InfoNu.nl > Mens en Gezondheid > Beauty > Dr. Fish: knabbelende visjes als beautybehandeling

Dr. Fish: knabbelende visjes als beautybehandeling

Dr. Fish: knabbelende visjes als beautybehandeling Sinds een korte tijd is Dr. Fish razend populair. Je komt het in verschillende beautyprogramma's op tv tegen en is ook uit tijdschriften niet meer weg te denken. Steeds meer beautyklinieken bieden de Dr. Fish behandeling aan. Maar wat is een Dr. Fish behandeling precies?

Algemeen

De behandeling van Dr. Fish is niet iets nieuws. In landen als Turkije, Syrië, Iran en Irak zijn ze de visjes al lange tijd populair. Ondanks de populariteit in het buitenland was het in Nederland een nog vrij nieuwe fenomeen. Ondertussen hebben de knabbelvisjes een hele opmars gemaakt en wordt de behandeling in steeds meer plekken in het land aangeboden.

Behandeling

Wat doet een Dr. Fish behandeling nou precies voor je? De behandeling richt zich vooral op het eelt op de voeten, maar is ook aan de handen mogelijk. De visjes knabbelen als ware het overtollige eelt van je voeten en/of handen af. Het is een leuk en goed alternatief op allerlei smeersels en andere eeltcreme's.

Afhankelijk naar welke salon of beautykliniek je gaat zijn er verschillende behandelingsprogramma's waar je uit kan kiezen. Vaak krijg je voor je met je voeten of handen in het water met de visjes gaat nog een andere behandeling, bijvoorbeeld een peeling of massage. De behandelingen van Dr. Fish duren meestal zo'n 20 minuten.

De visjes

Wat maakt de Dr. Fish nou zou effectief? Het verschil met de Dr. Fish visjes en de goudvissen bij je thuis in de kom, is dat de Dr. Fish visjes dol op eelt zijn. De visjes zijn nog geen 3cm groot, maar krijgen nooit genoeg van eelt. Niet geheel verrassend dragen de visjes ook de naam 'de doktervis'.

Je hoeft niet bang te zijn dat je een visjes met je voeten vertrapt, zolang je maar rustig beweegt als je met je voeten of handen in het water zit. Zodra je behandeling is afgelopen trek je langzaam je voeten of handen uit het water en de visjes laten zelf los.

Niet toegestaan

Naast wilde met je voeten of handen in het water tekeer gaan, is het ook vaak niet toegestaan om gebruik van de behandeling te maken als je wondjes, schimmel of infecties aan je voeten of handen hebt. Hier wordt van te voren op gecontroleerd. De reden hiervoor is dat de Dr.Fish behandeling puur cosmetisch is en niet medisch.

Kosten

De kosten zijn afhankelijk van het exacte programma dat je kiest. De prijzen beginnen vanaf 25,00 euro voor een basisbehandeling, maar kunnen oplopen tot 115,00 euro.
Gerelateerde artikelen

Reageer op het artikel "Dr. Fish: knabbelende visjes als beautybehandeling"

Infoteur: Leveen
Gepubliceerd: 26-06-2011
Subrubriek: Beauty
Schrijf mee!