InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Ontharen: Brazilian wax

Ontharen: Brazilian wax

Wat is een Brazilian Wax?

De Brazilian wax komt, zoals de naam al zegt, uit Brazilië. De dames in Brazilië prefereren kleine bikini´s zoals de stringbikini´s, die nauwelijks wat bedekken. Het is natuurlijk geen gezicht als het schaamhaar er onderuit komt. De oplossing is dan een Brazilian wax.

Bij een Brazilian wax worden alle haren op de schaamstreek verwijderd, van de venusheuvel tot en met de anus. Je kunt er wel voor kiezen om bijvoorbeeld een smal streepje op de venusheuvel te laten staan. Bij de meeste schoonheidssalons kun je terecht om je te laten harsen , maar niet alle schoonheidssalons zijn gespecialiseerd in een Brazilian wax. Het is nog redelijk nieuw in Nederland, hoewel er steeds meer salons komen waar het mogelijk is. Er schieten zelfs steeds meer salons uit de grond, die zich volledig gespecialiseerd hebben in waxing, de zogenaamde waxing salons.

Voorbereiding en behandeling Brazilian wax

Voor een effectieve Brazilian wax mag je, je vanaf twee weken voor de behandeling niet meer scheren. De haren zijn gemakkelijker te verwijderen als ze wat langer zijn, minimaal 0,5 centimeter.

Eenmaal aangekomen in de salon voor je Brazilian wax ontdoe je, je van je onderkleding. Je mag dan plaatsnemen op de behandeltafel met je benen iets gespreid. De huid en de haren worden eerst gedesinfecteerd, zodat je achteraf geen last zult krijgen van irritaties. Vervolgens wordt er talkpoeder aangebracht, zodat de hars niet te zeer aan de huid gaat plakken. Daarna brengt de schoonheidsspecialiste met een spatel hete wax aan over de haren, die na een paar seconde hard wordt, om vervolgens de wax eraf te trekken. Dit gebeurt in de meeste gevallen zonder strips. Een behandeling duurt, afhankelijk van de mate van beharing, tussen de 45 en 60 minuten.

Na de behandeling wordt de huid verzorgd met een reinigingslotion om de laatste restjes hars te verwijderen. Daarna kan er ook nog een cooling gel op de huid aangebracht worden, wat de roodheid tegengaat en de pijn verlicht. De huid kan de eerste uren nog flink rood zijn en pijnlijk aanvoelen.

Resultaat Brazilian wax

De haren blijven na een Brazilian wax ongeveer een maand weg. Wel zul je na twee weken alweer wat stoppeltjes kunnen voelen. De haren die terugkomen zijn echter wel een stuk zachter en voelen dus een stuk minder stoppelachtig aan, dan na een normale scheerbeurt. Hoe vaker je harst, hoe langer het op een gegeven moment gaat duren dat de haren terugkomen.

Wat kost eenBrazilian wax?

De tarieven voor een Brazilian wax kunnen per salon verschillen. Maar over het algemeen liggen de prijzen tussen de € 40 en de € 60.

Nadelen Brazilian wax

Een nadeel van een Brazilian wax, is dat het ongelooflijk veel pijn kan doen en je, je dus kunt afvragen of het dat voor jou wel waard is. Daarnaast moet je het altijd in een professionele salon laten doen. De kans op infecties is namelijk groot wanneer de hygiëne niet voldoende in acht wordt gehouden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Ontharen: Brazilian wax"

Reactie

A., 12-07-2011 09:04 #1
Nee inderdaad. Een Brazilian Wax is een verschijning wat heel erg veel voorkomt bij vrouwen. Persoonlijk vind ik, dat dit heel verzorgend uitzien, en hygiënisch. Ik doe het bij mezelf ook, eem Brazilian Wax, gewoon omdat het bij mij een frissende verzorging geeft.

Infoteur: Faffie
Gepubliceerd: 17-11-2009
Subrubriek: Beauty
Reacties: 1
Schrijf mee!