InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Nachtegaalpoep: Uguisu no Fun

Nachtegaalpoep: Uguisu no Fun

Het verzorgen van de gezichtshuid wordt al eeuwenlang gedaan. Niet hier in Nederland, maar in verre exotische landen worden vaak de cosmetische trends gezet. Het gebruik van zeewier, komkommer en andere organische producten zijn al zo goed als ingeburgerd en kennen we al maar Japan komt met een nieuw exclusief middel: nachtegaal poep!

Japanse schoonheid

Japanse schoonheid wordt gekenmerkt door een mooi en puur gezicht. Het moet egaal zijn en het meest kenmerkende is waarschijnlijk een bleek gezicht. Japanners zijn gesteld op een bleek gezicht. Het doet ze namelijk denken aan porselein.

Het nieuwe middel heeft alles in huis wat voor Japanners belangrijk is.

Uguisu no Fun

Het middel heet Uguisu no Fun en bestaat eigenlijk al geruime tijd in Japan maar in de rest van de wereld is het een vrij onbekend begrip. Geisha’s gebruikten en gebruiken het om een mooi egale huid te creëren maar voor het gewone volk is het nu ook verkrijgbaar en verwerkt in een potje.

De uitwerpselen van de nachtegaal (in het Japans: uguisu) zijn gedroogd, gesteriliseerd en vervaardigd tot korrels. Deze korrels zijn vervolgens met witte klei vermengd zodat je het als een masker aan kunt brengen. Het steriliseren is gedaan door middel van ultra violet licht. Hierdoor zijn alle bacteriën gedood. Ook is bij het vervaardigen gedacht aan de geur. De korrels zijn namelijk geurloos!

Werkende bestanddelen

In het masker, of eigenlijk de uitwerpselen van een nachtegaal, vind je een bestanddeel genaamd guanine. Het is een enzym dat de huid een beetje bleekt en tevens als een soort peeling werkt. Het zorgt ervoor dat de oude huidcellen worden verwijderd en dat nieuwe huidcellen versneld gaan groeien. Hierdoor krijg je een mooi en egale huid.
Het resultaat zie je niet meteen na één keer. Je zult de behandeling vaker moeten uitvoeren om een perfect resultaat te creëren.

Trend

Een vette, droge of pokdalige huid wordt niet meer getolereerd en men wordt bijna gedwongen om eens in de zoveel tijd een maskertje te gebruiken of onder douche gebruik te maken van een lekkere scrub. Mensen die een stapje verder gaan en de trends volgen komen vroeg of laat het ‘’nachtegaal masker’’ tegen.

Celebraties vanuit de hele wereld zijn razend enthousiast. Victoria Beckham gebruikt het al geruime tijd en gespecialiseerde cosmetica klinieken bieden dure behandelingen aan. Nachtegaal uitwerpselen zijn namelijk behoorlijk prijzig en het vervaardigen kost veel tijd.
Kabuki acteurs en Geisha’s gebruikten in principe altijd al de uitwerpselen van de Japanse nachtegaal om de zware make-up te verwijderen. Tijdens het verwijderen werd de huid glad en soepel.

Uguisu no Fun is niet voor alle huidtypen geschikt. Gebruik het niet als je allergisch bent voor veel producten en ook niet voor overgevoelige huidtypen.

Hoeveel kost het?

De vervaardigde uitwerpselen zijn te koop in een flesje vanaf ongeveer vijftien euro. In dit flesje zit tevens Japanse witte klei. Je koopt dus een mengsel van klei en uitwerpselen. Deze combinatie kun je thuis mengen met water zodat je een gezichtsmasker hebt. Uiteraard kun je het, net als de Geisha’s, ook mengen met een gezichtslotion om je gezicht te reinigen van make-up.

Vijftien euro klinkt niet duur maar houd er rekening mee dat je de masker en/of het reinigen van je gezicht vaker dan één keer moet uitvoeren voor het gewenste resultaat. Het flesje bevat ook niet een grote hoeveelheid. Het bevat ongeveer 30 gram gedroogde en verpulverde poep.
Gerelateerde artikelen
Memoirs of a GeishaMemoirs of a GeishaMemoirs of a Geisha (2005) is een Amerikaanse film die gaat over het leven van een Geisha. De film kreeg in 2006 6 Oscar…
recensieDe Nederlandse Opera brengt nieuwe succesformuleDat opera een breed publiek kan trekken, bewees de Nederlandse Opera in januari 2012. In die maand ging in het Muziekthe…
Kinderboekenweek 2009; Aan tafel!Kinderboekenweek 2009; Aan tafel!Het thema van de kinderboekenweek 2009 is: 'Aan tafel! - Eten en snoepen in kinderboeken'. Boeken over gezonde en ongezo…
Sprookjes van Hans Christian AndersenSprookjes van Hans Christian AndersenHans Christian Andersen is een van de bekendste sprookjesschrijver. De schrijver en dichter kwam uit Kopenhagen en schre…
Rode lippen als van een geishaKOH brengt in 2011 een limited edition van de De KOH Red lipstick in combinatie met de meest bekende nagellakkleur van K…

Reageer op het artikel "Nachtegaalpoep: Uguisu no Fun"

Infoteur: Kropslavinken
Laatste update: 30-09-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!