, is het product waarschijnlijk veilig voor jou."

Lees ook het bijbehorende artikel,Stralende huid, glanzend haar, wittere tanden
Gerelateerde artikelen
Wallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen en donkere kringen verwijderen met carboxytherapieWallen verwijderen is gemakkelijker dan je denkt. Als je verschillende jaren last had van wallen en donkere kringen onde…
Gezichtscrèmes en anti-rimpelcrèmesGezichtscrèmes en anti-rimpelcrèmesGezichtscrème en anti-rimpelcrème valt vaak op door hun beloftes. Een belofte (claim) is een aanduiding op het etiket, v…
Wallen en kringen onder ogen verminderen met oogrollerWallen en kringen onder ogen verminderen met oogrollerWallen of kringen onder de ogen geven je een vermoeide aanblik en vaak zullen anderen je leeftijd er hoger door inschatt…
Thermodermie / Methode DebussyAls dieet, lichaamsbeweging en afslankcrèmes niet helpen om plaatselijke vetkussentjes en cellulitis te verwijderen, dan…

Reageer op het artikel "Productentest: alles tegen wallen, rimpels en cellulitis"

Infoteur: Mariawrites
Laatste update: 29-07-2009
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!