InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Snelste manier om een sixpack te ontwikkelen

Snelste manier om een sixpack te ontwikkelen

Voor sommige blijft het een droom, op het strand lopen met een sixpack. Iedereen kent het wel. Sommige vinden het mooi, anderen niet. Voor degenen die het wel graag zouden willen zetten er veel voor aan de kant, maar toch wil het niet altijd lukken. Is het genetisch bepaald? Heeft het alleen met voeding te maken? Wat voor soort training werkt het meest effectief?

Erfelijk?

Voor degenen die het willen en het maar niet blijkt te lukken. Ze trainen meer dan misschien gezond voor het lichaam is, zo rond de 15-17 uur per week en dan is er nog geen lijntje te zien, terwijl ze daarnaast gestructureerd en gezond voedsel nuttigen. Er zijn mensen die ontzettend veel ongezond voedsel tot zich nemen, en toch erg dun zijn en misschien wel een sixpack hebben. Niet ieder lichaam is er dus op gemaakt, hoeveel je ook zult trainen. De een heeft er meer aanleg voor als de ander. Er zijn ook veel mensen met overgewicht die erg gezond eten en veel sporten. Meestal hebben die last van een trage schildklier, en daarnaast is te weinig eten nooit goed. Het lichaam denkt dan dat er een Hongerwinter is aangebroken en slaat alles op als vet wat je eet. Daarnaast worden ook je spieren afgebroken als een lichaam een tekort aan brandstof heeft.

Proteïnen vs. koolhydraten?

Er zijn vele theorieën aanwezig over het meest geschikte voedsel voor de meerderheid van de mensheid. Op dit moment zijn er vele aanhangers van het Dr Frank dieet, die koolhydraten als de boosdoener voorstelt en wat vooral uit eiwitten bestaat. Dit is vergelijkbaar met het Atkins dieet, waar ook veel eiwitten worden gegeten. Eiwitten zorgen voor spieropbouw, je raakt er langer door verzadigd, en kunnen ook als brandstof worden gebruikt. Als je te weinig calorie Voor een strakkere buik is het dus van belang dat je je voeding goed afstemt, en niet te veel koolhydraten nuttigt. Koolhydraten zitten vooral in brood, aardappelen en suikerproducten. Als je overgewicht hebt zal je sixpack nooit zichtbaar zijn, je kan namelijk best gespierd zijn maar als er een laagje vet overheen zit is het niet zichtbaar. Het is dus van belang om een laag vetpercentage te hebben, zodat je spieren beter tot uiting komen.

Meest geschikte training

Daarnaast zijn er natuurlijk verschillende trainingen die het proces kunnen versnellen. Is cardio of krachttraining nu het effectiefst? Het antwoord is simpel; beide. Cardio zorgt ervoor dat je veel beweegt en calorieën verbrandt. Krachttraining zorgt voor spieropbouw, en daarnaast verbrand je ook erg veel calorieën met krachttraining. Nog zon vier uur na het beëindigen van de krachttraining blijft het lichaam verbranden, bij cardio-training is dit niet zo. Krachttraining is dus onontbeerlijk bij het verkrijgen van een sixpack. Daarnaast zijn er ook bepaald trucjes zoals hardlopen voor het ontbijt, zodat het lichaam meteen overgaat op vetverbranding.

De succesformule is dus; genoeg eiwitten eten, een sportschema samenstellen dat bestaat uit cardio en krachttraining. En natuurlijk daarnaast ook het geluk hebben dat jij bij dat percentage behoort wat erfelijk bepaald is om een sixpack te mogen bezitten..
© 2011 - 2019 Monnie, het auteursrecht (tenzij anders vermeld) van dit artikel ligt bij de infoteur. Zonder toestemming van de infoteur is vermenigvuldiging verboden.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Snelste manier om een sixpack te ontwikkelen"

Infoteur: Monnie
Gepubliceerd: 11-06-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!