InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Rituals en Ayurveda

Rituals en Ayurveda

Rituals en Ayurveda Rituals Home & Body Cosmetics heeft een filosofie: geluk zit in kleine dingen, het is hun passie om van de dagelijkse routine bijzondere rituelen te maken. De producten zijn geïnspireerd op Oosterse schoonheidsrituelen met geuren gecreëerd door de beste parfumeurs ter wereld. Ayurveda valt onder de Energising rituals.

Het ontstaan van Rituals

Raymond Cloosterman is initiatiefnemer en oprichter van Rituals, in 1998 is het avontuur gestart vanuit Brussel en Parijs. Hij wilde de producten waar hij al twaalf jaar mee had gewerkt tijdens zijn carrière bij Unilever op een compleet nieuwe manier benaderen. Samen met topontwikkelaars uit de parfum- en designbranche heeft hij een collectie ontworpen: Rituals Home & Body Cosmetics. Het team werkt nu vanuit het hoofdkantoor in Amsterdam, ze proberen continu de producten en service te verbeteren.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

De rituelen bij Rituals

  • Refreshing rituals
  • Energising rituals
  • Relaxing rituals
  • Skin care rituals
  • Make-up rituals
  • Tea rituals
  • Home rituals
  • Pure cotton

Energising rituals

De hoeveelheid energie die we nodig hebben hangt van het moment af. Als we opstaan ís ochtends laden we ons op om tot goede prestaties te komen, dit doen we ook na de winter of na een ziekte. Zijn we moe aan het einde van een dag dan laten we geest en lichaam juist tot rust komen. Iedere cultuur kent zijn eigen rituelen om dit proces te bevorderen, hier is Energising Rituals op gebaseerd.

  • Uit Japan komt het ritueel van Kan-mairi. Tijdens een winterse nacht renden pelgrims nagenoeg naakt over het terrein van een tempel, zeiden gebeden op en sprongen in een ijsbad. Tegenwoordig nemen Japanners een yuzu-bad in de langste nacht van het jaar, ze voegen schijfjes limoen toe aan stomend heet water en hopen dat ze vrijgewaard blijven van verkoudheden.
  • In Azië wordt thee al zeer lang gewaardeerd om de opwekkende kwaliteit. Groene thee werd gebruikt om wakker te blijven tijdens mediteren, ginseng en gember staan ook bekend om hun stimulerende kwaliteiten. Ook mint, yuzu en sinaasappel beschikken over verkwikkende eigenschappen.
  • Ayurveda: het traditionele schoonheidsritueel uit India.

Ayurveda

Ayurveda valt onder de Energising rituals. Het is een holistische leefwijze uit India die gericht is op het in balans brengen van lichaam, geest en ziel. Het Ayurvedische ritueel begint met reiniging van het lichaam door het te ontgiften, vervolgens kunnen lichaam, geest en ziel worden verzorgd. Rituals heeft op basis van deze principes producten ontwikkeld waarmee het mogelijk is om zelf het ritueel te ervaren.

Voorbeeld detox ritueel

  • Het reinigingsritueel begint volgens de Ayurvedische traditie bij de voeten, deze kun je scrubben en masseren met Yogi Secret.
  • Daarna breng je Himalaya Clay/ongiftende lichaamsklei aan op de droge huid, drie minuten laten rusten.
  • Spoel het lichaam af met Yogi Flow doucheschuim.
  • Verwijder dode huidcellen met Himalaya Wisdom zoutscrub.
  • Tot slot de huid verzorgen met Honey Touch, een voedende bodycrème.

Voorbeeld ontspannend bad ritueel

  • Ongift het lichaam met Himalaya Clay.
  • Spoel het lichaam af met Yogi Flow, zacht doucheschuim.
  • Neem een warm bad met Honey Harmony, badolie.
  • Tot slot het lichaam masseren met Shanti Chakra lichaamsolie.

Bron: Foto infoteurBron: Foto infoteur

Mijn ervaring met Shanti Shower: voedende douchecrème

Een douchecrème op basis van zoete amandel olie, deze olie reinigt de huid op een milde manier en maakt de huid glad. De zoete amandelolie wordt gecombineerd met Indiase Roos, die heeft een ontspannende uitwerking op lichaam en geest. De douchecrème is verpakt in een felroze tube. De emulsie ruikt heerlijk, naar rozen. Het schuimt goed als het in contact komt met water, na het afspoelen ruikt de huid heerlijk zoet en voelt zacht en verzorgd aan.

Lees verder

Gerelateerde artikelen
Ice Shower van RitualsIce Shower van RitualsRituals is in 2000 opgericht door Raymond Cloosterman. Je kunt de producten kopen bij de winkels van Rituals. Na het spo…
Tao of Dao, rustgevende rituelen uit het oude ChinaTao of Dao, rustgevende rituelen uit het oude ChinaYour body, your soul, your rituals aldus Rituals Home & Body cosmetics. Het bedrijf, dat producten maakt die geïnspireer…
Een ultrahydraterende douchepasta/douchecrème van RitualsEen ultrahydraterende douchepasta/douchecrème van RitualsRituals is opgericht in 2000 door Raymond Cloosterman. De producten die door Rituals gemaakt worden zijn een combinatie…
Rituals voor mannenOmdat de man van tegenwoordig ook behoefte heeft aan een gezonde huid en een tot in de puntjes verzorgd uiterlijk, biedt…
De producten van RitualsDe producten van RitualsIn 1998 werd het bedrijf Rituals opgericht. Een bedrijf dat zich begon te richten op home&body rituelen die het dagelijk…
Bronnen en referenties
  • Inleidingsfoto: Foto infoteur
  • Website: www.rituals.com
  • Informatie ontvangen in de shop
  • Afbeelding bron 1: Foto infoteur
  • Afbeelding bron 2: Foto infoteur

Reageer op het artikel "Rituals en Ayurveda"

Reactie

Els Neyrinck, 30-10-2011 11:58 #1
In 1 woord: schitterend! Reactie infoteur, 30-10-2011
Dank voor uw reactie. Ik heb dit artikel vorig jaar geplaatst en ben nog steeds groot fan van de producten van Rituals. Met hartelijke groet!

Infoteur: Wolfje02
Laatste update: 23-03-2016
Subrubriek: Beauty
Special: Rituals
Reacties: 1
Schrijf mee!